اکتان بوستر استاندارد

تقویت‌ کننده اکتان یا اکتان بوستر یکی از انواع مکمل سوخت است که به‌منظور عملکرد بهتر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و افزایش عدد اکتان آن طراحی شده است. اکتان هیدروکربنی است که از فرآوری نفت به دست می‌آید. فرمول شیمیایی آن C8H18 است. درجه‌بندی اکتان یا عدد اکتان، معیار استاندارد برای اندازه‌گیری میزان توانایی سوخت در برابر فشرده‌سازی است. هرچه عدد اکتان بیشتر باشد، سوخت قبل از احتراق می‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند. سوپر اکتان بوستر با افزایش خواص اکتان افزایی یک مکمل بسیار قدرتمند است که در دسته مکمل های شتاب دهنده قرار دارد.

پترونانو بهترین مکمل سوخت ایرانی
حس خوب نظرات مشتریان عزیز
اولین مکمل سوخت اختصاصی برای موتورهای توربو، GDI و TGDI در ایران

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

بهترین مکمل سوخت
بهترین مکمل بنزین ایرانی

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و روانکاری موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

سوخت اکتانی چیست؟

در سال های اخیر، تولید کنندگان خودرو در بیشتر مدل های خودروهای تولیدی خود، نیاز به بنزین های ویژه پریمیوم (بطور مثال بنزین اکتان با سوخت بالا) توصیه کرده اند. تفاوت قیمت ها بین درجه های پریمیوم و اکتان پایین نیز افزایش یافته است. در نتیجه، بیشتر افراد و رانندگان خودروهای مدل بالا، نسبت به اینكه اكتان چیست و عدد های رتبه بندی اكتان در پمپ های بنزین چیست، کنجکاو می باشند.

مدپاتکس بهترین مکمل بنزین  مناسب خودرو های داخلی و خارجی
مدپاتکس بهترین مکمل بنزین مناسب خودرو های داخلی و خارجی

سوپر اکتان بوستر پرو جدیدترین محصول تولید شده با فناوری نانو می باشد که با قدرت روان کنندگی بالا پس از ترکیب با بنزین باعث روان تر شدن حرکت پیستون داخل سیلندر میشود
محلول نانو اکتان پرو سوپر با جلوگیری از تولید کربن و دوده و ممانعت از رسوب ناخالصی های بنزین در محفظه احتراق نقش مهمی در محافظت از محفظه داخل سیلندر(محفظه احتراق) و سوپاپ ها (دریچه های سوخت و دود ) و افزایش طول عمر موتور دارد

یک پمپ بنزین که نمرات مختلف بنزین و رتبه اکتان را در برچسب های زرد نشان می دهد
یک پمپ بنزین که نمرات مختلف بنزین و رتبه اکتان را در برچسب های زرد نشان می دهد

آیا می دانید؟
بزرگی عدد بر روی برچسب اکتان پمپ بنزین زرد، کمترین میزان اکتان را نشان می دهد.روش (R + M) / 2 بر روی برچسب به روش آزمایش اکتان مورد استفاده  اشاره دارد، به طوری که R شماره تحقیق اکتان و M شماره موتور اکتان است.
از 18 ایزومر اکتان طبیعی (C8H18)، اکتان نام خود را از ترکیب 2،2،4-Trimethylpentane می گیرد، که در برابر احتراق خودکار بسیار مقاوم است. به این ایزو-اکتان مقدار مرجع 100 به منظور اهداف آزمایشی اختصاص داده شده است. مولکول هپتان بسیار ناپایدار (C7H16) 0 سوخت اکتان دارد.

رتبه بندی بنزین

به بیان کلی رتبه بندی بنزین اکتان ، میزان پایداری سوخت است. این رتبه بندی ها بر اساس فشاری است که در این تست سوخت به صورت خود به خود (احتراق خودکار) در موتور سنجیده می شود. عدد اکتان در حقیقت میانگین ساده ای از دو روش سنجش متفاوت اکتان می باشد:
 درجه بندی اکتان موتور (MON) و رتبه بندی اکتان تحقیق (RON)  دو روش مذکور می باشد که در وهله اول در شرایط عملیاتی،  متفاوت هستند. هرچه عدد اکتان بیشتر باشد، سوخت پایدارتر است. پمپ بنزین های توزیع بنزین  در ایالات متحده،  سه درجه اصلی بنزین را بر اساس سطح اکتان می فروشند:
منظم یا رگولار (کمترین سوخت اکتان – به طور کلی 87)
درجه متوسط یا Midgrade  (سوخت اکتان رنج متوسط – به طور کلی 89-90)
پریمیوم (بالاترین سوخت اکتان به طور کلی 91-94)
برخی از شرکت ها به این دسته از بنزین ها نام های مختلفی از قبیل بدون سرب ، سوپر یا سوپر پریمیوم داده اند اما همه این نامها در ساختار بنزین ها برای سوخت خودروها به میزان اکتان اشاره می کنند.

سطح اکتان چگونه بر وسیله نقلیه من تأثیر می گذارد؟

موتور ماشین ها برای سوزاندن سوخت در یک احتراق کنترل شده طراحی شده اند. ابتدا شعله از جرقه شروع می شود و در تمام سیلندر می سوزد تا تمام سوخت موجود در سیلندر سوخته شود. احتراق خودبخودی، که به آن احتراق خودکار، انفجار یا ضربه زدن نیز گفته می شود، هنگامی که افزایش دما و فشار ناشی از احتراق اولیه ایجاد شود، باعث استارت بدون سوخت می شود. این احتراق ثانویه کنترل نشده باعث فشار در سیلندر می شود و در نهایت منجر به ناک یا ضربه می شود.
رقابت بین احتراق در نظر گرفته شده (کنترل شده) و ناخواسته (خود به خود) باعث می شود انرژی حاصل از سوختن بنزین به طور نامتعارف پراکنده شود، این امر می تواند باعث ایجاد آسیب شود و فشار زیادی را روی پیستون موتور وارد کند (بخشی از چرخه هنگام حرکت پیستون توان تولید می کند).

احتراق معمولی در یک سیلندر موتور بنزینی
احتراق معمولی در یک سیلندر موتور بنزینی
احتراق خود به خود در یک سیلندر موتور بنزینی باعث ضربه زدن به موتور می شود
احتراق خود به خود در یک سیلندر موتور بنزینی باعث ضربه زدن به موتور می شود
پیش احتراق در یک سیلندر موتور
پیش احتراق در یک سیلندر موتور

قبل از اینکه اشتعال الکتریکی به طور کامپیوتری ایجاد شود، این ضربه ها رخ می دهد و می تواند آسیب قابل توجهی به موتور ماشین وارد کند. بیشتر موتور ماشین های مدرن دارای سنسورهایی برای تشخیص ضربه زدن هستند. در صورت تشخیص، کامپیوتر جرقه اولیه را به تأخیر می اندازد، که باعث می شود احتراق کنترل شده در نقطه ای رخ دهد که فشرده سازی در بالاترین نقطه خود نباشد. اگرچه این کار ضایعات را از بین می برد، اما می تواند باعث شود موتور کمتر کار کند.

هنگامی که سوخت قبل از جرقه اشتعال خود به خود، اشتعال یابد، شرایط نامطلوب مشابه قبل از احتراق نامیده می شود. کامپیوترهای موتورهای مدرن با کنترل زمان سوپاپ ها و تزریق سوخت، این شرایط را به حداقل می رسانند. با این حال، این مکانیسم کنترل همچنین می تواند با استفاده از سوخت و تلفات آلایندگی همراه باشد.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *