بررسی انواع مدل موتورهای BMW

در این مقاله لیستی از موتورهای BMW که شرکت BMW (بی ام و) آنها را ساخته است معرفی خواهیم کرد امیدواریم که از مطلب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید. تاریخ شروع تولید موتورهای BMW از سال 1917، زمانی که این شرکت تولید موتورهای هواپیمای شش موتوره را آغاز کرد، موتورهایی را برای خودرو، موتورسیکلت و هواپیما تولید می‌کرد این شرکت از سال 1933 تولید موتورهای خودرو را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.


موتورهای BMW (بی ام و)

موتورهای تولیدی BMW(بی ام و)
موتورهای تولیدی BMW(بی ام و)

BMW (بی ام و) به دلیل سابقه‌ای که در تولید موتورهای شش سیلندر دارد، شهرت یافت. بیشتر سازندگان دیگر با وجود تغییر، تا به امروز همچنان از موتور شش سیلندر استفاده می‌کنند. موتورهای هشت سیلندر رایج تر نیز توسط BMW (بی ام و) تولید می‌شود و در بعضی مواقع این شرکت موتورهای ده سیلندر و دوازده سیلندر را نیز تولید کرده است.


انواع موتورهای BMW

موتور M78

موتور M78
موتور M78

BMW M78 یک موتور شش سیلندر بنزینی است که از سال 1933 تا 1950 تولید می‌شد. این اولین موتور شش سیلندر اتومبیل است که توسط BMW (بی ام و) تولید میشد، یک موتور که از سالها قبل یکی از بهترین های این برند بود. در سال 1933 روی ماشین BMW 303 به بازار عرضه شد. در سال 1936، موتور بالاتر BMW M328 – شش سیلندر در کنار M78 شروع به تولید کرد.


موتور M328

موتور M328
موتور M328

M328 یک موتور شش سیلندر است که از سال 1936 تا 1940 تولید شده است. این موتور با عملکرد بسیار خوب از روی موتور BMW M78 تولید شد که در کنار M78 تولید میشده است. در مقایسه با M78 ،M328 دارای یک سر سیلندر جریان متقاطع آلومینیومی با محفظه های احتراق نیم کره‌ای است. M328 در ماشین های کوپه BMW (بی ام و) مورد استفاده قرار گرفت. پس از جنگ جهانی دوم این موتور همچنین مجوز شرکت Bristol Cars در انگلستان را داشت.


موتورهای BMW

موتور M335

موتور M335
موتور M335

یک موتور بنزینی OHV، شش سیلندر است که از سال 1939 تا 1941 تولید شده است. این موتور در سدان و کانورتیبل مورد استفاده قرار می گرفت و قدرتمندترین موتور BMW (بی ام و) قبل از جنگ جهانی دوم بود. در مقایسه با مدل های قبلی M328 ،M335 دارای افزایش جابجایی 77 درصدی بود. M328 و M335 دارای بلوک آهنی و سر سیلندر آلومینیومی است. تولید M335 به دلیل جنگ جهانی دوم قطع شد. اگرچه M335 جانشین مستقیمی ندارد، اما در سال 1954 جای آن به عنوان موتور با عملکرد بالاتر توسط BMW OHV V8 پر شد.


موتور BMW OHV V8

موتور BMW OHV V8
موتور BMW OHV V8

یک موتور بنزینی هشت سیلندر است که از سال 1954 تا 1965 تولید می‌شده است. این اولین موتور هشت سیلندر BMW (بی ام و) است و BMW (بی ام و) تا قبل از BMW M60 در سال 1992 موتورهشت سیلندر دیگری تولید نکرده بود. این موتور کد مدل رسمی ندارد، از این رو اغلب از طریق تنها موتور هشت سیلندر سوپاپ سر تولید شده توسط BMW (بی ام و) شناسایی می شود، زیرا تمام موتورهای دیگرهشت سیلندر BMW (بی ام و) از دریچه سوپاپ میل بادامک دوتایی استفاده می کنند. اگرچه یک جایگزین مستقیم نیست ، اما در سال 1965 موتور شش سیلندر BMW M30 جای OHV V8 را در بالای موتورهای BMW (بی ام و) گرفت.


موتور M337

موتور M337
موتور M337

یک موتور بنزینی شش سیلندر OHV است که از سال 1952-1958 در سه نوع تولید شد. موتور M337 که برای تأمین انرژی اولین اتومبیل جدید BMW (بی ام و) پس از جنگ جهانی دوم ساخته شد، جایگزینی برای BMW M78 شد.


موتور M10

موتور M10
موتور M10

M10 یک موتور چهار سیلندر بنزینی SOHC است که از سال 1962 تا 1988 تولید شده است. این اولین موتور چهار سیلندر BMW (بی ام و) از زمان پایان تولید BMW 309 در سال 1936 بود و در سدان های کلاس جدید معرفی شد. در طول 26 سال تولید M10 بیش از 3.5 میلیون موتور M10 تولید شد و از آن در بسیاری از مدلهای BMW (بی ام و) استفاده شد. موتور بی ام و M12 توربوشارژ، که در مسابقات فرمول یک مورد استفاده قرار گرفت، بر اساس بلوک موتور M10 ساخته شده بود و تا حد 1400 اسب بخار تولید می‌کرد. پس از معرفی موتور BMW M40 در سال 1987، M10 از رده خارج شد.


موتور M30

موتور M30
موتور M30

یک موتور بنزینی SOHC است که شش سیلندر مستقیم دارد و از سال 1968 تا 1995 تولید شده است. با تولیدی 27 ساله، این موتور طولانی ترین موتور BMW (بی ام و) است و در بسیاری از مدل های خودرو مورد استفاده قرار گرفت. اولین مدل هایی که از موتور M30 استفاده کردند، سدان های BMW 2500 و 2800 بودند. طبق موتور چهار سیلندر BMW M10 که از آن ساخته شده است، M30 دارای یک بلوک آهنی، یک سر آلومینیوم و یک میل بادامک بالایی با دو سوپاپ در هر سیلندر است. M30 در طول تولید M20 در کنار M20 تولید می‌شد و قبل از معرفی موتور BMW M70 V12 در 1987 ، M30 قدرتمندترین و بزرگترین موتور BMW (بی ام و) بود. پس از معرفی موتور BMW M50 در سال 1990، M30 از رده خارج شد. واردز M30 را به عنوان یکی از “موتورهای برتر قرن 20” ارزیابی کرده است.


ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

موتور M20

موتور M20
موتور M20

یک موتور بنزینی SOHC است که شش سیلندر مستقیم دارد و از سال 1977 تا 1993 تولید شده است. هشت سال پس از تولید موتور بزرگتر در کنار BMW 30، شش سیلندر مستقیم، M20 تولید و معرفی شد.اولین خودروهایی که از M20 استفاده کردند، سری 5 E12 و سری 3 E21 بودند. مدل اولیه M20 دارای جابجایی 2.0 لیتر بود که در نسخه های بعدی جابجایی آن تا 2.7 لیتر شد. M20 پس از معرفی موتور M50 در سال 1990 از رده خارج شد. موتورهای نهایی M20 در واگن و سری تبدیل E30 3 در آوریل 1993 ساخته شد. M20 پایه و اساس موتور دیزل BMW M21 بود. این موتور همچنین با موتور بنزینی BMW M70 V12 ارتباط آزاد دارد.


موتور M88

موتور M88
موتور M88

یک موتور بنزینی مستقیم شش سیلندر DOHC است که از سال 1978-1989 تولید شده است. این نسخه بر اساس نسخه DOHC موتور BMW M49 است که در اتومبیل های مسابقه ای BMW 3.0CSi مورد استفاده قرار گرفت. M88 به عنوان موتور با کارایی بالاتر در کنار موتور BMW M30 تولید شد. در آمریکای شمالی تا سال 1989، از موتور BMW S38 به جای M88 استفاده می‌شد. در سال 1989، نسخه به روز شده S38 جایگزین M88 در سراسر جهان شد. M90 یک موتور SOHC است که بر اساس M88 / 1 ساخته شده است.


موتور M70

موتور M70
موتور M70

یک موتور بنزینی دوازده سیلندر SOHC است که اولین دوازده سیلندر تولیدی BMW (بی ام و) بود و از سال 1987 تا 1996 تولید می‌شد. موتور BMW S70 / 2 که عمدتاً با موتورهای M70 و S70B56 ارتباطی ندارد، یک موتور بنزینی DOHC دوازده سیلندر است که از سال 1993 تا 1998 تولید می‌شد و هم زمان خودروی F1 مک لارن را تأمین می کرد.


موتور M40

موتور M40
موتور M40

یک موتور چهار سیلندر بنزینی SOHC است که از سال 1987 تا 1994 تولید شده است. این موتور به عنوان موتور پایه چهار سیلندر BMW (بی ام و) عمل کرد و در کنار موتور چهار سیلندر BMW M42 DOHC با عملکرد بالاتر از سال 1989 به بعد تولید شد. در مقایسه با مدل قبلی M10 خود، M40 از یک میل بادامک محور و نوارهای هیدرولیکی استفاده می کند. مانند M10 ،M40 از بلوک آهنی و هد آلومینیومی بهره می‌برد. تزریق سوخت برای نسخه های E30 بوش Motronic 1.3 است و در نسخه های E36 از بوش Motronic 1.7 استفاده می‌شود. پس از معرفی موتور BMW M43 در سال 1991، M40 از رده خارج شد.


موتور M42

موتور M42
موتور M42

یک موتور چهار سیلندر بنزینی DOHC است که از سال 1989-1996 تولید شده است. این اولین موتور تولید انبوه BMW DOHC است و در کنار موتور چهار سیلندر BMW M40 SOHC به عنوان موتور با کارایی بالاتر تولید شد. M42 با BMW M44 جایگزین شد که در سال 1996 معرفی شد. در مقایسه با M40 ،M42 از یک دریچه DOHC، یک زنجیره زمانبندی، بالابرهای سوپاپ هیدرولیکی و یک نسبت فشرده سازی 10.0: 1 بهره می‌برد. نسخه های بعدی M42 نیز دارای یک منیفولد ورودی دوتایی هستند. M42 به عنوان پایه و اساس موتور مسابقه‌ای S42 مورد استفاده قرار گرفت، که قدرت BMW 320i را در جام سوپر تورنواگن آلمان تامین می‌کرد.


موتور M43

موتور M43
موتور M43

یک موتور چهار سیلندر بنزینی SOHC است که از سال 1991 تا 2002 تولید شده است. مدلهای پایه M43 مجهز به مدل پایه بودند، در حالی که مدلهای با کارایی بالاتر در آن زمان از موتورهای BMW M42 و BMW M44 DOHC بهره می‌بردند. M43 در کارخانه تولید موتور استیر تولید شد. نسخه‌ای با استفاده از گاز طبیعی برای E36 318i و E34 518i تولید شد. پس از معرفی موتور BMW N42 در سال 2001، M43 از رده خارج شد.


موتور M60

موتور M60
موتور M60

یک موتور بنزینی هشت سیلندر است که از سال 1992 تا 1996 تولید شده است. این موتور اولین موتور BMW (بی ام و) طی 25 سال گذشته بود. M60 با موتور BMW M62 جایگزین شد.


موتور M50

موتور M50
موتور M50

یک موتور بنزینی مستقیم شش سیلندر DOHC است که از سال 1990 تا 1996 تولید شده است. این موتور برای جایگزینی موتور M20 در E34 520i و 525i عرضه شد. در سپتامبر 1992 ، M50 به M50TU، که اولین موتور BMW (بی ام و) بود که از زمان بندی متغیر سوپاپ استفاده می کرد، ارتقا یافت. این سیستم VANOS است که توسط BMW (بی ام و) که سازنده آن بود نام گذاری شد .M50 پس از معرفی موتور M52 در سال 1994، از رده خارج شد.


موتور M73

موتور M73
موتور M73

یک موتور بنزینی دوازده سیلندر SOHC است که جایگزین BMW M70 شده و از سال 1993 تا 2002 تولید شده است. این در BMW E38 سری 7، E31 سری 8 و Rolls-Royce Silver Seraph مورد استفاده قرار گرفت.


ورود به فروشگاه

موتور M52

موتور M52
موتور M52

یک موتور بنزینی مستقیم شش سیلندر DOHC است که در سال 2000 تولید شده است. برای جایگزینی M50 در E36 320i عرضه شد. 2M5 در سال 2000 با M54 جایگزین شد. موتورهای M52 و S52 از 1997 تا 2000 در لیست 10 موتور برتر Ward قرار داشتند.


موتور M44

موتور M44
موتور M44

یک موتور چهار سیلندر بنزینی DOHC است که جایگزین BMW M42 شد و از سال 1996 تا 2000 در کارخانه Steyr تولید می شد. این خودرو در کنار موتور چهار سیلندر BMW M43 SOHC تولید شده است و M44 موتور با عملکرد بالاتر است. در سال 2000، M44 با موتور BMW N42 جایگزین شد.


موتور M54

موتور M44
موتور M44

M54 یک موتور بنزینی مستقیم شش سیلندر است که از سال 2000 تا 2006 تولید شده است. این موتور در E53 X5 به بازار عرضه شد و جایگزین موتور M52 است. S54 موتور معادل با کارایی بالاتری است که در E46 M3 ،Z3 M Coupé / Roadster و E85 Z4 M استفاده می شد. M54 پس از معرفی موتور BMW N52 در سال 2004 از رده خارج شد. در سال 2002 و 2003، M54 در لیست 10 موتور برتر Ward قرار گرفت.


موتور M40

موتور M40
موتور M40

یک موتور چهار سیلندر بنزینی DOHC است که جایگزین نسخه های 1.6 لیتری BMW M43 شد. این خودرو از سال 2001-2004 تولید شد و فقط در چند کشور فروخته شد، جایی که مالیات به خودروهای دارای موتور کوچکتر تغییر می کند. N40 با BMW N45 جایگزین شد.


موتور S14

موتور S14
موتور S14

یک موتور چهار سیلندر DOHC بنزینی است که در E30 M3 و E30 320iS مورد استفاده قرار گرفت. این موتور همان BMW S38 است که دو سیلندر از آن حذف شده است. جانشین مستقیمی برای S14 وجود ندارد، زیرا نسل بعدی M3 توسط موتور شش سیلندر BMW S50 تأمین می شود. از دو بدنه گاز جداگانه استفاده شده است که هر کدام شامل دو صفحه پروانه گاز هستند.


موتور N42

موتور N42
موتور N42

یک موتور چهار سیلندر بنزینی DOHC است که جایگزین BMW M43 شده و از سال 2001 تا 2004 تولید شده است. N42 به عنوان پایه و اساس موتور کوچکتر N40 (که والورترونیک ندارد) عمل می کند. N42B18 برنده جایزه 1.4-1.8 L بهترین موتور بین المللی سال برای سال 2001 شد. در سال 2004، N42 با موتور چهار سیلندر BMW N46 جایگزین شد.


موتور N62

موتور N62
موتور N62

یک موتور بنزینی هشت سیلندر تنفس طبیعی است که از سال 2001 تا 2010 در اتومبیل های BMW (بی ام و) استفاده می شد. این موتور همچنین تا سال 2019 در مقیاس کوچک برای مورگان آئرو باقی مانده بود. N62اولین موتور در جهان است که از یک منیفولد ورودی با طول متغیر مداوم استفاده می کند و اولین V8 BMW دارای بالابر سوپاپ متغیر است. برخلاف مدل قبلی و جانشین آن، هیچ نسخه M از N62 وجود نداشت. در جوایز موتور بین المللی سال در سال 2002، به N62 دسته “موتور بین المللی سال، “بهترین موتور جدید” و “بالاتر از 4 لیتر” اهدا شد.


موتور N73

موتور N73
موتور N73

یک موتور بنزینی دوازده سیلندر تنفس طبیعی است که جایگزین BMW M73 شد و از سال 2003 تا 2016 تولید می شد. در BMW 7 Series و Rolls-Royce Phantom استفاده شد. N73 اولین موتور دوازده سیلندر تولیدی در جهان بود که از تزریق پورت مستقیم بنزین استفاده می کرد. در مقایسه با مدل قبلی M73 ،N73 دارای میل بادامک دو سر، VANOS دو و Valvetronic است.


موتورهای BMW

موتور N46

موتور N46
موتور N46

یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی است که جایگزین BMW N42 شده و از سال 2004 تا 2015 تولید شده است. N46 به عنوان پایه ای برای موتور کوچکتر BMW N45 عمل می کند. در سال 2007، جانشین N46 – BMW N43 – معرفی شد. با این حال، N43 تزریق مستقیم در کشورهایی با سوخت گوگرد بالا فروخته نمی شد، بنابراین N46 در کنار N43 به تولید خود ادامه داد. تولید N46 تا سال 2015 ادامه داشت که آخرین مدل های N46 با موتور چهار سیلندر توربوشارژ BMW N13 جایگزین شدند.


موتور S85

موتور S85
موتور S85

یک موتور بنزینی ده سیلندر تنفس طبیعی است که جایگزین موتور BMW S62 V8 در مدل M5 شده و از سال 2005 تا 2010 تولید شده است. این اولین و تنها موتور ده سیلندر تولیدی BMW (بی ام و) بود و اولین موتور ده سیلندر بنزینی که در یک سدان تولیدی موجود بود. S85 در E60 M5 معرفی شد و از درگیری قبلی BMW (بی ام و) در فرمول یک الهام گرفته بود. برخلاف بیشتر موتورهای دیگر BMW M ،S85 مربوط به یک موتور تولید معمولی BMW (بی ام و) نیست. موتور BMW S65 V8 بر اساس S85 ساخته شده است.


موتور N52

موتور N52
موتور N52

یک موتور شش سیلندر بنزینی تنفس طبیعی است که از سال 2004-2015 تولید شده است. N52 جایگزین BMW M54 شد و اولین بار در سری E90 3 و E63 سری 6 ارائه شد. N52 اولین موتور خنک کننده با آب بود که از ساختار کامپوزیت منیزیم / آلومینیوم در بلوک موتور استفاده کرد. همچنین در سال 2006 و 2007 به عنوان یکی از 10 موتور برتر وارد WARD شده است. در بازارهای اروپا، N52 پس از عرضه BMW N53 در سال 2007 از رده خارج شد. با این حال، در بازارهایی مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا و مالزی، N53 به دلیل سطح بالای گوگرد در سوخت از سال 2011 ، N52 با موتور چهار سیلندر توربوشارژ BMW N20 جایگزین شد تا تولید N52 در سال 2015 به پایان رسید. برخلاف نسخه های قبلی، هیچ نسخه BMW M از N52 وجود ندارد.


موتور N54

موتور N54
موتور N54

یک موتور توربوشارژ با شش سیلندر مستقیم بنزینی است که از سال 2006 تا 2016 تولید می شود. این اولین موتور بنزینی توربو شارژ شده تولید انبوه و اولین موتور بنزینی توربوشارژ BMW (بی ام و) از زمان تولید بی نظیر BMW M106 در سال 1986 است. N54 در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2006 به بازار عرضه شد و در مدل 335i از سری E90 / E91 / E92 / E93 سری 3 به بازار عرضه شد. پس از معرفی جانشین BMW N55 خود در سال 2009، N54 از رده خارج شد. آخرین مدل مجهز به N54 رودستر E89 Z4 است که تا سال 2016 تولید می شد. N54 موفق به کسب پنج جایزه مستقیم موتور بین المللی سال و سه جایزه 10 موتور برتر Ward شده است. هیچ نسخه BMW M از N54 وجود ندارد، با این حال یک نسخه پرقدرت از N54 در سری 1 M کوپه استفاده شده است.


موتور N43

موتور N43
موتور N43

یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی است که از سال 2006 تا 2006 به فروش رسیده است. این موتور جایگزین هر دو موتور BMW N46 و BMW N45 شد. با این وجود N43 در کشورهایی با سوخت گوگرد بالا فروخته نمی شد، بنابراین موتورهای N45 / N46 در کنار N43 در تولید باقی مانده بودند. در مقایسه با مدل قبلی N46 ،N43 از تزریق مستقیم برخوردار است. در سال 2011، به عنوان بخشی از تغییر BMW (بی ام و) به توربوشارژ، N43 با موتور چهار سیلندر توربوشارژ BMW N13 جایگزین شد. N43 با مشکلات مختلفی در سرویس روبرو شد.


موتور S65

موتور S65
موتور S65

یک موتور بنزینی هشت سیلندر تنفس طبیعی است که از سال 2007 تا 2013 تولید شده است. کاربرد اصلی آن در BMW M3 بود. هیچ جایگزینی مستقیم برای S65 وجود ندارد ، زیرا نسل بعدی M3 به یک موتور شش موتور توربوشارژ تغییر یافته است. S65 از موتور BMW S85 V10 گرفته شده است، از همان ساختار اساسی و ساختار آلومینیومی برخوردار است. برخلاف بیشتر موتورهای دیگر BMW M ، S65 و S85 مربوط به یک موتور تولیدی معمولی BMW (بی ام و) نیستند. S65 برنده جایزه موتور بین المللی سال برای گروه 3.0 تا 4.0 L در سال های 2008، 2009، 2010، 2011 و 2012 شد.


موتور N53

موتور N53
موتور N53

یک موتور بنزینی هشت سیلندر توئین توربو است که از سال 2008 تاکنون در حال تولید است. N63 با تولید توربوشارژرها در داخل موتور، اولین موتور اتومبیل تولیدی جهان است که از طرح hot-vee استفاده می کند. این همچنین اولین موتور هشت سیلندر توربوشارژ BMW (بی ام و) است. N63 جایگزین BMW N62 شد و اولین بار در 2008 X6 xDrive50i استفاده شد. موتور S63 نسخه پرقدرت N63 BMW M است.


موتورN55

موتورN55
موتورN55

یک موتور توربوشارژ شش سیلندر بنزینی است که تولید آن در سال 2009 آغاز شد. N55 جایگزین موتور BMW N54 شد و در سری F07 5 Gran Turismo معرفی شد. N55 اولین موتور مستقیم شش سیلندر BMW بود که از یک پیچ دوقلو استفاده می کرد توربوشارژر همچنین در سالهای 2011-2013 سه جایزه 10 موتور برتر Ward را کسب کرد. پس از معرفی موتور BMW B58 در سال 2015، N55 شروع به کار کرد. موتور BMW S55 یک نسخه با عملکرد بالا از N55 است.
N55 یک موتور توربوشارژ شش سیلندر بنزینی است که تولید آن در سال 2009 آغاز شد. N55 جایگزین موتور BMW N54 شد و در سری F07 5 Gran Turismo معرفی شد. N55 اولین موتور مستقیم شش سیلندر BMW (بی ام و) بود که از یک پیچ دوقلو استفاده می کرد توربوشارژر همچنین در سالهای 2011-2013 سه جایزه 10 موتور برتر Ward را کسب کرد. پس از معرفی موتور BMW B58 در سال 2015، N55 شروع به کار کرد. موتور BMW S55 یک نسخه با عملکرد بالا از N55 است که مورد استفاده قرار می گیرد F80 ،M3 F82 M4 و F87 M2 Competition.


موتورN74

موتورN74
موتورN74

یک موتور دوازده سیلندر توئین توربوی است که جایگزین N73 شده و از سال 2008 تولید می شود. تولید آن در سال 2023 به پایان می رسد. این اولین موتور دوازده سیلندر توربوشارژ BMW (بی ام و) است و در چندین مدل رولزرویس نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


موتور Prince engine

موتور Prince engine
موتور Prince engine

Prince نام رمز خانواده ای از موتورهای مستقیم سیلندر است که توسط PSA پژو سیتروئن و BMW (بی ام و) ساخته شده اند. این یک موتور جمع و جور با جابجایی 1.4-1.6 لیتر است و شامل بیشترین ویژگی های مدرن از جمله تزریق مستقیم بنزین، توربوشارژ، زمان بندی متغیر سوپاپ BMW VANOS است. نسخه های BMW (بی ام و) موتور پرنس به N13 معروف هستند. پژو 207 اولین اتومبیل دریافت کننده آن است. در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2011 ، ساب از جدیدترین خودروی خود Saab PhoeniX با BMW Prince Engine 1.6T 200 اسب بخار رونمایی کرد. در تاریخ 25 ژوئن 2014، موتور 1.6 لیتری توربو پرینس هشتمین جایزه متوالی موتور بین المللی سال را در گروه 1.4 تا 1.8 لیتری کسب کرد. در سال 2014، موتور پرنس، در میان دیگران، موتور جدید BMW B38 را که جایگزین موتور پرینس در مجموعه های مینی و BMW (بی ام و) می شود، شکست داد.


موتور N20

موتور N20
موتور N20

یک موتور چهار سیلندر توربوی بنزینی است که جایگزین N53 شده و از سال 2011-2017 تولید شده است. اگرچه N20 یک موتور چهار سیلندر است، اما به عنوان جایگزینی برای شش سیلندر تنفس طبیعی N52 / N53 در نظر گرفته می شود زیرا مدل های معادل آن را تولید می کند. N20 دارای یک توربوشارژر دو پیمایشی، دو VANOS ،Valvetronic، تزریق مستقیم، استارت اتوماتیک و پمپ آب است. N20 در کنار موتور چهار سیلندر توربوشارژ BMW N13 با حجم کمتری فروخته شد. N20 در سال 2012 در بخش 10 موتور برتر قرار گرفت. در سال 2014 ، جایگزین N20 با BMW B48 آغاز شد.


موتور B58

موتور B58
موتور B58

یک موتور شش سیلندر توربوشارژ است که از سال 2015 شروع به تولید کرد. B58 جایگزین N55 شد و در F30 340i به بازار عرضه شد. B58 بخشی از خانواده موتور جدید مدولار BMW (بی ام و) است. موتور B58 به عنوان 10 موتور برتر Ward در 2016 و2017 و2019 و 2020 لقب گرفته است. موتور S58، که در اوایل سال 2019 منتشر شد.


موتور B38

موتور B38
موتور B38

یک موتور توربوشارژ سه سیلندر بنزینی مستقیم است که جایگزین بی ام و N13 چهارگانه شد و از سال 2013 در حال تولید است. موتورهایی که از حجم 500 سی سی در هر سیلندر استفاده می کنند. B38 در اتومبیل های دیفرانسیل جلو و همچنین تنظیمات سنتی چرخ متحرک و چهار چرخ متحرک BMW (بی ام و) استفاده می شود. اولین خودرویی که از B38 استفاده می کند کوپه اسپرت هیبریدی BMW i8 است که در آن به یک موتور عرضی نصب می شود.


موتور B48

موتور B48
موتور B48

یک موتور چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ خطی است که جایگزین BMW N20 شده و از سال 2014 تولید می شود. اولین بار در F56 Mini Hatch استفاده شد و از سال 2015 در برنامه های BMW (بی ام و) استفاده شد. B48 بخشی از یک مدولار می‌باشد و از خانواده موتورهای BMW (بی ام و) 3 سیلندر 4 سیلندر و 6 سیلندر است که از حجم 500 سی سی در هر سیلندر استفاده می کنند.



بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

بهترین مکمل سوخت
بهترین مکمل بنزین برای خودرو BMW

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت سوپر اکتان بوستر پترونانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از تهیه محصولات و اکتان بوستر های ارزان قیمت و به خصوص بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. بسیاری از محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بسیار بی کیفیت و خطرناک تولید شده است که شدیداً به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


BMW-Car
BMW-Car


محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


لطفاً امتیاز دهید post

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. محمد گفت:

    جالب بود BMW واقعا خاصه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *