کاتالیست چیست؟
سوپر بریز نانو یکی از محصولات منحصر بفرد مجموعه می باشد که در دسته تمیز کننده ها قرار دارد و تمرکزش پاکسازی بخش انتهایی مسیر سوخت رسانی است. عملکرد کاتالیست باعث می شود آلاینده های مضری که پس از احتراق تولید می شود، هنگام خروج از اگزوز تصفیه شده و وارد هوای تنفسی ما نشود. اگر این قطعه به دلیل وجود رسوبات و دوده های حاصل از احتراق درست و مناسب عمل نکند، باعث آلودگی شدید هوا و محیط زیست می شود. این محصول شگفت انگیز و ویژه، به راحتی می تواند کاتالیست شما را احیا کند. پس با استفاده محصول سوپر بریز نانو ، علاوه بر افزایش طول عمر کاتالیست، بهبود عملکرد موتور را نیز شاهد خواهید بود.
(Super Breathe Nano )
پاک سازی مسیر خروجی دود
اثربخشی بالا بر روی کاتالیست
احیاء و افزایش طول عمر کاتالیست
کاهش دهنده گاز های آلاینده HC و CO
شبیه ساز عملکرد بخارشور از منیفولد دود
اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.
کاربرد کاتالیست چیست؟
کاتالیست (مبدل کاتالیست، کاتالیست اگزوز یا کاتالیست کانورتور) وسیله ایست که 90 درصد گاز های سمی همچون منوکسید کربن، اکسیدگوگرد و اکسید نیتروژن که از اگزوز خارج میشوند را با تغییر ساختار شیمیایی آن ها به کربن دی اکسید و آب تبدیل می کند و با این کار از ایجاد گاز های گلخانه ای و آلودگی هوا جلوگیری می کند
کاتالیست در کجا قرار دارد؟
محل قرار گیری کاتالیست در قسمتی از مسیر اگزوز قرار دارد .
کاتالیزور را در مسیر اگزوز قرار می دهیم زیرا در این مسیر گرمای زیادی رد می شود و این امر سبب می شود که فرایند های اکسایش و کاهش به صورت صحیح انجام شود و همچنین قرار گرفتن کاتالیست در مسیر اگزوز به سرد شدن موتور نیز کمک می کند .
ساختار کاتالیست به چند بخش تقسیم میشود؟
قسمت بیرونی از فلزات کم ارزشی همچون آهن، مس، نیکل، اکسید آلمینیوم و منگنز تشکیل می شود.
قسمت درونی از فلزات با ارزشی همچون ردیوم، پلاتین، پالادیوم تشکیل می شود.
هسته کاتالیست که از جنس سرامیک مونولیت است که شکل و ساختار لانه زنبودی دارد.
تاریخچه کاتالیست؟
مبدل کاتالیست توسط مهندس مکانیک فرانسوی و متخصص تصفیه روغن کاتالیزوری به نام یوگن هودری در سال 1950 به منظور جلوگیری از آلاینده های مضر دود ماشین در امریکا اختراع شد.
طول عمر کاتالیست؟
کاتالیست بعد از مدتی کارایی خود را از دست می دهد و این امر باعث افزایش آلایندگی ماشین می شود. عمر مفید کاتالیست بین 80 تا 120 هزار کیلومتر می باشد و بطور متوسط 4 سال کارایی دارد.
دلایل خرابی کاتالیست؟
یکی از دلایل خرابی کاتالیست وارد شدن ضربه به کاتالیست است. روکش خارجی این قطعه بسیار حساس بوده و قابلیت شکنندگی آن بالا است بنابراین اگر ضربهای به کاتالیزور وارد شود، امکان خرد شدگی آن وجود دارد. اما اکثر مشکلات مبدل کاتالیست به دلیل وجود مشکل در موتور است دلایلی مانند ترکیب نادرست هوا و سوخت، جرقه ی بد شمع، زمان بندی نادرست موتور، سنسور اکسیژن و یا سایر موارد که باعث خروج سوخت از محفظه ی احتراق موتور می شود هنگامی که این اتفاق می افتد دمای کاتالیست افزایش می یابد و شروع به ذوب کردن خود از داخل می کند. البته لازم به ذکر است که واشر های خراب، وجود مشکل در آب بندی سوپاپ یا رینگ پیستون فرسوده می تواند باعث شود روغن و یا ضد یخ وارد سیستم اگزوز و در نهایت کاتالیست شود.
نشانه های خرابی کاتالیست چیست؟
کاهش شتاب موتور
افزایش یک باره مصرف سوخت
روشن نشدن ماشین
بوی بد و افزایش آن به مرور زمان
کاهش دما
سخت استارت خوردن
برای تست آلایندگی
Hc / coمیزان بیش از حد
روشن شدن چراغ چک
محصولات مدپاتکس
انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو
سوپر اکتان بوستر
Super Octane Booster
افزایش قدرت بهسوزی
جلوگیری از انباشت کربن
جایگزین مناسب بنزین سوپر
افزایش شتاب و توان موتور
نانو سیلور
Nano Silver
مکمل بنزین و انژکتورشور
بهینه سازی مصرف سوخت
پاکسازی محفظه احتراق
کاهش دهنده ضربات و لرزش خودرو