اسپری ضد زنگ و پاک کننده نانو

اسپری ضد زنگ زدگی

وقتی سطح یک فلز زنگ میزند، دور انداختن آن و یا خرید جایگزین همیشه یک گزینه نیست. شما می توانید زنگ زدگی را با مواد خانگی مانند فویل آلومینیوم و اسیدهای سبک مانند سرکه سفید یا با مواد شیمیایی مخصوص زنگ زدایی پاک کنید.روش های خانگی برای از بین بردن زنگ زدگی به کمی صبر و زحمت نیاز دارد تا زنگ زدگی را از بین ببرد. اما با کمی زمان و استفاده از اسپری مخصوص محافظت و پاک کنندگی زنگ زدگی قادر خواهید بود زنگ زدگی بسیاری از سطوح فلزی را به راحتی از بین ببرید.

2 روش محافظت از فلزات و پاک کردن زنگ زدگی

شما باید بتوانید زنگ ‌زدگی را از روی فلزات از بین ببرید و برای این کار می‌توانید از محصولات تجاری یا برخی اقلام خانگی جهت حذف موثر و کامل زنگ ‌زدگی فلزات استفاده کنید. پاک کننده‌های تجاری بدون شک در انجام این کار موثر هستند، اما اکثر این پاک کننده‌ها حاوی برخی مواد سمی می‌باشند. بنابراین، آن‌ها باید در یک اتاق با تهویه مناسب به کار گرفته شوند.

2 روش محافظت از فلزات و پاک کردن زنگ زدگی

اسپری ضد زنگ زدگی

روش‌های متنوعی برای زنگ زدایی آهن وجود دارند که با توجه به مقدار زنگ و نوع کاربرد می‌توان هرکدام از آن‌ها را به کار برد.روش‌هایی مانند اسپری ضد زنگ، اسپری رنگ ازجمله مهم‌ترین روش‌های حذف زنگ آهن در صنعت هستند.

1.اسپری ضد زنگ WD-40

اسپری ضد زنگ زدگی

اسپری wd40 اصلی (ساخت کشور انگلیس) اسپری روان کننده قدرتمندیست که برای تمیز کاری ، چربی زدایی ، گریس زدایی قطعات استفاده می شود. این اسپری کاملا اورجینال می باشد و به صورت 100% توسط ما تضمین می شود. از اسپری wd40 اصلی در صنایع موشک ، فضا و هوا بسیار استفاده می شود. wd-40 اصل انگلیسی با قابلیت روان کاری که دارد می تواند به راحتی صدای جیر جیر فلزات را ازبین ببرد و به عنوان تمیز کننده فلزات در بازار بسیار شناخته شده است . از دیگر کاربرد اسپری wd40 و یا همان اسپری دبلیو دی چهل می توان به از بین بردن رطوبت ابزارآلات فلزی اشاره نمود که از زنگ زدگی فلزات جلوگیری می کند. قیمت اسپری روان کننده wd40 ، با کیفیت و کارایی های بسیار زیادی که دارد مناسب می باشد بنابراین اگر به یک اسپری روان کننده برای از بین بردن چربی ها و آلودگی ها و رطوبت نیاز دارید خرید اسپری wd40 اصلی به شما توصیه می شود.

2.از اسپری رنگ استفاده کنید

اسپری ضد زنگ زدگی

1.قوطی اسپری را پیش از استفاده به خوبی تکان دهید تا رنگ داخل آن یکدست شود.
2.اسپری رنگ را بین ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر از سطح دورتر بگیرید و با یک حرکت ثابت و یکدست اسپری کنید. اگر اسپری را خیلی نزدیک به سطح بگیرید رنگ چکه می‌کند و به روی کیفیت کارتان تاثیر می‌گذارد.
3.اسپری رنگ را یکجا نگه ندارید، برای رنگ زدن باید اسپری رنگ دائم در حرکت باشد تا به یک اندازه رنگ روی سطح بنشیند.
4.برای اینکه بهترین نتیجه را از رنگ زدن فلزات زنگ زده بگیرید بهتر است در سه مرحله آن را رنگ بزنید. هر بار لایه سبکی از رنگ را روی سطح اعمال کنید و صبر کنید تا کمی خشک شده و سپس لایه بعدی را بزنید. رنگ‌های روغنی و پایه آب هر دو از جمله رنگ‌های فوری هستند که خیلی سریع خشک می‌شوند بنابراین زمان زیادی نیاز نیست صبر کنید.

3.از پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید

اسپری ضد زنگ زدگی

انواع مختلفی از مواد شیمیایی را می توان برای حل کردن زنگ خریداری کرد. آنها معمولاً از اسید فسفریک یا اگزالیک ساخته می شوند و می توانند برای پوست برهنه مضر باشند. همیشه هنگام استفاده از هر ماده شیمیایی برای از بین بردن زنگ احتیاط کنید. دستورالعمل های محصول ضد زنگ خود را دنبال کنید زیرا ممکن است کاربرد بسته به محصول متفاوت باشد. این مواد شیمیایی اغلب به زمان زیادی برای درمان نیاز دارند و پس از آن نیاز به شستشو دارند، بنابراین برای کمی کار اضافی آماده باشید. این محصولات می توانند گران باشند و فقط روی پروژه های کوچک کار کنند، نه اقلام زنگ زده بزرگتر.

روش دوم :روشهای خانگی پاک کردن زنگ زدگی از سطح فلزات

مواد شیمیایی مختلفی جهت از بین بردن زنگ زدگی فلزات در بازار موجود است که هم برای شما و هم برای محیط زیست بسیار مضر می باشند. اما مواد خانگی طبیعی که برای از بین بردن زنگ زدگی مناسب هستند، ایمن و بیخطر می باشند. این مواد از نظر اقتصادی مقرون بصرفه هستند و مضر نیستند. بنابراین ما توصیه می کنیم که بجای استفاده از مواد شیمیایی خطرناک، از ترکیبات طبیعی و خانگی برای از بردن زنگ زدگی فلزات استفاده کنید.

1. سرکه سفید

اسپری ضد زنگ زدگی

سرکه با زنگ واکنش نشان می دهد تا از فلز جدا شود فلز را برای چند ساعت در سرکه سفید خیس کنید، سپس خمیر زنگ زده را بشوییداگر اندازه آن خیلی بزرگ است که مستقیماً در سرکه سفید خیس شود یک لایه روی آن بریزید و بگذارید خودش را بگیرد همچنین می توانید آن را با پارچه ای آغشته به سرکه پاک کنید.سعی کنید فویل آلومینیومی را در سرکه آغشته کنید و از آن به عنوان برس برای تمیز کردن زنگ استفاده کنید. ساینده آن کمتر از پشم فولادی است، اما همچنان برای از بین بردن زنگ زدگی کافی است.
می توانید از سرکه معمولی استفاده کنید و فقط وسایل فلزی زنگ زده خود را تا 24 ساعت قبل از آبکشی در آن خیس کنید. این روش نباید نیاز به شستشوی زیادی داشته باشد.

2.آهک و نمک

اسپری ضد زنگ زدگی

روی ناحیه زنگ زده نمک بپاشید و روی آن را کاملاً بپوشانید، سپس یک لیموترش را روی آن آب بگیرید. تا جایی که ممکن است از آبمیوه استفاده کنید و قبل از اینکه مخلوط را بشویید 2 تا 3 ساعت بگذارید روی آن بماند. مخلوط را با پوست آهک بمالید. به اندازه کافی قوی است که زنگ زدگی را بدون آسیب بیشتر به فلز از بین ببرد.

3.با جوش شیرین خمیر درست کنید

جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا غلیظ شود تا روی فلز پخش شود.
به آن زمان دهید تا خیس بخورد و سپس آن را بشویید.
سعی کنید جوش شیرین را با یک مسواک پاک کنید و آن را با آب بشویید.
مخلوط جوش شیرین را می توان به دلخواه رقیق کرد، دستور دقیقی وجود ندارد.

4.سیب زمینی و صابون ظرفشویی را امتحان کنید

اسپری ضد زنگ زدگی

سیب زمینی را از وسط نصف کنید و انتهای بریده شده را با صابون ظرفشویی بپوشانید. این باعث واکنش شیمیایی با زنگ می شود و حذف آن را آسان تر می کند. سیب زمینی را روی فلز قرار دهید و بگذارید چند ساعت بماند.
برای استفاده مجدد، کافی است انتهای استفاده شده سیب زمینی را برش دهید و صابون بیشتری به آن اضافه کنید و بگذارید مدت بیشتری در فلز خیس بخورد.
اگر صابون ظرفشویی ندارید، می توانید به جای آن از جوش شیرین و آب همراه با سیب زمینی استفاده کنید.

5.از اسید اگزالیک استفاده کنید

اسپری ضد زنگ زدگی

هنگام استفاده از این روش از اقدامات حفاظتی استفاده کنید،از دستکش لاستیکی، عینک ایمنی و لباس محافظ استفاده کنید. از سیگار کشیدن و استنشاق مستقیم دودهای اسیدی خودداری کنید.شیء زنگ زده را با مایع شوینده بشویید و با دقت خشک کنید. حدود 25 میلی لیتر (یک قاشق چای خوری معادل 5 میلی لیتر) اسید اگزالیک را با 250 میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید.
مورد را حدود 20 دقیقه خیس کنید یا با یک پارچه یا برس برنجی آن را تمیز کنید. مورد را کاملاً بشویید و پس از اتمام زنگ زدگی آن را خشک کنید.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.3/5 - (33 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *