اخبار

بنزین سوپر نایاب شد

از دو ماه پیش، بدون هیچ اطلاع رسانی قبلی، عرضه بنزین سوپر در سراسر کشور متوقف شده و سازمان پخش فرآورده های نفتی نیز هیچ اطلاع رسانی در این خصوص انجام نداده است.

مصرف بنزین خودرو داخلی ۲برابر استاندارد جهانی

پژوهشگر حوزه انرژی با اشاره به اینکه خودروسازان یکی از اصلی‌ترین عوامل ناترازی بنزین در کشور هستند، گفت: اکثر خودروهای داخلی بر اساس فناوری‌های قدیمی تولید می‌شوند که مصرف بنزین آنها، ۲ برابر است.

امسال بنزین سه نرخی می‌شود؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:تبصره هدفمندی با نرخ‌های سال گذشته در نظر گرفته شده است و دولت نباید برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین یا سه نرخی کردن آن داشته باشد.

کیفیت بنزین هم آب می رود

کاهش کیفیت، افزایش رکوردزنی افزایش مصرف بنزین در ایران به تدریج بعد از پایان قرنطینه‌های کرونا شدت گرفت. از تابستان سال گذشته، جسته و گریخته برخی گزارش‌ها از ناترازی تولید و مصرف بنزین در کشور خبر دادند.

مکمل بنزین؛ کاربرد و مزایا و معایب آن

مکمل بنزین بر اساس نوع ساختار کاربردهای متفاوتی دارد. برخی از مکمل‌ها باعث احتراق بهتر می‌شوند، برخی دیگر حرکت قطعات متحرک را تسهیل و اصطکاک را کمتر می‌کنند.

مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟

مکمل‌های سوخت یکی از افزودنی‌های رایج برای خودرو‌ها به حساب می‌آید که در زمان سوخت‌گیری در کنار بنزین یا گازوئیل به باک خودرو افزوده می‌شود تا عملکرد خودرو‌ها را در زمان فعالیت بهبود ببخشد.

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی، مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

نزدیک به دوسال است که بسیاری از مردم با مراجعه به جایگاه های سوخت با سود جویانی مواجه می شوند که تراشه کارت سوخت را جابه جا می کنند.

سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟

شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

میانگین توزیع بنزین نوروزی به بیش از ۱۲۲ میلیون لیتر رسید

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد که میانگین توزیع روزانه بنزین کشور تا ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به بیش از ۱۲۲ میلیون لیتر رسید.

نامه بنزینی وزیر اقتصاد، سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید!

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت بیشتر شده است.