چگونه در معاینه فنی مردود نشویم

سوپر بریز نانو یکی از محصولات منحصر بفرد مجموعه می باشد که در دسته تمیز کننده ها قرار دارد و تمرکزش پاکسازی بخش انتهایی مسیر سوخت رسانی است. عملکرد کاتالیست باعث می شود آلاینده های مضری که پس از احتراق تولید می شود، هنگام خروج از اگزوز تصفیه شده و وارد هوای تنفسی ما نشود. اگر این قطعه به دلیل وجود رسوبات و دوده های حاصل از احتراق درست و مناسب عمل نکند، باعث آلودگی شدید هوا و محیط زیست می شود. این محصول شگفت انگیز و ویژه، به راحتی می تواند کاتالیست شما را احیا کند. پس با استفاده محصول سوپر بریز پرو، علاوه بر افزایش طول عمر کاتالیست، بهبود عملکرد موتور را نیز شاهد خواهید بود.

سوپر بریز نانو
(Super Breathe Nano )

قدرت اثر بخشی بالا بر روی کاتالیست
بهترین مکمل شستشوی کاتالیست

بهبود عملکرد سنسور اکسیژن
پاک سازی مسیر خروجی دود
اثربخشی بالا بر روی کاتالیست
احیاء و افزایش طول عمر کاتالیست
کاهش دهنده گاز های آلاینده HC و CO
شبیه ساز عملکرد بخارشور از منیفولد دود

قیمت مکمل بنزین سوپر بریز نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نمایند.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

چگونه در معاینه فنی مردود نشویم

بیشترین دلیل مردودی معاینه فنی چیست
بیشترین دلیل مردودی معاینه فنی چیست

اهمیت معاینه فنی برای خودروها به همین‌جا ختم نمی‌شود و اوج بحران زمانی است که شما با خیال راحت پشت ماشینی می‌نشینید که بیش از یک سال سیستم‌های داخلی آن هیچ کنترلی نشده است و با سپردن جان خود و خانواده‌تان به‌دست آن، راهی خیابان‌ها و جاده‌ها می‌شوید. وقتی می‌شنویم علت ۳۰ درصد از تصادف‌ها،‌ نقص فنی خودرو بوده است و بیش از ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک است، دیگر جای تردید برای شما استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی فاقد معاینه فنی باقی نمی‌ماند که سوار بر مرکب‌های مرگبار هستید. خب، پس در اینکه باید اتومبیلتان را به مراکز معاینه فنی ببرید، تردیدی نیست؛ اما چه‌کار کنیم که در این مراکز، مردود نشویم؟

بررسی آلاینده های خروجی

آمارهای رسمی ستاد مركزی معاينه‌ فنی خودروهای تهران می ‌گويد كه بيشترين عامل مردودی خودرو‌ها در مراكز، مربوط به گازهای خروجی از اگزوز است. اين عمل در تستی كه به‌عنوان تست 4 گاز معروف شده، انجام می ‌شود. در تست 4 گاز ميزان گازهای آلاينده زيست‌ محيطی نظير مونواكسيدكربن، دی اكسيدكربن و هيدروكربن‌ها (HC) را در اگزوز خودرو مشخص می كند.
راه حل: عدم‌تعويض يا عدم‌نصب قطعاتی مانند كاتاليست و كنيستر سبب می‌شود كه ميزان گازهای آلاينده در خودرو‌ها رو به افزايش بگذارد. قبل از رفتن به مراكز معاينه فنی، از وضعيت اين ۲ قطعه مطمئن شويد. درضمن تنظيم موتور هم در تنظيم گازهای خروجی بسيار تأثيرگذار است. اين كار هم اگر قبل از معاينه فنی براي خودرو انجام شود، شما را در اين مراكز روسفيد خواهد كرد.

بررسی عیوب ظاهری

شايد باورتان نشود ولی آمار‌ می ‌گويد كه دومين علت شايع در مردود شدن خودرو‌ها در تست معاينه‌ فنی، عيوب ظاهری است. سالم نبودن شيشه جلو، شيشه عقب، چراغ خطر عقب، چراغ دنده عقب، چراغ راهنمای عقب و جلو، سپر جلو و عقب، اتاق خودرو، رنگ خودرو، روغن‌ريزی، برف پاك‌كن و شيشه شور، صاف بودن آج تاير و… می ‌تواند باعث مردود شدنتان شود.
راه حل: قبل از رفتن به معاينه فنی، نگاهی به اوضاع چراغ ‌هايتان بيندازيد. تعويض چراغ‌های سوخته كاری است كه خودتان هم به راحتي مي‌توانيد انجام دهيد. درخصوص لاستيك‌ها، حواستان باشد كه حداقل ۷۰ درصد آجشان بايد سالم باشد تا مردود نشويد. شيشه‌ها و آيينه‌ها و برف ‌پاك ‌كن‌ها هم كه عيوبشان با يك نگاه قابل تشخيص است. حتما آنها را برطرف كنيد.

بررسی هم راستایی چرخ ها

هم راستا نبودن فنر‌ها و نيز چرخ‌هاي جلو باعث مردود شدن شما در معاينه فني مي‌شود.‌ اين مشكل باعث افزايش مصرف سوخت هم خواهد شد. در شرايط ايده‌آل ميزان اين انحراف براي هر چرخ بايد حداكثر ۷ متر در هر ۱۰۰۰ متر باشد؛ يعني اگر فرمان خودرو را‌‌‌‌ رها كنيم پس از پيمودن ۱۰۰۰ متر باید فقط ۷‌ متر منحرف شود.
راه حل: يكراست به يك مركز جلوبندي ‌سازي و ميزان فرمان برويد و خودرويتان را اصطلاحا ميزان فرمان كنيد. اين كار بايد بعد از هر بار تعمير جلوبندي و تعويض قطعات آن انجام شود. هزينه ميزان فرمان ساده هم حدود ۱۰ هزار تومان است. براي جلوگيري از بروز چنين مشكلي مي‌توان به استفاده صحيح از تاير‌ها و عدم‌استفاده از رينگ‌هاي غيراستاندارد اشاره كرد.

بررسی ترمز

اهميت عملكرد درست ترمز خودرو كه نيازي به گفتن ندارد. اين تست در مراكز معاينه فني توسط دستگاهي صورت مي‌گيرد كه خودروهاي سواري و وانت‌ بار‌ها را تا وزن ۴ تن مورد بررسي قرار مي‌دهد. در اين امتحان، عملكرد ترمز و ميزان قدرت ترمزگيري در تمامي چرخ‌ها و قدرت عملكرد ترمزدستي در خودروهاي سواري مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
راه حل: قبل از رفتن به مركز معاينه فني، مي‌ توانيد چرخ‌هاي جلو را باز كنيد و نگاهي به وضعيت لنت ‌هايتان بيندازيد. استفاده از لنت‌هاي ترمز مناسب و استاندارد و نيز استفاده از روغن ترمز‌هاي استاندارد ازجمله مواردي است كه مي‌ تواند شما را در سالم نگاه داشتن سيستم ترمز خودرويتان مطمئن كند. تعويض لنت ترمز هم كار چندان مشكلي نيست.

بررسی جلوبندی نامناسب

فرمانتان موقع رانندگي مي‌لرزد؟ خب، به معاينه فني نرويد چون بلافاصله مردود مي‌شويد. تست مهمي كه در مراكز انجام مي‌شود كنترل وضعيت جلوبندي‌ اتومبيل شماست. اين عمل توسط دستگاهي صورت مي‌گيرد كه مي‌تواند اتومبيل‌هاي سواري و وانت ‌بار‌ها را تا وزن حداكثر 3/5 تن در هر محور به‌صورت جداگانه تست كند.
راه حل: بايد به يك جلوبندي‌ سازي برويد تا اگر قطعه‌اي آسيب ديده، آن را تعويض كنيد. اين کار يك كار تخصصي است كه از دست شما خارج است. يادتان باشد كه حمل بار اضافه – براي خودروهاي سواري ميزان بار مجاز معمولا ۲۰۰ كيلوگرم است و همچنين حركت در جاده‌هاي خراب و افتادن در چاله چوله‌هاي معابر مي‌تواند باعث آسيب ديدن جلوبنديتان شود.

بررسی تنظیم موتور

خودرو خود را سبک کنید
خودرو خود را سبک کنید

عامل آخر مردودی خودرو‌ها در مراكز معاينه فني، تنظيم نبودن موتور است. عدم ‌تنظيم موتور مي‌ تواند سبب عدم ‌سوخت ‌رساني مناسب و در نتيجه عدم‌احتراق مناسب شود كه خود باعث توليد آلايندگي مي‌ شود. اگر موتور يك خودرو تنظيم نباشد، مسلماً احتراق در داخل آن به درستي انجام نمي ‌شود. احتراق ناقص از يك طرف باعث آلودگي هوا مي ‌شود و از طرف ديگر مصرف سوخت را بالا مي‌ برد.
راه حل: بعضي اتومبيل‌ها با يك تنظيم ساده موتور، از احتراق ناقص نجات مي‌ يابند. يادتان باشد استفاده از روغن موتور‌هاي مناسب و استاندارد و نيز فيلتر هواي استاندارد در زمان مناسب و همچنين تعويض تسمه‌تايم خودرو سبب مي‌ شود كه موتور خودرو در شرايط مناسبي به سر ببرد. البته مراجعه به تعميرگاه‌هاي مجاز براي تنظيم موتور قبل از مراجعه به مراكز معاينه فني الزامي است.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو