انژکتور

انژکتور قطعه‌ای مهم در سیستم سوخت‌رسانی خودرو است و با پاشش سوخت، آن را به محفظه احتراق وارد می‌کند. به‌ مرور زمان کربن در انژکتورها رسوب می‌کند و باعث مسدود شدن آن می‌شود. انسداد انژکتورها می‌تواند جزئی، متوسط یا کامل باشد. سوپر کلینر نانو جدیدترین و قوی ترین محصول مخصوص پاکسازی کامل مسیر سوخت رسانی می باشد. این محلول که در دسته تمیزکننده ها قرار دارد، تمرکزش کاملا بر پاکسازی سیستم سوخت رسانی و انژکتور خودرو می باشد.

حس خوب نظرات مشتریان عزیز
اولین مکمل سوخت اختصاصی برای موتورهای توربو، GDI و TGDI در ایران

سوپر کلینر نانو
Super Cleaner Nano

پاکسازی سوپاپ ها، انژکتور ها، سرشمع ها
حجم خالص: 280 میلی لیتر

شستشوی کامل انژکتورها
پاکسازی داخل محفظه احتراق
پاک سازی سوپاپ ها و سر شمع ها
شستشوی کامل مسیر سوخت رسانی
افزایش طول عمر مفید موتور خودرو
پاک سازی باک بنزین و پمپ بنزین خودرو
هر ۵۰۰۰ کیلومتر یک بار استفاده شود

 قیمت مکمل سوپر کلینر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


نحوه کار انژکتور ها

نحوه کار انژکتور ها
نحوه کار انژکتور ها

نحوه کار انژکتور به بیان ساده به این صورت است که، سوخت توسط پمپ بنزین با فشاری ثابت و مشخص وارد فیلتر ورودی انژکتور که در بخش فوقانی آن قرار دارد می‌شود. فشار سوخت ورودی سوزن انژکتور را به سمت بالا هدایت می‌کند و و پاشش از طریق سوراخ انتهایی سوزن انجام می‌شود. اما گفتیم که انژکتور یک قطعه مکانیکی-الکتریکی است و دستورهای لازم برای عملکرد دقیق خود را از ECU دریافت می‌کند. بنابراین، در توضیحی دقیق‌تر باید گفت انژکتور نازلی است که مقدار دقیق و مشخصی از سوخت را با هوا ترکیب کرده و به‌ صورت غبار یا پودر داخل محفظه‌ی احتراق می‌پاشد. به این ترتیب که در سیستم انژکتور ابتدا هوای لازم برای مخلوط سوخت و هوا از ورودی و مجرای منیفولد گاز موتور، وارد محفظه کنترل جرم هوای ورودی می‌شود. یک دریچه متحرک در مسیر هوای مکیده شده در این محفظه قرار دارد که زاویه‌ی آن با میزان تغییر حجم هوای ورودی، تغییر می‌کند و بازتر می‌شود یا بسته‌تر می‌ماند. سنسور مخصوصی که موظف به پایش شرایط این دریچه است و به آن متصل شده، اطلاعات لازم از شرایط آن را به صورت سیگنال به ECU ارسال می‌کند.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

انواع انژکتور

انواع انژکتور
انواع انژکتور

سیستم‌های انژکتوری انواع مختلفی دارند که در خودروهای متفاوت از نظر نوع و نیاز و عملکرد موتور مورد استفاده قرار می‌گیرند. این انواع در نحوه عملکرد خود تفاوت‌هایی دارند و به صورت مستقیم در بازده موتور نیز تاثیر می‌گذارند. سیستم‌های مختلف انژکتوری عبارتند از:
.سیستم انژکتوری مکانیکی
.سیستم انژکتوری الکترونیکی
.سیستم انژکتوری الکترومکانیکی
.سیستم انژکتوری یک نقطه ای
.سیستم انژکتوری چند نقطه ای

تفاوت انژکتور و کاربراتور

تفاوت انژکتور و کاربراتور
انژکتور و کاربراتور

1.انژکتورها به دلیل کنترل بهتر روی مصرف سوخت، سبب استفاده‌ی بهینه‌تر از سوخت می‌شوند، مصرف سوخت را کاهش می‌دهند و آلودگی کمتری ایجاد می‌کنند.
2.مجددا به دلیل دقت بالاتر انژکتورها و کنترل‌های الکترونیک آن‌ها، سوخت‌رسانی به میزان نیاز موتور انجام می‌شود. کاربراتورها نیز دقیق هستند ولی نه به اندازه‌ی انژکتورها. یکی از موارد تفاوت کاربراتور و انژکتور این است که عملکرد کاربراتورها با تغییر دمای سوخت یا هوا یا فشار اتمسفر ساز سازگار نمی‌شود.
3.کاربراتورها به عنوان دستگاه‌هایی کاملا مکانیکی از نظر پیچیدگی کمتر و هزینه‌ی پایین‌تر، نسبت به انژکتورها برتری دارند. در صورتی که کاربراتور شما در جاده‌ای خلوت در بیابان خراب شود، شما می‌توانید با ابزارهای دم‌دستی ساده، کاربراتوری کار راه‌انداز بسازید یا کاربراتور قبلی را تعمیر کنید. با این حال حتی اگر تعمیرکاری حرفه‌ای و باتجربه باشد، نمی‌توانید بدون امکاناتی پیچیده یک انژکتور معیوب را تعمیر کنید. امروزه کاربراتورها در بسیاری از موتورهای کوچک مثل موتورهای موتورسیکلت‌ها، چمن‌زن‌ها یا برف‌پاش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا کاربراتورها ارزان، ساده و قابل اطمینان هستند.
4.یکی از مشکلات کابراتورها خطر بالای یخ‌زدگی است که سبب مشکلات و آسیب‌های زیاد به موتور می‌شود. با اینکه کاربراتورها بیش از یک قرن در موتورهای احتراق درونی مورد استفاده قرار گرفته‌اند ولی با مقایسه‌ای کلی و بررسی تفاوت کاربراتور و انژکتور به سادگی می‌توان گفت که انژکتورها جایگزین‌هایی برتر برای آن‌ها هستند، توان حرکتی بیشتری فرآهم می‌آورند و مصرف سوخت پایین‌تری دارند.

آیا انژکتور نیاز به تمیز کردن دارد ؟

آیا انژکتور نیاز به تمیز کردن دارد
انژکتور کثیف و تمیز

از آنجا که یک سیستم بهم پیوسته وجود دارد که فیلتر، پمپ بنزین و انژکتورهای سوخت را بهم متصل می کند، ممکن است قطعات انژکتور سوخت با آلودگی مسدود شود. برای تمیز کردن آلودگی‌ها، بقایا و جمع شده در سیستم تزریق سوخت ممکن است به یک تمیز کننده انژکتور نیاز باشد. هنگامی که سیستم سوخت شما مسدود شود، می‌تواند به سایر قطعات موتور آسیب برساند و می‌تواند عملکرد کلی اتومبیل، مصرف سوخت آن و حتی خاموش شدن کامل موتور را افزایش دهد. بهترین کار این است که هر از چند گاهی به طور منظم انژکتور خودرو خود را تمیز کنید.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *