آموزش افزایش شتاب خودرو

سوپر اکتان بوستر مدپاتکس با افزایش خواص اکتان افزایی یک مکمل بسیار قدرتمند است که در دسته مکمل های شتاب دهنده قرار دارد. این مکمل نانوتک عدد اکتان قطعی (MON) را تا 4 واحد می تواند افزایش دهد. سوپراکتان بوستر جدیدترین محصول تولید شده با فناوری نانو می باشد که با قدرت روان کنندگی بالا پس از ترکیب با بنزین باعث روان تر شدن حرکت پیستون داخل سیلندر میشود محلول سوپر اکتان بوستر با جلوگیری از تولید کربن و دوده و ممانعت از رسوب ناخالصی های بنزین در محفظه احتراق نقش مهمی در محافظت از محفظه داخل سیلندر(محفظه احتراق) و سوپاپ ها (دریچه های سوخت و دود ) و افزایش طول عمر موتور دارد.

پترونانو بهترین مکمل سوخت ایرانی
حس خوب نظرات مشتریان عزیز
اولین مکمل سوخت اختصاصی برای موتورهای توربو، GDI و TGDI در ایران

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

بهترین مکمل سوخت
بهترین مکمل بنزین ایرانی

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و روانکاری موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

چند راهکار مختلف برای بیشتر شدن شتاب ماشین شما:

آموزش افزایش شتاب خودرو
آموزش افزایش شتاب خودرو

غالبا در ذهن هر جوان 17 تا 25 ساله یک هدف وجود دارد که در تمام طول زندگی آنها ادامه می یابد و به سرعت به یک شور و اشتیاق تبدیل می شود و معمولا هر شب با رویای آن به خواب می روند.


تجربه نشان داده آن موضوع مهم این قشر از جامعه تفکر نیاز به شتاب و سرعت حین رانندگی است، و این همه تلاش برای سرعت بخشیدن به وسیله نقلیه یک حس غریزی است. همه ما اولین اتومبیل خود را به یاد می آوریم، اولین بار که در کنار یک ماشین مدل بالا پشت چراغ قرمز با نگاه های گره خورده منتظر سبز شدن چراغ بودیم و با گاز دادن و به رخ کشیدن ماشین ها، تا سرعت و شتاب خود را نشان حریف بدهیم، خدای من چقدر لذت بخش بود وقتی می توانستی ماشین و راننده اش را همچون نقطه ای ریز در آینه خودرو ببینی، اما خیلی وقت ها هم میشد که به گرد اگزوز آن ماشین هم نمیرسیدیم و تا شب اوقاتتان تلخ بود لذا از آن زمان به فکر افتادید که چطور میتوانید هر موقع که خواستید ماشین خود را سریع تر کنید.
گروه مدپاتکس محلول سوختی را به شما معرفی می کند که با صرف هزینه ی کم و زمانی کوتاه به نتیجه ی دلخواه خود برسید.



بزرگترین سوال در مورد ارتقاء سرعت و شتاب خودروی شما این است که از کجا باید شروع کنیم (هر مدل خودرو و سال ساخت آن) به گزینه‌های متفاوتی برای اصلاحات خاص جهت افزایش شتاب خودرو خواهد بود. اما، ما می خواهیم برای ارتقاء عمومی سرعت و حالت هایی که برای اکثر اتومبیل ها کار می کند، از دستاوردهای خاصی استفاده گردد.

آیتم هایی که سرعت و شتاب ماشین شما را تعیین می کند:

افزایش شتاب خودرو
افزایش شتاب خودرو

سرعت و شتاب خودرو با یک ترکیب خاص از عواملی که شامل کارایی موتور، وزن و برنامه قطعات الکترونیکی آن است، تعیین می شود. مهمترین موردی که می توانید برای افزایش سرعت و شتاب به خودروی خود ارائه دهید ترکیب مناسب هوا و سوخت است. هوا و سوخت برای پیشران خودرو ضروری است و احتراق آن ها در موتور خودرو،  نیروی لازم برای تأمین انرژی قطعات و اجزای خودرو را در حرکت ایجاد می کند. هرچه هوا و سوخت بیشتری به موتور خودرو برسد، قدرت بیشتری نیز می تواند بازگرداند. به همین دلیل بیشتر به آپدیت ها روی فشار هوا و بنزین اضافی موتور متمرکز شده اند.
هر چه عدد اکتان یک سوخت بالاتر باشد، آن سوخت در برابر احتراق مخرب قدرتمند تر و مقاوم تر عمل می کند.
اکتان بالاتر به معنای انفجار در فشار بالاتر است. به این معنا که سوخت با اکتان بالاتر دیرتر منفجر می شود.  افزایش شتاب خودرو یکی از پیامدهای مصرف مکمل سوخت استاندارد است.


در وسایل نقلیه قدیمی ممکن است قطعات مکانیکی بیشتری وجود داشته باشد. موتور کاربراتوری یکی از اتفاقات موجود روی خودروها و موتور سیکلت های قدیمی است. برخی از قطعات نصب شده در موتورهای قدیمی از قدرت اسب بخار وسیله نقلیه می کاستند و توانایی های موتور را کاهش می دادند. تعویض یا حتی حذف این قسمت ها می تواند سرعت و شتاب حداکثری خودرو را کاملا بهبود بخشد.

نحوه بهبود عملکرد و افزایش شتاب وسیله نقلیه:

قبل از هر چیزی باید بگویم هیچ لیست خاصی وجود ندارد که شما از روی آن بتوانید عملکرد وسیله نقلیه خود را بهبود ببخشید. در جریان این امر باشید که هر سال ساخت و مدل در وسایل نقلیه موتوری برای بهبود عملکرد شیوه متفاوتی را طلب می کند و همه آنها ارتقاء بی نظیری را برای افزایش کارایی وسیله نقلیه شما خواهند داشت، به عنوان یک راهنمای کلی چند مورد را برای شما مثال می زنم که روی اکثر وسایل نقلیه می تواند عملکرد مناسبی را ایجاد کند.

شمع های جرقه ای:

افزایش شتاب خودرو
افزایش شتاب خودرو

یک مشکل واضح در کاهش شتاب خودرو که البته یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین مشکلات نیز هست، فرسوده شدن شمع وسیله نقلیه است. شما می توانید با جایگزین کردن شمع های جرقه ای این مشکل را تا حد زیادی رفع نمایید.

شمع های جرقه ای چه کار می کنند؟

پلاگین جرقه، یک جزء مهم موتور است و جرقه ای را ایجاد می کند که مخلوط سوخت و هوا را مشتعل می کند و در نتیجه موتور را به حرکت در می آورد. هر چه عدد اکتان بالاتر باشد، این مقوله با کیفیت بهتری انجام می گیرد. شما می توانید با استفاده از مکمل سوخت استاندارد به یک اشتعال خوب و قدرتمند کمک کنید. یک شمع جرقه ای مرغوب با هدایت جریان الکتریکی، برای عبور از طریق الکترود مرکزی کار می کند و جرقه ای را در شکاف الکترود شکل می دهد.

بدون جرقه، احتراق بین سوخت و هوا برای رانندگی اتومبیل شما تشکیل نمی شود و همینطور شاخه های جرقه بد هم اغلب نادیده گرفته می شوند.

با تعویض شمع و استفاده از مکمل سوخت مورد تایید و مطمئن، خودرو شما شتاب بسیار مناسبی پیدا خواهد کرد.

مکمل های سوخت ارزان و فاقد مورد تایید و مطمئن حتی با جرقه خوب هم نمی توانند شتاب مناسبی برای شما ایجاد کنند و حتی ممکن است به موتور شما شدیدا آسیب برسانند. برای یک خرید مناسب حتما به برچسب اصالت محصول توجه نمایید.

آموزش افزایش شتاب خودرو
آموزش افزایش شتاب خودرو

جایگزینی قطعات مکانیکی برای افزایش شتاب خودرو

شتاب خودرو یکی از مهمترین ارکان یک خودرو است که همه برای خرید به آن توجه می کنند. در برخی از خودرو ها می توان یک سری از قطعات مکانیکی را با قطعات الکترونیکی یا قطعات به روز تر جایگزین کرد.این کار قطعا سرعت و شتاب خودروی شما را افزایش می دهد. فن هایی که موتور ماشین شما را خنک نگه می دارند و پمپ های سوخت دو بخش معمول در وسایل نقلیه قدیمی هستند که می توانند با قطعات برقی جایگزین شوند. تعویض پمپ بنزین و استفاده از مکمل سوخت استاندارد می تواند شتاب خودروی شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

فیلتر هوا:

همانطور که قبلاً گفته شد، موتورها برای انجام کار نیاز به ترکیب هوا و سوخت و سپس انفجار آن دارند. تعویض به موقع فیلتر هوا با همراهی سوخت مناسب و مکمل سوخت مورد مطمئن و مورد تایید می تواند شما را به آرزویتان برساند. فیلتر تمیز و نو به طور منظم به موتور ماشین شما اجازه می دهد هوای بیشتری را جذب کند. بسیاری از ورودی های هوا به دریچه گاز متصل است. زمانیکه شما گاز بیشتری به ماشین می دهید هوای بیشتری را به داخل موتور می کشید و همینطور بنزین بیشتری وارد موتور می شود، به این شکل احتراق بزرگتری اتفاق می افتد و شتاب خودرو شما افزایش چشمگیری می یابد.

بهتر است بدانید تقویت سوخت خودرو با استفاده از مکمل سوخت مورد تایید و مطمئن و فیلتر هوا در طولانی مدت هزینه های موتور شما را به میزان بالایی کاهش می دهد. همچنین دقت کنید همیشه بدنه ی دریچه گاز و درگاه اتصال لوله را تمیز و پاکیزه نگه دارید. هرچه سطح لوله ها صاف تر باشد، باعث می شود هوا راحت تر جریان یابد. بدنه دریچه گاز و درگاه اتصال لوله را تمیز و پاکیزه نگه دارید.

تراشه های عملکرد:

تراشه رایانه ای استاندارد استفاده شده در سیستم های تزریق سوخت خودرو بطور معمول میزان هوا و سوختی را که یک خودرو می تواند مصرف کند، به صورت عمدی محدود می کند و قدرت و سرعت آن را به شدت زیر نظر می گیرد. با جایگزینی تراشه های سفارشی، به موتور خودرو خود اجازه می دهید که هوا و سوخت بیشتری را پس از کنترل وارد محفظه مخصوص احتراق کند . به این شکل شتاب و سرعت بیشتری را به خودرو خود هدیه می دهید. این تراشه ها می توانند بطور خاص تنظیم و برنامه ریزی شوند تا عملکرد خودروی خاص شما بهینه نمایند.

کاربراتور:

اگر هنوز صاحب یک اتومبیل با یک کاربراتور قدیمی هستید، می توانید این مورد را نیز ارتقا دهید. کاربراتور وسیله ای است که هوا و بنزین را در بخار مخلوط می کند تا درون موتور سوزانده شود. خودروهای جدید دارای وسیله خاص تزریق سوخت هستند، اما اگر ماشین شما قدیمی تر است و هنوز کاربراتور دارد ،  می توانید کاربراتور خود را از حالت دو گلوگاه به چهار گلوگاه تغییر دهید. با نصب یک منیفولد مصرف جدید، شتاب شما به طور محسوسی افزایش می یابد. استفاده از اکتان بوستر استاندارد در موتورهای کاربراتوری شدیدا توصیه می شود.

اگزوز:

همه مردم از این موضوع آگاه هستند که افزایش صدای موتور و میزان خروجی اگزوز، می تواند ارتباط مستقیمی با شتاب و قدرت خودرو داشته باشد. با تعویض اگزوز وسیله نقلیه، میزان محدودیت در موتور را کاهش می دهید و جریان اگزوز افزایش پیدا کرده و باعث بهبود عملکرد موتور می شود. سیستم های اگزوز دوتایی را می توانید به جای مبدل کاتالیزوری وسیله نقلیه نصب کنید. اما اطمینان حاصل کنید که یک اگزوز دوتایی واقعی را نصب می کنید، که از خود موتور منشعب می شوند، نه یک سیستم که فقط خروجی را بین دو لوله تقسیم می کند. همین امر باعث می شود جریان اگزوز از طریق موتور نیز تسهیل شود. همیشه قبل از تقویت اگزوز، از حداکثر توان خروجی موتور اطمینان حاصل نمایید.

جریان خروجی اگزوز اغلب با از بین بردن صدا خفه کن، افزودن سری های بزرگتر و پورت مطابق با سری ها و همچنین صاف نگه داشتن دیواره های لوله داخلی افزایش می یابد. تغییر منیفولدهای اگزوز توان مصرفی را بهبود می بخشد. استفاده از مکمل سوخت استاندارد به طول عمر منیفولد کمک زیادی خواهد کرد.

اکسید نیتروژن:

عاشق صحنه های دنباله دار (سری) فیلم های جاودانه Fast And Furious هستم که کارکترهای فیلم در صحنه های سر تا سر (سر به سر) مسابقه دکمه ای که روی آن NOS نوشته شده را فشار می دهند و بلافاصله ماشین به پرواز در می آید و با یک شتاب غیر قابل توصیف به سمت خط پایان حرکت می کند و تمام خودرو های مسابقه را جا می گذارد. این همان لحظه لذت بخش پشت چراغ قرمز را در ذهن جوان ما تداعی می کند. وای خدا من دارم پرواز می کنم و دیگر هیچ …

افزایش شتاب خودرو
افزایش شتاب خودرو

اما واقعا اکسید نیتروژن چه کاری انجام می دهد؟

اکسید نیتروژن برای ایجاد اکسیژن اضافی برای موتور در هنگام احتراق سوخت و هوا استفاده می شود. این یک مزیت اضافی در خنک کردن هوای ورودی است که باعث می شود هوا متراکم تر شود. بر خلاف حالت های دیگر، این مورد را نمی توان به طور مستمر روی خودرو استفاده نمود چون به موتور آسیب می رساند. بسیاری از کشورها استفاده از این شیوه افزایش قدرت خودرو را ممنوع می دانند، بنابراین باید مراقب قوانین باشید.


یک دلیل مهم وجود دارد که NOS فقط یک مزیت درخواستی برای ماشین های مسابقه است. اکسید نیتروژن بیش از حد در موتور شما باعث بروز آسیب جدی در موتور می شود. بسته به ماشین و نوع موتور خود باید بسیار مراقب باشید که چه مقدار اکسید نیتروژن تزریق می کنید.

اجبار سیستم های القایی هوایی:

دو نوع هوای اجباری متفاوت وجود دارد که می توانید به ماشین اضافه کنید: توربوشارژرها و شارژرهای سوپر، در بیشتر اوقات، این موارد را بعنوان یک کار ارتقاء یافته در وسایل نقلیه با کارایی بالا و اتومبیل های اسپرت می بینید، اما می توان آنها را بعدا نیز به خودرو اضافه کرد. این سیستم ها اکسیژن بیشتری را به داخل موتور منتقل می کنند اما می توانند بسیار پر هزینه و گران قیمت باشند.

توربوشارژرها: یک توربوشارژر به موتور بنزینی اضافه می شود. این واحدها از جریان اگزوز خودرو استفاده می کنند که یک توربین قوی می چرخد ​​تا هوای تمیز و فشرده شده را به داخل موتور برگرداند. فشردن هوا بدین معنی است که می توان هوای بیشتری را در سیلندر فشرد و از آنجا که هوا بیشتر به معنای اضافه شدن سوخت بیشتر است، این امر باعث احتراق بسیار قوی تر در هر سیلندر می شود که باعث افزایش توان موتور می شود. حالا به این فکر کنید یک مکمل سوخت استاندارد نیز وارد این معادله شود. قطعا شتاب چندین برابری را در پی خواهد داشت.

سوپر شارژرها: یک سوپر شارژر، هوا را وادار می کند تا موتور را مجبور به واکنش کند، اما در حالی که توربوشارژرها از جریان اگزوز برای کار استفاده می کنند، یک سوپر شارژر معمولاً به صورت مکانیکی توسط کمربند، زنجیر یا دنده ای که به میل لنگ موتور وصل می شود، کار خود را انجام می دهد. مکان یابی برای نصب آنها بسیار آسان است. آنها مانند موتورهای موشکی هستند. سوپر شارژرها، توربو شارژرهای استروئیدی هستند. اما درست مانند استروئیدها … در بعضی مناطق و موقعیت ها می تواند غیرقانونی باشد، بنابراین قوانین محلی خود را بررسی کنید.

وزن خودرو را کاهش دهید

برای افزایش قدرت و شتاب خودرو، وزن خودرو را کاهش دهید. هر چه وزن ماشین شما کمتر باشد، سریع تر و پرشتاب ترمی توانید حرکت کنید. بنابراین از شر تمام وسایل اضافه که باعث افزایش وزن غیر ضروری هستند خلاص شوید. هیچ وسیله اضافی در صندوق عقب نگذارید. اصطلاح مثل پر سبک و مثل باد سریع در کارتون ماشین ها همیشه به یادتان باشد. برخی از اتومبیل ها حتی برای بهبود کارایی، لاستیک زاپاس نیز ندارند. البته این کار بسیار خطرناک است و ممکن است عواقیب بدی برایتان داشته باشد. یک روش آسان برای کاهش وزن به جای آن، تعویض کاپوت و صندوق عقب خودرو با مدل ساخته شده از فیبر کربن است. همین امر با ارتقا رینگ های شما به مدل های بسیار سبک تر، باعث عملکرد بالاتر و شتاب بیشتر در خودرو می شود. همچنین می توانید صندلی های خود را تعویض کنید. اگر واقعاً می خواهید در مورد افزایش سرعت جدی باشید … تجهیزات استریوی شما باید مورد بعدی باشد که می بایست از خودرو حذف شود. اگر تا به حال اتومبیل های مسابقه ای حرفه ای دیده باشید، آنها حتی چراغهای جلو ندارند. پاداش تمام این حذفیات افزایش شتاب خودرو شما است.

افزایش سوخت

با ارتقا سیستم سوخت ، میزان ورود سوخت به هر سیلندر را افزایش دهید. پمپ های سوخت جریان بالا، لوله انتقال بنزین با قطر بزرگ، فیلترهای سوخت با جریان بالا، انژکتورهای با جریان بالا، ریل های سوخت بزرگ تر، و غیره را اضافه کنید. در این ارتقاء و به روز رسانی باید توجه ویژه ای به جزییات شود. افزایش بیش از حد و عدم سوخت کافی باعث پیش انفجار و افزایش حرارت موتور شما می شود. هر وسیله نقلیه دارای مصرف سوخت متفاوت است، بنابراین حتماً آن را بررسی کنید.

نحوه رانندگی

می توانید سرعت خود را با تنظیم مسیر رانندگی خود افزایش دهید. این شامل چرخ دنده ها، مبدل ها، چنگال ها، فلش، دیفرانسیل ها و محورهای محرک است. این به روز رسانی ها مخصوص وسایل نقلیه هستند و باید بسیار با دقت انجام شوند. تمام این موارد نحوه رانندگی شما را تبیین می کند.

تعلیق

با تعلیق اتاق خودرو و کاهش فشار روی محور در زمان ضربه خوردن در جاده فشار کمتری بر اثر برخورد به ماشین وارد می شود و مانع جدی برای کاهش شتاب ایجاد نمی شود. بنابر این ماشین با حداقل کاهش شتاب به حرکت خود ادامه می دهد.

لاستیک

استفاده از لاستیک خوب و استاندارد هم مانند استفاده از یک مکمل سوخت استاندارد برای خودرو دارای اهمیت است. هر چه سطح اصطحکاک لاستیک کمتر باشد و لاستیک سبک تر باشد، اتومبیل شما سریع تر و ایمن تر می باشد و قابلیت حمل بهتر به خصوص در چرخش ها و گوشه ها را به شما می دهد. محور خودرو را همیشه بررسی کنید و از بالانس بودن لاستیک ها و میزان باد آن ها اطمینان حاصل کنید.

رینگ

رینگ های خوب می توانند عملکرد ماشین شما را بهبود بخشند. رینگ های سبک جدید باعث افزایش شتاب خودرو می شوند. استفاده از رینگ مناسب و استاندارد به بهبود کیفیت ترمز شما نیز کمک میکند.

امکان دارد با ترمز گرفتن سرعت ماشین افزایش یابد؟

ترمز استاندارد و با کیفیت به شما این اجازه را می دهد که دیرتر ترمز کنید و خودرو در زمان مناسب با ترمز دیرتر متوقف شود. این کار به سلامت دیسک و لنت کمک می کند و حداقل سرعت از شما کاسته می شود . بنابر این خیلی سریع می توانید سرعت کم شده در هنگام ترمز را جبران کنید و به شتاب قبلی بازگردید.

تنظیم و بازخوانی ECU

این در واقع یک به روزرسانی نرم افزاری است که محدودیت های کارخانه ای را بر روی ماشین شما منتشر کرده و عملکرد را بهبود می بخشد. تنظیمات ECU زمان بندی، میزان مخلوط سوخت و هوا و سایر ورودی های شتاب خودرو را تغییر می دهد. بازخوانی کار برای موتورهای توربوشارژ یا سوپر شارژ متفاوت است. با به روزرسانی رایانه، ویژگی های جالبی مانند نقشه، تشخیص، عملکردهای اصلی دینو و سایر داده های جالب در مورد ماشین خود دریافت می کنید. حتماً یک فرد حرفه ای را برای این کار پیدا کنید.

شاید به این موضوع فکر نکرده باشید، اما یک راننده حرفه ای می تواند عملکرد بهتری را از هر خودرو به خصوص در مسیر دریافت کند. تکنیک ها را یاد بگیرید، در یک کلاس یا مدرسه اتومبیل رانی پیشرفته شرکت کنید و کار با وسایل نقلیه مختلف را یاد بگیرید و برای به دست اوردن بهترین راه فکر کنید. حتی کلاس های بدل کاری رانندگی نیز وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری درک و کنترل ماشینتان کمک کند. هر وسیله نقلیه بر اساس قدرت، نوع شاسی و طرح محور متفاوت خواهد بود. چرخ های جلو، چرخ های عقب و سیستم های AWD هر کدام به مهارت خاصی نیاز دارند به خصوص هنگام ترمز، و چرخش یادگیری برای تبدیل شدن به یک راننده کارآمد و مؤثر درنهایت به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را از وسیله نقلیه خود داشته باشید.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.8/5 - (17 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *