اکتان بوستر

اگر بنزین مصرفی خودروها استاندارد نباشد ممکن است مشکل هایی را برای موتور خودرو پدید آورد. یکی از چالش ها ناک زدن است. این پدیده از قدیم تا الان به عنوان یک دشمن برای احتراق داخلی محسوب شده است. مهم ترین نشانه ای که برای ناک زدن خودرو می توان در نظر گرفت صدایی است که از پیستون ها ایجاد می شود. این صدا به علت انفجار ناقصی است که اتفاق می افتد. این انفجار فشار بالایی را بر روی سیلندر ایجاد می کند که امکان دارد منجر به آسیب در سیلندر و پیستون شود. بنابراین برای جلوگیری از تمامی این اتفاقات بهتر است شرایط را برای احتراق کامل فراهم کنیم که این موضوع با استفاده از اکتان بوستر ها امکان پذیر است.

پترونانو بهترین مکمل سوخت ایرانی
حس خوب نظرات مشتریان عزیز
اولین مکمل سوخت اختصاصی برای موتورهای توربو، GDI و TGDI در ایران

اکتان بوستر چیست؟
عدد اکتان چیست؟
معرفی بهترین اکتان بوستر های ایرانی
مکمل سوپر اکتان بوستر مدپاتکس
مکمل سوپر گلد مدپاتکس
مکمل نانو سیلور مدپاتکس
تاثیر اکتان بنزین روی موتور خودرو
مفهوم نسبت تراکم به زبان ساده
اصطلاح ناک زدن به چه معناست؟
بوی اکتان بوستر با کیفیت چگونه است؟
چند نکته در استفاده از مکمل سوخت
کلام آخر گروه مهندسی مدپا


اکتان بوستر چیست؟

اکتان بنزین

در حالت کلی می توان گفت که اکتان بوستر، مایعی است که به عنوان افزاینده به باک بنزین استفاده می شود و عدد اکتان آن را افزایش می دهد. البته استفاده از این محصولات می تواند مزیت های بسیاری داشته باشد که مهم ترین آن، کمک به احتراق کامل و تمیز کردن محفظه احتراق است. در نهایت از ناک زدن و ریپ زدن خودرو نیز جلوگیری می کند. اکتان بوستر به عنوان غذا برای موتور خودرو عمل می کند. عملکرد بهتر برای موتور ، چیزی است که با استفاده از این محصولات نصیب خودرو می شود.

عدد اکتان چیست؟

سوپر اکتان بوستر مدپاتکس

عدد اکتان نشانگر میزان کیفیت و نحوه عملکرد بنزین است. هر چه قدر که تراکم موتور خودرو بالا باشد، به بنزین با اکتان بالاتری نیاز دارد. موتورهای بنزینی تر کیب سوخت و هوا را متراکم کرده و به مرحله احتراق می رسد. نسبت سوخت و هوای موجود در سیلندر، با عددی به نام نسبت تراکم است. شناخته می شود و هر چه این عدد بالاتر باشد، موتور عملکرد بالاتری دارد. پس هر چه قدر موتور ماشین قوی تر و با عملکرد بالاتر باشد باید از بنزین با عدد اکتان بالاتر استفاده نمایید.

معرفی بهترین اکتان بوستر های ایرانی

بهترین اکتان بوستر بنزین

همان طور که می دانید محصولات بسیار متنوعی در این زمینه روانه بازار شده اند که در ادامه قصد داریم به معرفی 5 محصول برتر در این زمینه بپردازیم

مکمل سوپر اکتان بوستر مدپاتکس

بهترین قدرت دهنده به بنزین
سوپر اکتان بوستر

تقویت کننده قدرتمند بنزین

استفاده از بهترین مکمل بنزین ایرانی یعنی سوپر اکتان بوستر مدپا نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت موتور خودرو شما دارد. کاهش ناخالصی های بنزین ، جلوگیری از رسوب صمغ بنزین ، کاهش فشار بخار بنزین در سطح بنزین یورو5 باعث افزایش طول عمر و سلامت انژکتورها، تمیز ماندن محفظه احتراق، تمیز ماندن سوپاپ ها، تمیز ماندن باک خودرو و کاهش مصرف بنزین می شود. مکمل سوخت سوپر اکتان بوستر تولیدی گروه مدپا با فناوری نانو، اکتان بنزین را تقویت نموده و موجب آرام سوزی بنزین می شود. بهترین سوخت مصرفی برای خودرو توربوشارژ و GDI و تقویت شده بنزین یورو5 (euro 5) می باشد. سوپر اکتان بوستر عدد اکتان بنزین ، فشار بخار بنزین و کیفیت سوختن بنزین را به سطح بنزین یورو 5 می رساند.


بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
Super Octane Booster

بهترین مکمل سوخت
بهترین مکمل بنزین ایرانی

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل سوپر اکتان بوستر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نمایند.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

مکمل سوپر گلد نانو مدپاتکس


بهترین اکتان بنزین ایرانی
سوپر گلد

بهترین مکمل بنزین ایرانی مخصوص جاده و مسافرت

مکمل بنزین سوپر گلد یک محصول چندکاره شگفت انگیز که مخصوص جاده و مسافرت می باشد که به تنهایی تمام مکمل ها را در خود جای داده است. استفاده از این محصول علاوه بر افزایش چشمگیر قدرت و شتاب موتور ، باعث کاهش مصرف سوخت خودرو شما نیز می شود. افزایش چشم گیر قدرت و شتاب موتور مهم ترین عملکرد این محصول است. سوپر گلد یک مکمل شگفت انگیز طلایی است که بهترین مکمل بنزین مخصوص خودروهای خارجی که در ایران تردد دارند مانند: جک، لیفان، هیوندا، KMC و … که بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش ناخالصی های بنزین از مهم ترین تاثیرات آن روی عملکرد خودرو می باشد. پیشنهاد می شود جهت حفظ سلامتی موتور و بهبود عملکرد خودرو به جهت استفاده از حداکثر توان موتور از این محصول استفاده نمایید.

سوپر گلد
(Super Gold )

بهترین مکمل سوخت
بهترین اکتان بوستر تولید شده در ایران مخصوص جاده و مسافرت

افزایش توان موتور خودرو
کاهش مصرف سوخت جاده
مخصوص جاده و سرعت بالا
پاک سازی مسیر سوخت رسانی
اولین افزایش دهنده عدد اکتان جاده
پاکسازی و محافظت کامل از انژکتورها
کاهش لرزش فرمان خودرو در سرعت بالا
کاهش لرزش و کوبش (ناک) و صدای موتور
روان کننده و نرم کننده حرکت خودرو در جاده
جلوگیری از رسوب ناخالصی ها و انباشت کربن
پاکسازی سوپاپ ها و دریچه ها در محفظه احتراق
افزایش خواص ویژه اکتان افزایی
RON تا 12 واحد

قیمت مکمل سوپر گلد نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


مکمل نانو سیلور مدپاتکس


بهترین محلول ویژه سرویس های میان دوره ای
نانو سیلور

بهترین اکتان بنزین دو منظوره

نانو سیلور مدپاتکس که در دسته شتاب دهنده ها قرار دارد ، یک محصول دوکاره تخصصی است که به تنهایی ترکیب کاملی از محلول نانو اکتان پرو و سوپر کلینر می باشد . این محصول هم زمان توانایی شستشوی سیستم سوخت رسانی و افزایش عدد اکتان بنزین و در نتیجه افزایش قدرت سوخت را دارد . استفاده از این محصول علاوه بر کاهش صدا، ضربات موتور(ناک) باعث افزایش طول عمر بسیاری از قطعات موتور مانند دسته موتورها می شود. با استفاده از این محصول پاکسازی دوده، کک و رسوبات در سیستم سوخت رسانی و محفظه احتراق همزمان با افزایش عدد اکتان و آرام سوزی بنزین و بالا رفتن قدرت احتراق انجام می گیرد. با استفاده از این محصول سرویس خودرو، پاکسازی سیستم سوخت رسانی و تمیز شدن انژکتور ها دقیقا در زمان روشن بودن خودرو و حین رانندگی انجام میشود و نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نمی باشد.

نانو سیلور
Nano silver

بهترین مکمل سوخت
بهترین مکمل بنزین ایرانی

کاهش دهنده مصرف سوخت
افزایش شتاب و توان خودرو
افزایش طول عمر مفید خودرو
شستشو دهنده انژکتور و سوپاپ ها
افزایش خواص ویژه اکتان افزایی
کاهش دهنده ضربات و لرزش خودرو
محلول ویژه سرویس های میان دوره ای
پاکسازی محفظه احتراق و سیستم سوخت رسانی
مناسب برای استفاده هر ۲۵۰۰ کیلومتر یکبار

قیکت مکمل بنزین نانو سیلور
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

تاثیر اکتان بنزین روی موتور خودرو

تاثیر اکتان بنزین روی موتور خودرو
تاثیر اکتان بنزین روی موتور خودرو

موتور خودرو به شکلی طراحی شده که بتواند سوخت را در یک چرخه احتراقی کنترل شده بسوزاند. در خودروهای جدید، مراحل احتراق سوخت شامل چهار مرحله است:
-ابتدا مکش بنزین اتفاق می‌افتد. در این مرحله پیستون‌ به سمت پایین می‌رود تا سوپاپ ورودی باز و هوا و بنزین وارد محفظه شود.
-سپس بنزین متراکم می‌شود و به سمت بالای سیلندر حرکت می‌کند.
-در مرحله سوم اشتعال سوخت با جرقه شمع اتفاق می‌افتد.
-در نهایت دود و گاز از اگزوز خودرو خارج می‌شود.
حالا عدد اکتان بنزین چه نقشی در این پروسه دارد؟ اگر میزان عدد اکتان بالاتر باشد، بنزین قادر است فشار بیشتر سیلندر را تحمل کند و از ناک زدن هم جلوگیری می‌کند. زمانی که برای خودروی خود از بنزین سوپر استفاده می‌کنید، چرخه احتراق هم بدون مشکل پشت سر گذاشته می‌شود.

مفهوم نسبت تراکم به زبان ساده

مفهوم نسبت تراکم به زبان ساده
مفهوم نسبت تراکم به زبان ساده

نسبت تراکم موتورهای درون‌سوز نسبتی است که به مقدار حجم سیلندر در نقطه آغاز تراکم و نقطه پایان تراکم که همان نقطهٔ آغاز آتش زایی است گفته می‌شود. برای نمونه موتوری که نسبت تراکم آن یازده به یک باشد حجم سیلندر در متراکم‌ترین حالت خود یک یازدهم حالتی است که سیلندر در بازترین حالت خود قرار دارد. که این نسبت را به صورت ۱۱/۱ (یازده بر روی یک) نمایش می‌دهند. هر چه نسبت تراکم بیشتر باشد راندمان موتور هم بیشتر خواهد بود و البته در موتور ها برای تراکم محدودیت هایی وجود دارد.در موتور های بنزینی حداکثر نسبت تراکم یک به دوازده است و در موتورهای دیزل یک به بیست و شش است.نسبت تراکم به کیفیت بنزین و جنس و اب بندی قطعات بسته است.

اصطلاح ناک زدن به چه معناست؟

اصطلاح ناک زدن به چه معناست

هنگامی دور موتور پایین است و خودرو در حالت دنده سبک قرار دارد با فشار دادن پدال گاز صدای ناک یا ضربه تق تق شنیده می‌شود که برخی به اشتباه به آن صدای سوپاپ می‌گویند. این صدا نشان دهنده یک مشکل مکانیکی در خودرو است. اکتان پایین و کیفیت پایین سوخت، کیفیت پایین شمع‌ها و معیوب بودن آنها و وجود کربن نسوخته باعث ناک زدن موتور می‌شود. ناک حالتی است که ترکیب سوخت و هوای موجود در سیلندر زودتر از جرقه زنی شمع منفجر می‌شود و این اتفاق بیشتر در حالت دنده مرده یا حالتی که راننده با دنده اشتباه قصد شتاب گیری را دارد بیشتر پیش می‌آید و سبب کاهش شتاب ماشین می‌شود. اکتان پایین بنزین یکی از دلایل مهم ناک زدن موتور است. اکتان بنزین باید ۹۸ باشد که این عدد در بنزین‌های سوپر ۹۱ و در بنزین معمولی ۸۵ است. اکتان بنزین‌های موجود در ایران پایین است و به همین دلیل معمولا از مکمل اکتان استفاده می‌شود.

بوی اکتان بوستر با کیفیت چگونه است؟

 بوی اکتان بوستر با کیفیت

در ایران ۹۰% اکتان‌های موجود بوی تینر می‌دهند که به آن‌ها پایه تینری گفته میشود. این اکتان‌های پایه تینری برای استفاده توصیه نمی‌شود و اگر اکتان بوستری خریدید و بوی تینر می داد از آن اکتان بوستر استفاده نکنید. بوی اکتان بوستر‌های با کیفیتی که در سراسر دنیا و در بازار‌های جهانی وجود دارند تقریبا بویی شبیه به بوی حشره کش دارد. به هیچ عنوان هیچ کدام از برند‌های مطرح دنیا بویی شبیه به تینر نمی‌دهند.

چند نکته در استفاده از مکمل سوخت

؟؟؟

توجه داشته باشید که قبل از بنزین زدن اکتان را درون باک بریزید و سپس بنزین بزنید. این کار باعث می‌شود که مکمل سوخت کامل با بنزین مخلوط شود و بهترین عملکرد را داشته ‌باشد. در سفرهای جاده‌ای و طولانی مدت استفاده از مکمل را فراموش نکنید. اغلب مردم بر این باورند که در صورت استفاده از بنزین سوپر دیگر نیازی به اکتان بوستر نیست. درحالی‌که به‌ علت فاصله بسیار زیاد کیفیت بنزین ارائه شده در کشور ما با استانداردهای جهانی، حتی در صورت استفاده از بنزین سوپر هم موتور خودروی ما به اکتان بوستر نیاز خواهد داشت.

کلام آخر گروه مهندسی مدپا

اکتان بوستر یکی از انواع مکمل‌های سوخت است که برای بهبود عملکرد موتور به کار می‌رود و می‌تواند برای خودرو مزایایی داشته باشد. گروه مدپا با ارایه محصولاتی با فناوری نانو و دارای تاییدیه رسمی کیفیت از پژوهشکده وزارت نفت و آزمایشگاه آزمای نفت ایرانیان، مکمل های سوختی را تولید کرده است که از تقویت اکتان بنزین گرفته تا شستشوی مسیر سوخت رسانی، همچون یک مکانیک سیار عمل کرده و از هزینه های گزاف تعمیرات موتور جلوگیری می کند، به شما پییشنهاد میکنیم برای یک بار از بهترین مکمل های ایرانی گروه مدپا که تولید شده در داخل ایران می باشد استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را در خودرو خود مشاهده نمایید.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *