ارائه انواع فرمولاسیون اکتان بوستر و مکمل بنزین

یکی دیگر از اصطلاحات رایج در علم مکانیک و خودرو، «اکتان بوستر» است که اکتان بنزین را بالا می‌برد. در واقع کیفیت بنزین را افزایش می‌دهد و باعث ایجاد زمان مناسب برای سوخت بنزین می‌شود. اکتان یک مکمل پرمصرف است و برای اینکه بنزین را به کیفیت مطلوب برساند، استفاده می‌شود. مکمل بنزین ایرانی مدپا تولید شده در داخل ایران و مناسب برای ترکیب با انواع بنزین های تولیدی در داخل ایران می باشد. مکمل بنزین ایرانی با خواص اکتان افزایی ( اکتان بوستر تا 10 واحد افزایش RON ) مخصوص بنزین های داخل ایران و همچنین کاهش فشار بخار بنزین RVP باعث بهسوزی (بهتر سوختن و کامل تر سوختن بنزین) در داخل محفظه احتراق خودرو می شود.

مواد تشکیل دهنده اکتان بوستر

با سلام و خسته نباشید خدمت شما، در این صفحه برخی از مواد تشکیل دهنده اکتان بوستر بنزین را به شما عزیزان معرفی کنیم، با ما همراه باشید تا راز ساخت اکتان بوستر را متوجه شوید.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو

تولوئن

تولوئن یک سوخت اثر گذار و دارای درجه آرام سوزی پایین تری می باشد که به این معنی است که در دماهای پایین اشتعال آن دشواتر است. اتومبیل های فرمول 1 که با 84 درصد تولوئن کار می کردند باید هوای داغ رادیاتور را برای گرم کردن مخزن سوخت، تا دمای 700 درجه سانتیگراد، برای کمک به تبخیر آن هدایت می کردند. تولوئن می تواند به عنوان افزایش دهنده اکتان و تقویت کننده بنزین برای موتور های احتراق داخلی مورد استفاده قرار گیرد. از تولوئن 100 درصد، در موتور های دو زمانه و چهار زمانه استفاده می شود. چگالی تولوئن از بنزین معمولی بیشتر است و انرژی بیشتری در واحد حجم دارد. بنابراین احتراق تولوئن منجر به آزاد شدن انرژی بیشتر می شود

آنیلین

آنیلین یکی از مشتقات مهم و پرکاربرد در حوزه سوخت ان- متیل آنیلین است. این ماده در واقع یکی از مشتقات با ارزش آنیلین بوده و به عنوان یک اکتان بوستر قوی در سوخت استفاده می شود. 1 درصد از کل افزودنی آنیلین عدد اکتان را از 8 به 12 واحد افزایش می دهد و خواص آنتی اکسیداسیون بنزین را بهبود می بخشد. برای تولید این ماده ابتدا بنزن به نیتروبنزن تبدیل میشود، سپس نیتروبنزن هیدروژنه میشود و آنیلین به دست می آید.

زایلین

زایلین معمولا توسط متیلاسیون تولوئن و بنزین تشکیل می شود. از کاربرد های مهم زایلین می توان به تاثیر آن بر افزایش عدد اکتان بنزین اشاره کرد. بخش کوچک تری از زایلین های تولید شده، سالانه به بنزین اضافه می شوند تا رتبه بندی اکتان را بهبود بخشند. یک بنزین معمولی بین 1 تا 6 درصد زایلین دارد. برای افزایش سطح اکتان بنزین خود می توانید زایلین به آن اضافه کنید.

اتانول

اتانول اتومبیلهای اتانول ‌سوز قابلیت حمل بار و قابلیت مانور، مشابه اتومبیلهایی با سوخت فسیلی از خود نشان داده‌اند. اتانول همچنین جاذب رطوبت بوده و در زمستان‌ها مانع از سرد شدن بنزین و موجب بی‌نیازی از افزودنیهای گران‌قیمت و گاهی مضر به سوخت می‌شود. اتانول سوخت پاک است و تولید گاز های آلاینده توسط آن حداقل می باشد. اتانول به ندرت به صورت خالص به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر بسته به شرایط با نسبت‌های مختلفی با بنزین مخلوط می شود. بدون انجام تغییرات مكانیكی در سیستم سوخت خودروهای بنزینی میتوان 5 تا 10% اتانول به بنزین افزود و با اینكار ضمن بالا بردن درجه اكتان، شاهد كاهش آلاینده‌های خروجی از اگزوز خودروها بود.

MMT

MMT «متیل سیکلو پنتودینیل منگنز تری¬کربنیل (MMT)» یک افزودنی فلزی بر پایه منگنز است که برای بالا بردن عدد اکتان به بنزین اضافه می شود. «MMT» مقرون به صرفه ترین جایگزین تترااتیل سرب است. زیرا افزودن تنها چند قطره از آن (معادل 18 میلی گرم منگنز) می تواند عدد اکتان یک لیتر بنزین را دو تا سه شماره بالا ببرد. برای دستیابی به این مهم نیاز به افزودن حجم نسبتا زیادی (8 تا 10 درصد) از مواد آمیختنی مانند MTBE، است.

الفین

الفین ها عامل اصلی تولید اکتان در بنزین هستند. محتوای الفین در بنزین FCC معمولا بین 40 تا 60 درصد متغیر است. الفین ها مقادیر RON بالاتری نسبت به ایزوپارافین ها دارند. به طور کلی هر چه الفین شاخه بیشتری داشته باشد ، مقدار RON آن بالاتر است. تفاوت بین مقادیر RON یا MON بین الفین ها و مشتقات پارافین تا 72.6 درصد بیان شده است.

اتیل استات

اتیل استات یک ترکیب ارگانیک است که که به صورت مایعی شفاف و بی رنگ با بویی شبیه به بوی میوه دارد. این ترکیب بسیار اشتعال آور است و در دمای منفی 4 درجه سانتی گراد مشتعل میشود. اتیل استات ماده ای است که در تمامی حلال های آلی معروف از جمله الکل ها، گلیکول‌ها، کتون‌ها و استرها بسیار انحلال پذیر است البته قابلیت انحلال پذیری کمتر از 25 درصد در آب در دمای اتاق یعنی 25 درجه سانتی گراد را دارد که با افزایش دما انحلال پذیری آن در آب افزایش می یابد.

مواد ممنوعه برای استفاده در اکتان بوستر در کشورهای مختلف



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *