آزمایشات تولید اکتان بوستر

با سلام و خسته نباشید خدمت شما بازدید کننده محترم. می خواهیم درباره وسایل آزمایشگاهی و آزمایشات انجام شده بر روی محصولات (کیفیت سنجی و سنجش عدد اکتان) توضیحاتی به شما دوستان که به برند مدپاتکس اعتماد کرده ارائه دهیم تا بتوانیم جواب اعتماد شما را داده باشیم. امیدواریم از مطلب زیر نهایت استفاده را ببرید.

اکتان چگونه آزمایش می شود

دقیق ترین روش آزمایش مقدار واقعی اکتان، استفاده از موتور سوخت سوزان (CFR) (که به آن موتور ضرب نیز گفته می شود) است. در حال حاضر انجمن آمریکایی آزمایش و مواد (ASTM) از روش موتور CFR استفاده می کند که در دهه 1920 برای دستیابی به اندازه گیری های رسمی اکتان توسعه یافته است. موتور CFR با احتراق سوخت و اندازه گیری فیزیکی ضرباتی که رخ داده، اکتان را اندازه گیری می کند. هر نمونه توسط روش ASTM D2699، از نظر تعداد اکتان (RON) آزمایش می شود. این روشی است که برای آزمایش در پالایشگاه های سوخت استفاده می شود.

درباره موتور CFR

موتور CFR در اصل یک موتور کاربراتور، تک سیلندر، با فشار متغیر است. برای اندازه گیری می توان توان را بالا و پایین کرد تا نسبت فشرده سازی تغییر کند و در نتیجه شدت ضربه را افزایش دهد. با خواندن شدت ضربه در نسبت فشرده سازی مشخص، اپراتور می تواند درجه اکتان یک نمونه سوخت را تعیین کند. موتور باید گرم شود تا دمای روغن 38 تا 54 درجه سانتیگراد و خلا man منیفولد 2-3Hg حفظ شود. نسبت هوا / سوخت در یک ثابت اصلاح شده از نظر ارتفاع نگه داشته می شود. قبل از هر آزمایش ، هر دو تولوئن و یک مخلوط ایزو اکتان از اکتان شناخته شده برای بررسی مرجع و کالیبراسیون در موتور استفاده می شود. آزمون RON در 600 دور در دقیقه و با دمای هوا و سوخت در 52 درجه سانتیگراد انجام می شود. زمان احتراق در دمای 13 درجه BTDC برگزار می شود.