اهمیت معاینه فنی خودرو

یکی از اصلی ترین اقداماتی که هر راننده ای باید آن را در دوره های مشخصی انجام دهد، معاینه فنی خودرو می باشد. این بررسی های دوره ای که علاوه بر تضمین عملکرد درست خودرو و افزایش عمر مفید آن، می تواند تاثیر زیادی بر ایمنی راننده و رانندگی داشته باشد، باید توجه و اهمیت زیادی به آن داد. سوپر بریز نانو یکی از محصولات منحصر بفرد مجموعه می باشد که در دسته تمیز کننده ها قرار دارد و تمرکزش پاکسازی بخش انتهایی مسیر سوخت رسانی است. این محصول شگفت انگیز و ویژه، به راحتی می تواند کاتالیست شما را احیا کند.

سوپر بریز نانو
(Super Breathe Nano )

قدرت اثر بخشی بالا بر روی کاتالیست
بهترین مکمل شستشوی کاتالیست

بهبود عملکرد سنسور اکسیژن
پاک سازی مسیر خروجی دود
اثربخشی بالا بر روی کاتالیست
احیاء و افزایش طول عمر کاتالیست
کاهش دهنده گاز های آلاینده HC و CO
شبیه ساز عملکرد بخارشور از منیفولد دود

قیمت سوپر بریز نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


مواردی که در معاینات فنی دوره ای، باید مورد توجه قرار گیرند

همانگونه که می دانید، برای آنکه قطعات خودرو به درستی کار کنند، باید تنظیمات لازم و تعمیر و نگهداری دوره ای در بازه های زمانی منظم، در آن انجام شود. انجام این تعمیرات که از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می کند، بیشتر شامل موارد زیر می گردد:
تعویض روغن موتور جهت عملکرد درست موتور
تعویض فیلتر روغن جهت تمیز ماندن روغن موتور
تعویض فیلتر هوا جهت کاهش آلایندگی موتور
بررسی دوره ای فیلتر بنزین جهت پاکسازی سوخت
بررسی، تنظیم یا تعویض تایرها جهت کاهش استهلاک و عملکرد بهتر خودرو
بررسی دوره ای: باتری، شمع ها، سیستم ترمز، چراغ ها، سیستم تعلیق (فنربندی)، و اگزوز

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

مزایای معاینه فنی دوره ای خودرو

هنگامی که معاینه فنی خودرو به صورت دوره ای انجام می شود، نه تنها با این کار شما از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می کنید، بلکه عملکرد خودرو را افزایش می دهید. این اقدام که نهایتا منجر به بالا رفتن ایمنی در رانندگی می گردد، موجب افزایش طول عمر خودرو نیز، می گردد. از دیگر مزایای معاینه فنی دوره ای، می توان به کاهش آلاینده های موتور و کمک به حفاظ محیط زیست اشاره داشت.

معایب خودداری از معاینه فنی دوره ای خودرو

بنا بر آنچه تا کنون گفته شد، بویژه در رابطه با مزایای انجام دوره ای معاینه فنی، معایب خودداری از هرگونه بررسی خودرو در بازه های زمانی مشخص، می تواند علاوه بر خسارات مالی به دلایل خرابی خودرو و نقص در عملکرد صحیح، موجب بروز حادثه و به خطر افتادن جان سرنشینان خودرو و دیگر راننده ها گردد؛ این در حالی است که تاثیر سوء کارکرد بخش های مختلف خودرو، مانند: روغن سوزی، کهنه بودن فیلترها، استفاده از سوخت های نامرغوب، عدم تنظیم باد لاستیک ها و …، مضرات زیادی برای محیط زیست نیز دارد.

دلایل اصلی مردودی خودروها در معاینه فنی چیست؟

اگرخودروی شما درهریک ازمراحل فوق (خواه چشمی خواه فنی)مشکلی داشته باشد مردود می‌شود. مشکل‌ترین مراحل معاینه فنی خودرو که سبب مردودشدن آنها می‌شود عبارت‌اند از:
•آزمون آلایندگی
•وضعیت ظاهری
•ترمزها
•کمک فنر
•آزمون هم ‌راستایی چرخ‌ها
درصورتی‌که خودرو مردود شود، برگه معاینه فنی به آن تعلق نمی‌گیرد. در چنین شرایطی ۱۵ روز به شما فرصت می‌دهند تا چک‌ لیستی را که در برگه نتایج درج شده است برطرف کنید و دوباره به همان مرکز اخذ معاینه فنی مراجعه کنید. اگر خودرو تمام مراحل را به سلامت طی کند، برگه معاینه فنی خودرو را به شما می‌دهند که همیشه باید همراهتان باشد. همچنین برچسب معاینه فنی هم روی خودرو نصب می‌شود. اعتبار این گواهی ۱ سال است



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *