بیشترین دلیل مردودی در معاینه فنی و راهکار های مردود نشدن در آن چیست؟

بیشترین دلیل مردودی در معاینه فنی

قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: ۳۰ درصد خودروهای مردود در معاینه فنی به دلیل آلایندگی موفق به دریافت گواهی معاینه فنی نشدند و به بیان دیگر بالاترین میزان مردودی خودروها در معاینه فنی به دلیل آلایندگی بود. سوپر بریز نانو با تولید یکسری گازهای داغ در محفظه احتراق مانند یک دستگاه بخارشور زمان خروج از موتور با فشار زیاد وارد کاتالیست شده و کاتالیست را احیا می کند.این کار باعث افزایش 10 تا 15 درصدی طول عمر کاتالیست نیز می شود.

سوپر بریز نانو
(Super Breathe Nano )

قدرت اثر بخشی بالا بر روی کاتالیست
بهترین مکمل شستشوی کاتالیست

بهبود عملکرد سنسور اکسیژن
پاک سازی مسیر خروجی دود
اثربخشی بالا بر روی کاتالیست
احیاء و افزایش طول عمر کاتالیست
کاهش دهنده گاز های آلاینده HC و CO
شبیه ساز عملکرد بخارشور از منیفولد دود

قیمت مکمل بنزین سوپر بریز نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

بررسی آلاینده های خروجی

بررسی آلاینده های خروجی
بررسی آلاینده های خروجی

آمارهای رسمی ستاد مركزی معاينه‌ فنی خودروهای تهران می‌گويد: بيشترين عامل مردودی خودرو‌ها در مراكز، مربوط به گازهای خروجی از اگزوز است. اين عمل در تستی كه به‌ عنوان تست 4 گاز معروف شده، انجام می‌شود. در تست 4 گاز ميزان گازهای آلاينده زيست ‌محيطی نظير مونواكسيدكربن، دی اكسيدكربن و هيدروكربن‌ها (HC) را در اگزوز خودرو مشخص می‌كند.
راه حل: عدم‌ تعويض يا عدم‌نصب قطعاتی مانند كاتاليست و كنيستر سبب می‌شود كه ميزان گازهای آلاينده در خودرو‌هاافزایش یابد. قبل از رفتن به مراكز معاينه فنی، از وضعيت اين ۲ قطعه مطمئن شويد. در ضمن تنظيم موتور هم در تنظيم گازهای خروجی بسيار تأثيرگذار است. اگر این کار قبل از معاينه فنی برای خودرو انجام شود، شما را در اين مراكز روسفيد خواهد كرد.

بررسی عیوب ظاهری

بررسی عیوب ظاهری
بررسی عیوب ظاهری

شايد باورتان نشود ولی آمار‌ می‌گويد كه دومين علت شايع در مردود شدن خودرو‌ها در تست معاينه‌ فنی، عيوب ظاهری است. سالم نبودن شيشه جلو، شيشه عقب، چراغ خطر عقب، چراغ دنده عقب، چراغ راهنمای عقب و جلوvn.52، سپر جلو و عقب، اتاق خودرو، رنگ خودرو، روغن‌ريزي، برف پاك‌كن و شيشه شور، صاف بودن آج تاير و… مي‌تواند باعث مردود شدن خودرو شما شود.
راه حل: قبل از رفتن به معاينه فني، نگاهي به اوضاع چراغ‌هايتان بيندازيد. تعويض چراغ‌های سوخته كاری است كه خودتان هم به راحتی مي‌توانيد انجام دهيد. درخصوص لاستيك‌ها، حواستان باشد كه حداقل ۷۰ درصد آجشان بايد سالم باشد تا مردود نشويد. شيشه‌ها و آيينه‌ها و برف ‌پاك ‌كن‌ها هم كه عيوبشان با يك نگاه قابل تشخيص است. حتما آنها را نیز بر طرف كنيد.

بررسی هم راستایی چرخ ها

بررسی هم راستایی چرخ ها
بررسی هم راستایی چرخ ها

هم راستا نبودن فنر‌ها و نيز چرخ‌های جلو باعث مردود شدن شما در معاينه فني می شود. اين مشكل باعث افزايش مصرف سوخت هم خواهد شد. در شرايط ايده‌آل ميزان اين انحراف برای هر چرخ بايد حداكثر ۷ متر در هر ۱۰۰۰ متر باشد؛ يعنی اگر فرمان خودرو را‌‌‌‌ رها كنيم پس از پيمودن ۱۰۰۰ متر باید فقط ۷‌ متر منحرف شود.
راه حل: يكراست به يك مركز جلوبندی سازی و ميزان فرمان برويد و خودرويتان را اصطلاحا ميزان فرمان كنيد. اين كار بايد بعد از هر بار تعمير جلوبندی و تعويض قطعات آن انجام شود. هزينه ميزان فرمان ساده هم حدود ۱۰ هزار تومان است. برای جلوگيری از بروز چنين مشكلی می ‌توان به استفاده صحيح از تاير‌ها و عدم‌استفاده از رينگ‌های غيراستاندارد اشاره كرد.

بررسی ترمز

بررسی ترمز
بررسی ترمز

اهميت عملكرد درست ترمز خودرو كه نيازی به گفتن ندارد. اين تست در مراكز معاينه فنی توسط دستگاهی صورت می گيرد كه خودروهای سواری و وا‌نت بار‌ها را تا وزن ۴ تن مورد بررسی قرار می ‌دهد. در اين امتحان، عملكرد ترمز و ميزان قدرت ترمزگيری در تمامی چرخ‌ها و قدرت عملكرد ترمزدستی در خودروهای سواری مورد بررسی قرار مي‌گيرد.
راه حل: قبل از رفتن به مركز معاينه فني، مي‌توانيد چرخ‌هاي جلو را باز كنيد و نگاهي به وضعيت لنت‌هايتان بيندازيد. استفاده از لنت‌های ترمز مناسب و استاندارد و نيز استفاده از روغن ترمز‌های استاندارد ازجمله مواردی است كه می ‌تواند شما را در سالم نگاه داشتن سيستم ترمز خودرويتان مطمئن كند. تعويض لنت ترمز هم كار چندان مشكلی نيست.

بررسی جلوبندی نامناسب

بررسی جلوبندی نامناسب
بررسی جلوبندی نامناسب

فرمانتان موقع رانندگي می ‌لرزد؟ خب، به معاينه فنی نرويد چون بلافاصله مردود می شويد. تست مهمی كه در مراكز انجام می ‌شود كنترل وضعيت جلوبندی اتومبيل شماست. اين عمل توسط دستگاهی صورت می گيرد كه می تواند اتومبيل‌های سواری و وانت ‌بار‌ها را تا وزن حداكثر 3/5 تن در هر محور به‌صورت جداگانه تست كند.
راه حل: بايد به يك جلوبندی ‌سازی برويد تا اگر قطعه‌ای آسيب ديده، آن را تعويض كنيد. اين کار، يك كار تخصصی است كه از عهده شما خارج است. يادتان باشد میزان حمل بار مجاز برای خودروهای سواری معمولا ۲۰۰ كيلوگرم است و همچنين حركت در جاده‌های خراب و افتادن در چاله چوله‌های معابر می ‌تواند باعث آسيب ديدن جلوبندی خودرو شما شود.

بررسی تنظیم موتور

بررسی تنظیم موتور
بیشترین دلیل مردودی معاینه فنی

عامل آخر مردودی خودرو‌ها در مراكز معاينه فنی، تنظيم نبودن موتور است. عدم‌تنظيم موتور می تواند سبب عدم‌سوخت ‌رسانی مناسب و در نتيجه عدم‌احتراق مناسب شود كه خود باعث توليد آلايندگی مي‌كند. اگر موتور يك خودرو تنظيم نباشد، مسلماً احتراق در داخل آن به درستی انجام نمی ‌شود. احتراق ناقص از يك طرف باعث آلودگی هوا می شود و از طرف ديگر مصرف سوخت را بالا می ‌برد.
راه حل: بعضی اتومبيل‌ها با يك تنظيم ساده موتور، از احتراق ناقص نجات می ‌يابند. يادتان باشد استفاده از روغن موتور‌های مناسب و استاندارد و نيز فيلتر هوای استاندارد در زمان مناسب و همچنين تعويض تسمه ‌تايم خودرو سبب می ‌شود كه موتور خودرو در شرايط مناسبی به سر ببرد. البته مراجعه به تعميرگاه‌های مجاز برای تنظيم موتور قبل از مراجعه به مراكز معاينه فنی الزامی است.

(منبع:همشهری)



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو