راه هاي كم كردن مصرف سوخت پرايد

راندمان سوخت (fuel-efficiency) توانایی خودرو در تبدیل‌کردن سوخت به انرژی است. هرچه خودرو انرژی بیشتری تولید کند، راندمان سوخت آن نیز بالاتر خواهد بود. راندمان سوخت با میزان مصرف سوخت رابطه معکوسی دارد. بهترین مکمل بنزین برای پراید باید قابلیت بالا بردن خواص اکتان افزایی و تنظیم نقطه احتراق را داشته باشد. یکی از فواید تنظیم نقطه احتراق کاهش مصرف سوخت و بالا رفتن شتاب خودرو است که با استفاده از مکمل سوخت سوپر اکوکتان این مسئله برای موتور خودرو پراید محقق می شود.

بهترین مکمل بنزین برای پراید
سوپر اکوکتان
super EcOctane

سوپر اکوکتان
بهترین مکمل بنزین برای پراید

افزایش کیفیت بنزین
کاهش ناخالصی های بنزین
بهسوزی بنزین داخل موتور
کاهش لرزش و ناک موتور خودرو
مخصوص روانکاری موتور خودرو
مناسب برای تمام خودروهای داخلی
اکسیژن رسانی ویژه به محفظه احتراق

قیمت مکمل بنزین سوپر اکوکتان
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نمایند.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

40 روش برای کاهش مصرف بنزین

مورد استفاده خودرو های خارجی و داخلی (پراید، سمند، بی ام و، 206 و پژو پارس و غیره)

1.خودرو خود را سبک کنید

هر چقدر می توانید در ماشین خود از وسایل غیر ضروری، لوکس و تجملاتی و سنگین در صندوق عقب یا سایر قسمت های خودرو دوری کنید زیرا وزن اتومبیل شما در مصرف سوخت بسیار مهم است. برای مثال به ازای کاهش هر نیم کیلوگرم میزان مصرف خودروی شما حدود 3 تا 2 درصد کاهش میابد هر چه وزن کم تر باشد مصرف سوخت نیز کم تر است.

خودرو خود را سبک کنید
خودرو خود را سبک کنید

2.سرعت مجاز داشته باشید

هرچه سرعت خودروی شما زیاد تر باشد خودروی شما سوخت بیشتری نیز مصرف می کند. این امر تا 40% مصرف سوخت پراید را می‌افزاید. پس سعی کنید با سرعت مجاز برانید.

سرعت مجاز داشته باشید
سرعت مجاز داشته باشید

3.زیاد موتور ماشین را گرم نکنید

هنگامی‌که خودرو را روشن می‌کنید دقت داشته باشید نیازی نیست که بیشتر از سی ثانیه ماشین را روشن نگه‌ دارید تا موتور گرم شود. البته خودروهای جدید به‌گونه‌ ای طراحی ‌شده ‌اند که حتی می ‌توانید در هوای سرد که موتور سرد است بدون نیاز به گرم کردن موتور، رانندگی کنید.

زیاد موتور ماشین را گرم نکنید
زیاد موتور ماشین را گرم نکنید

4.خودرو خود را در مواقعی که نیاز ندارید خاموش کنید

اگر باید بیشتر از 40 ثانیه متوقف کنید اجازه ندهید به کار خود ادامه دهد. ان را خاموش کنید تا از اتلاف سوخت جلوگیری شود.

خودرو خود را در مواقعی که نیاز ندارید خاموش کنید
خودرو خود را در مواقعی که نیاز ندارید خاموش کنید

5.باد چرخ ها را تنظیم کنید

دقت داشته باشید که باد چرخ‌ های خودرو همیشه تنظیم باشد؛ به ‌خصوص هنگامی که هوا سرد است(مثلاً در زمستان)، زیرا باعث افزایش اصطحکاک بین تایر و زمین می شود و همچنین لاستیک‌ های کم‌ باد خودرو سریع‌ تر ساییده خواهند شد. پس سعی کنید به‌ اندازه کافی باد به تایرهای خودرو خود تزریق کنید…

باد چرخ ها را تنظیم کنید
باد چرخ ها را تنظیم کنید

6.تهویه هوا (کولر) را فقط در شرایط خاص روشن کنید

کولر (تهویه هوا) را تا جای امکان روشن نکنید، البته زمانی که سرعت شما زیاد است بهتر شیشه های ماشین خود را بالا بیاورید و از کولر استفاده کنید.

تهویه هوا (کولر) را فقط در شرایط خاص روشن کنید
تهویه هوا (کولر) را فقط در شرایط خاص روشن کنید

7.شیشه های خودرو را در شرایط خاص پایین بیاورید

بهتر است در زمانی که با سرعت در حال حرکت هستید شیشه های خود را پایین نیاورید زیرا همین پایین آوردن شیشه باعث افزایش مصرف سوخت میشود، البته در زمانی که در ترافیک هستید بهتر است به جای این که از کولر (تهویه هوا) استفاده کنید شیشه های ماشین خود را پایین بیاورید.

شیشه های خودرو را در شرایط خاص پایین بیاورید
شیشه های خودرو را در شرایط خاص پایین بیاورید

8.ناگهانی ترمز نکنید

یکی از علت های مصرف بالای بنزین ترمز کردن‌های ناگهانی است، پس سعی کنید در حد امکان کمتر ناگهانی ترمز کنید. برای مثال در بعضی از چراغ‌ قرمزها از کمی قبل‌ تر پای خود را از روی پدال گاز بردارید و دنده ماشین را روی خلاص بگذارید تا سرعت خودروی شما کم شود و دیگر نیازی به ترمز ناگهانی نداشته باشید.

ناگهانی ترمز نکنید
ناگهانی ترمز نکنید

9.ترمز دستی را بکشید

حواس خود را جمع کنید که به‌ طور حتم قبل از حرکت ترمزدستی به ‌طور کامل خوابیده باشد. و الا به ‌طور ندانسته سبب افزایش پیدا کردن اصطحکاک خودروی خود می شوید درنتیجه باعث بیشتر شدن مصرف سوخت ماشین می شود.

ترمز دستی را بکشید
ترمز دستی را بکشید

10.مسیر حرکت خود را از قبل بررسی کنید

قبل از حرکت کردن در مسیرهای درون شهر سعی کنید به اخبار ترافیکی (رادیو و…) گوش کنید و یا از راه‌های دیگر مسیر خود را مورد بررسی قرار دهید، تا به راه‌هایی که بن‌بست یا ترافیک است برخورد نکنید.

مسیر حرکت خود را از قبل بررسی کنید
مسیر حرکت خود را از قبل بررسی کنید

11.با دنده سبک رانندگی کنید

بهتر است بیشتر با دنده سبک رانندگی کنید تا کمتر به موتور ماشین فشار وارد شود و مصرف سوخت کمتری داشته باشید.

با دنده سبک رانندگی کنید
با دنده سبک رانندگی کنید

12.لایی نکشید

از موارد دیگر که می‌تواند مصرف سوخت پراید شما را افزایش دهد، لایی کشیدن است. در این حالت موتور مجبور است به ‌سرعت نحوه کار خود را تغییر دهد و همین امر باعث افزایش مصرف سوخت می شود.

لایی نکشید
لایی نکشید

13.فیلتر هوا را تعویض کنید

اگر فیلتر هوای موتور خودرو کثیف شده باشد و با سرعت هشتاد کیلومتر در ساعت حرکت کنید، با مصرف کردن هر لیتر بنزین به ‌طور تقریبی نیم کیلومتر کمتر به سمت جلو حرکت می ‌کنید. به ‌طور مثال اگر خودروی شما با مصرف کردن هر لیتر بنزین معادل با پانزده کیلومتر به سمت جلو حرکت می ‌کند، هنگامی‌ که فیلتر هوا کثیف شده باشد همین مقدار بنزین را مصرف می‌کند اما معادل با 5.14 کیلومتر به سمت جلو حرکت می ‌کند.

فیلتر هوا را تعویض کنید
فیلتر هوا را تعویض کنید

14.شمع های خود را تعمیر کنید

سیستم جرقه زدن (شمع ماشین) بعد از مدتی کار کردن کثیف می شود و یا عمل نمی کند که در این حالت باعث افزایش میزان مصرف بنزین می شود، برای رفع این مشکل دو راه حل در پیش دارید:
راه حل اول
اگر شمع خراب شده است و یا عمر مصرفی آن تمام شده است، می بایست شمع قدیمی را با شمع جدید تعویض کنیم.
راه حل دوم
در صورت کثیفی شمع می بایست، ماشین را به مکانیکی برده و شمع تمیز شود. البته توصیه ما به شما این است که از محلول مدپاتکس با تکنولوژی نانو استفاده کنید، یکی از قابلیت های این محلول تمیز کردن شمع های موتور می باشد.

شمع های خود را تعمییر کنید
شمع های خود را تعمییر کنید

15.به معاینه فنی بروید

یکی از راه های جلوگیری از مصرف بیش از اندازه ی سوخت در خودرو بردن سروقت به ماینه فنی است، زیرا اگر ماشین ایرادی داشته باشد، آن را تشخیص می دهد و اگر ماشین شما مصرف بنزینش زیاد باشد، می توان مشکل را پیدا کرد و آن را بر طرف کرد.

به معاینه فنی بروید
به معاینه فنی بروید

16.با سرعت 80 کیلومتر برانید

با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید. بهترین راه کاهش مصرف سوخت رانندگی با سرعت ۸۰ کیلومتر زیرا این سرعت بهینه ترین حالت در مصرف سوخت می باشد.

با سرعت 80 کیلومتر برانید
با سرعت 80 کیلومتر برانید

17.زیاد نزدیک ماشین جلویی نشوید

زیاد نزدیک ماشین جلویی نشوید. در صورت نزدیکی به ماشین جلویی یا چسباندن به آن باعث می شوید، که ترمزهای بیشتر و ناگهانی زیادی بگیرید و مصرف سوخت را بالا ببرید. در صورتی که خودروی هیبریدی دارید، دیگر لازم به رعایت این مورد نیست زیرا موتور های این نوع خودروها انرژی ترمز را به انرژیی قابل استفاده تبدیل میکند.

زیاد نزدیک ماشین جلویی نشوید
زیاد نزدیک ماشین جلویی نشوید

18.تا خالی شدن باک بنزین نزنید

تا خالی شدن باک بنزین نزنید، زیرا کم بودن وزن باک ماشین باعث کم شدن وزن خود ماشین می شود، در نتیجه میزان مصرف سوخت نیز کاهش می یابد.

تا خالی شدن باک بنزین نزنید
تا خالی شدن باک بنزین نزنید

19.استاندارد دنده عوض کنید

دنده را درست عوض کنید. دنده های بالا در سرعت های پایین باعث مصرف سوخت بیشتری خواهند شد، بنابراین طبق استاندارد دنده ماشین را عوض کنید.

استاندارد دنده عوض کنید
استاندارد دنده عوض کنید

20.ماشین را خنک نگه دارید

در سایه پارک کنید. گرمای بیشتر باعث بخار شدن بیشتر بنزین خواهد شد، بنابراین همیشه در سایه و جای خنک ماشین را پارک کنید.

ماشین را خنک نگه دارید
ماشین را خنک نگه دارید

21.زیاد گاز ترمز نکنید

به آرامی شتاب بگیرید. شتاب سریع مساوی با مصرف سوخت بیشتر است، بنابراین زیاد سریع شتاب نگیرید. در کل سعی کنید طوری رانندگی کنید، که احتیاجی به ترمز زیاد و گاز دادن زیاد نداشته باشید زیرا گاز و ترمز بیش از اندازه باعث مصرف بیشتر سوخت می شود.

زیاد گاز ترمز نکنید
زیاد گاز ترمز نکنید

22.نازل بنزین را سر و ته کنید

بعد از بنزین زدن نازل بنزین را سر و ته کنید. نصف لیوان بنزین در نازل باقی میماند که در حالت عادی نمیتوانید از آن استفاده کنید، اما با سر و ته کردن نازل میتوانید با استفاده از جاذبه زمین بنزین را داخل باک بریزید و از هدر رفتن پول و بنزین جلو گیری شود.

نازل بنزین را سر و ته کنید
نازل بنزین را سر و ته کنید

23.قبل از خاموش کردن موتور تمام وسایل برقی را خاموش کنید

قبل از خاموش کردن موتور تمام وسایل برقی را خاموش کنید و شیشه ها را بالا دهید. این مورد بیشتر در خودروهای پیشرفته مهم است اما در خودرو های معمولی حتما کولر و فن را قبل از خاموش کردن ماشین خاموش کنید.

قبل از خاموش کردن موتور تمام وسایل برقی را خاموش کنید
قبل از خاموش کردن موتور تمام وسایل برقی را خاموش کنید

24.از تایر های استاندارد یا نازک استفاده کنید

از لاستیک های نازک استفاده نمایید. لاستیک های پهن باعث افزایش مصرف سوخت, کاهش شتاب نیز میشوند.

از تایر های استاندارد یا نازک استفاده کنید
از تایر های استاندارد یا نازک استفاده کنید

25.پای خود را روی کلاچ نگه ندارید

بعد از تعویض دنده ماشین پای خود را روی کلاچ نگه ندارید و روی کف خودرو بگذارید.

پای خود را روی کلاچ نگه ندارید
پای خود را روی کلاچ نگه ندارید

26.از سیستم های صوتی استفاده نکنید

باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از سیستم‌های صوتی پرمصرف و بالا بودن بیش از حد صدا نیز با مصرف سوخت ارتباط دارند. به طور کلی هر چیزی که در اتومبیل بالاتر از حد تعریف شده برق مصرف کند، از دینام کار بیشتری گرفته و در نهایت موتور اتومبیل را مجبور به تولید نیروی بیشتر می‌ کند و همین موضوع باعث افزایش میزان مصرف بنزین می شود.

از سیستم های صوتی استفاده نکنید
از سیستم های صوتی استفاده نکنید

27.آیرودینامیک ماشین را عوض نکنید

مسئله دیگری که در مصرف سوخت تاثیر مستقیم دارد، ایرودینامیک اتومبیل است. برای استفاده‌های معمولی یا بهتر است بگوییم شهری بهترین کار پرهیز از ایجاد تغییرات کاذب است. می‌توان به حذف باربند اشاره کرد، تحقیقات مختلف ثابت کرده، باربند حتی در صورت خالی بودن ایرودینامیک اتومبیل را به‌شدت تخریب کرده و در نتیجه مصرف سوخت اتومبیل را افزایش می‌دهد.

آیرودینامیک ماشین را عوض نکنیم
آیرودینامیک ماشین را عوض نکنیم

28.زاویه چرخ ها را تنظیم کنید

مسئله دیگری که می‌توان با مراجعه به متخصص‌ های فنی خودرو آن را برطرف کرد، زاویه چرخ‌ هاست. اگر زاویه چرخ ‌ها به‌ درستی قرار نگرفته باشد، نه ‌تنها لاستیک بعد از مدتی ساییده می‌شود بلکه موتور بیش از حد کار کرده و سوخت بیشتری مصرف می‌ کند.

زاویه چرخ ها را تنظیم کنید
زاویه چرخ ها را تنظیم کنید

29.باک اتومبیل خود را کامل پر نکنید

به هیچ عنوان باک اتومبیل خود را کامل پر نکنید! همواره سعی کنید، بخشی حتی کوچک از آن را خالی نگه دارید. این موضوع نه تنها به کاهش وزن ارتباط دارد، بلکه از بخار شدن بنزین نیز جلوگیری می‌کند. زمانی که مقدار زیادی بنزین در باک اتومبیل ذخیره شده و در مدت زمانی خاص مورد استفاده قرار نگیرد، به مرور زمان بخار شده و عملا هزینه‌ای اضافه را برای شما به وجود می‌آورد. برای جلوگیری از این موضوع حتی پیشنهاد می‌شود، که از سلامت در باک نیز اطمینان پیدا کنید.

باک اتومبیل خود را کامل پر نکنید
باک اتومبیل خود را کامل پر نکنید

30.از خودرو های انژکتوری استفاده کنید

جدای از مصرف سوخت کمتر خودرو‌های انژکتوری به خاطر حذف کاربراتور، نکته دیگری نیز وجود دارد که این نوع از اتومبیل‌ها را تبدیل به نمونه اقتصادی می‌کند. آزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد، زمانی که اتومبیل در سرازیری قرار دارد، اگر به جای قرار دادن در حالت خلاص، آن را در دنده گذاشته و پدال گاز را فشار ندهیم، مصرف سوخت اتومبیل به صفر می‌رسد.
نکته قابل اشاره این است که اگر راننده اتومبیل انژکتوری را در زمان رسیدن به سرازیری خلاص کند، موتور اتومبیل به صورت خودکار برای روشن ماندن، کار کرده و بنزین مصرف می‌شود. در نهایت باید به این مسئله دقت کرد که حالت اشاره شده تنها مختص خودرو‌های انژکتوری است.
البته لازم به ذکر است در بعضی از مواقع انژکتور های ماشین به دلایلی، همچون سوختن ناقص بنزین و یا نامناسب بودن سوخت مصرفی دچار رسوب گرفتگی انژکتور ها میشود.
برای حل این مشکل نیز راه حلی وجود دارد، استفاده از مکمل بنزین مدپاتکس تحت لیسانس آلمان که می تواند با استفاده از تکنولوژی نانو انژکتور ها را تمیز کند.

از خودرو های انژکتوری استفاده کنید
از خودرو های انژکتوری استفاده کنید

31.از لاستیک های رادیال استفاده کنید

لاستیک‌ها بخش دیگری از فرآیند کاهش مصرف سوخت هستند. استفاده از لاستیک‌های رادیال به جای لاستیک‌هایی با عاج طرح‌دار در کاهش مصرف سوخت تاثیرگذار است. به طور کلی هر چه میزان اصطکاک اتومبیل با زمین کاهش پیدا کند، موتور نیاز به قدرت کمتری برای حرکت اتومبیل دارد و نهایتا بنزین کمتری مصرف می‌شود. همین نکته در رابطه با استفاده از لاستیک‌های پهن‌تر از نمونه‌های معمولی و مورد استفاده در کارخانه صدق می‌کند. افزایش پهنای لاستیک مساوی است با افزایش مصرف سوخت.

از لاستیک های رادیال استفاده کنید
از لاستیک های رادیال استفاده کنید

32.پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید

هیچ وقت پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید. وقتی قبل از خاموش کردن ماشین پدال گاز را فشار می دهید و سپس سویچ را می بندید، مقداری از بنزین سوخته باقی می ماند، که باعث خراب شدن سوزن انژکتور و بد کار کردن ماشین هنگام استارت زدن می شود.

پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید
پیش از خاموش کردن خودرو گاز ندهید

33.در باک را ببندید

در باک بنزین خود را وارسی کنید که خوب بسته شود، زیرا به دلیل فرار بودن بنزین در صورت درست بسته نشدن درب پوش باک، بنزین تبخیر شده و مصرف بنزین را 1 تا 2 درصد افزایش می دهد.

در باک را ببندید
در باک را ببندید

34.موتور ماشین خود را تنظیم کنید

اگر خودروی شما به تنظیم موتور نیاز دارد و به خصوص اگر در آزمون معاینه فنی مردود شده است، احتمالا مصرف سوخت آن حدود 4 درصد افزایش یافته است. البته منظور از تنظیم موتور تنها پاک کردن کد(های) خطا نیست، بلکه به معنای بررسی پارامترهای کارکرد، موتور و وضعیت سنسورها برای تشخیص عیوب احتمالی می باشد.

ماشین خود را تنظیم کنید
ماشین خود را تنظیم کنید

35.ترمز های ماشین خود را تنظیم کنید

در زمستان،‌ تایر خودروی خود را با تایرهای یخ‌شکن جایگزین کنید یا این‌ که با کمترین برفی که آمد زنجیرچرخ ببندید. در غیر این صورت، موتور خودرو بیشتر کار می‌کند و بنزین بیشتری می‌سوزاند.

ترمز های ماشین خود را تنظیم کنید
ترمز های ماشین خود را تنظیم کنید

36.در زمستان از تایر های مناسب استفاده کنید

در زمستان،‌ تایر خودروی خود را با تایرهای یخ‌شکن جایگزین کنید یا این‌ که با کمترین برفی که آمد زنجیرچرخ ببندید. در غیر این صورت، موتور خودرو بیشتر کار می‌کند و بنزین بیشتری می‌سوزاند.

در زمستان از تایر های مناسب استفاده کنید
در زمستان از تایر های مناسب استفاده کنید

37.از روغن با گرانروی پایین استفاده کنید

فرقی نمی کند که خودروی خود را برای تعویض روغن به تعویض روغنی ببرید، یا خودتان این کار را انجام دهید، فقط حتما کارتل (محفظه روغن) را با روغنی پر کنید که پایین ترین (رقیق ترین) گرانروی توصیه شده از طرف سازنده خودرو را داشته باشد. به عنوان مثال اگردر حال حاضر از روغنی با گرانروی 10W-30 استفاده می کنید، تغییر آن به 5W-30 باعث 1 تا 2 درصد کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

از روغن با گرانروی پایین استفاده کنید
از روغن با گرانروی پایین استفاده کنید

38.از سلامت سوپاپ مطمئن شوید

خرابی سوپاپ ها باعث میشود، سوخت از سیلندر نشت پیدا کند و باعث افزایش مصرف سوخت شود

موتور ماشین خود را تنظیم کنید
موتور ماشین خود را تنظیم کنید

39.برنامه نویسی خودرو خود را تنظیم کنید

جدیدترین روش کاهش مصرف سوخت، بهینه سازی برنامه نویسی کامپیوتر خودرو (ریمپ) می باشد، که در سطح جهانی نیزشناخته شده است و به صورت قطعی، مصرف سوخت خودرو را به میزان 15% کاهش می دهد. این روش برای اولین بار توسط شرکت کاراکال تیونینگ ابداع شده، که سبب میگردد ایسیو (ECU) خودرو با بنزین های اکتان پایین و بی کیفیت کشور آداپته شود، این کارعلاوه بر کاهش مصرف بنزین، سبب نتایج مثبت دیگری نظیر از بین رفتن پدیدۀ ناک برای در یافت، ( برای در یافت اطاعات بیشتر در مورد ناک اینجا کلیک کنید ) ، بالا رفتن عمر موتور، کم کردن دمای، روشن شدن فن خودرو و حفظ سلامتی سرسيلندر در درازمدت می گردد.
البته پیشنهاد ما به شما این است که از محلول مدپاتکس با تکنولوژی نانو استفاده کنید، این محلول میزان اکتان بنزین را افزایش داده و از ناک جلوگیری میکند.

برنامه نویسی خودرو خود را تنظیم کنید
برنامه نویسی خودرو خود را تنظیم کنید

40.نقش وایر در مصرف سوخت

وظیفه وایر در خودرو، رساندن برق از کویل ‌در خودرو‌های جدید‌تر‌‌ یا دلکو ‌در خودرو‌های قدیمی ‌تر‌ به سر شمع ‌هاست خرابی یا عدم عملکرد وایر می‌تواند باعث بد کار کردن موتور و همچنین افزایش مصرف سوخت خودرو شود

نقش وایر در مصرف سوخت
نقش وایر در مصرف سوخت

بهترین راحل ممکن برای کاهش مصرف سوخت پراید

درجه اکتان بنزین به خودی خود یکی از مهم‌ترین نکات موجود در زمینه کاهش مصرف سوخت است. همان‌طور که می‌دانید بنزین سوپر که در تمامی جایگاه ها عرضه می‌شود، دارای اکتان بالاتری است. نه تنها این نوع از بنزین کیفیت بهتری داشته و ضرر کمتری به موتور می‌رساند بلکه عملکرد را نسبت به بنزین‌های معمولی با اکتان پایین بهبود داده و در نتیجه مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. جدای از این موضوع، بسیاری در رابطه با استفاده از مکمل‌های بنزین تردید دارند. در ابتدا بد نیست بدانید مکمل‌های موجود در دو نوع شوینده و افزایش‌دهنده اکتان قرار می‌گیرند. مکمل‌های شوینده در زمان استفاده عملکرد موتور را بهبود می‌بخشند. در مقابل مکمل‌هایی قرار دارند که اکتان بنزین را افزایش می‌دهند؛ افزایش اکتان رابطه مستقیمی با کاهش مصرف سوخت دارد ما به شما مکمل بنزین یا اکتان افزا مدپاتکس با تکنولوژی نانو را توصیه می کنیم، که هم اکتان افزا است و هم انژکتورشور.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.8/5 - (29 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *