عوامل مردودی برای گرفتن معاینه فنی

معاینه فنی، یک آزمون برای بررسی ایراد‌ها و مشکل‌هایی است که ممکن است برای خودرو به وجود آمده باشد. بخشی از این معاینه مربوط به سیستم فنی خودرو است که از بروز حادثه و تصادفات پیشگیری می‌کند و بخش دیگر آن مربوط به تست آلایندگی و کنترل آلودگی هوا است. داشتن معاینه فنی نشان دهنده سالم بودن خودروی شما است. با داشتن این برگه خیالتان از بابت نبود مشکلات و تاثیر آن بر دیگر بخش‌ها از جمله کاهش مصرف سوخت راحت خواهد بود. مکمل سوپر بریز یکی از محصولات منحصر بفرد گروه مدپا می باشد که در دسته تمیز کننده ها قرار دارد و عملکرد عالی در افزایش طول عمر کاتالیست دارد.

سوپر بریز نانو
(Super Breathe Nano )

قدرت اثر بخشی بالا بر روی کاتالیست
بهترین مکمل شستشوی کاتالیست

بهبود عملکرد سنسور اکسیژن
پاک سازی مسیر خروجی دود
اثربخشی بالا بر روی کاتالیست
احیاء و افزایش طول عمر کاتالیست
کاهش دهنده گاز های آلاینده HC و CO
شبیه ساز عملکرد بخارشور از منیفولد دود

قیمت مکمل بنزین سوپر بریز نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


مراحل اخذ معاینه فنی خودرو

هنگام ورود به مراکز معاینه اتومبیل در ابتدا پلاک ماشین با دوربین مخصوص، خوانده می‌شود و پس از ثبت اطلاعات ماشین، پذیرش برای بررسی و معاینه فنی انجام خواهد شد. پس از بررسی‌ها، معاینه فنی خودرو آغاز می‌شود. این فرایند چند مرحله دارد که عبارتند از:
.بازرسی ظاهری
.آزمون آلایندگی
.بررسی کمک فنرها
.تست ترمز
.آزمون سیستم تعلیق
.سلامت چراغ‌ها
.هم راستایی چرخ‌ها
.صدور گواهی

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

بازرسی ظاهری

مرحله اول معاینه فنی خودرو، بازرسی چشمی ‌یا ظاهری خودرو است که از نظر ظاهری ماشین بررسی می‌شود. موارد مختلفی در بازرسی ظاهری مورد بررسی قرار می‌گیرد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:
.آینه‌ها
.شیشه‌ها
.سالم بودن برف پاک کن
.بوق خودرو
.داشتن کمربند ایمنی
.بررسی بدنه خودرو
.میزان پوسیدگی بدنه
.وضعیت لاستیک‌ها
.صدای اگزوز
.چراغ‌های نو بالا و نور پایین
.چراغ راهنما
.دود خروجی اضافی از اگزوز
.طلق چراغ‌های عقب
.بررسی چراغ عقب برای ترمز، دنده عقب، خطر و چراغ پلاک
دقت داشته باشید که در این مرحله لوازم و تجهیزات بسته بندی شده روی خودرو هم بررسی خواهد شد که اگر غیر استاندارد باشد، صدور معاینه فنی ماشین انجام نمی‌شود. به طور مثال استفاده از بوق با صدای نامتعارف دلیلی برای رد کردن گواهی معاینه فنی است.

آزمون آلایندگی

مرحله دومی‌ که خودرو را برای صدور معاینه فنی خودرو آماده می‌کند، آزمون آلایندگی گاز‌های خروجی از اگزوز است. با کمک دستگاه مخصوص، میزان آلایندگی بررسی می‌شود و نباید این خروجی از حد مجاز بیشتر باشد. دقت کنید که اگر خودرو شما هوا را بیش از حد آلوده می‌کند، نمی‌توانید معاینه فنی دریافت کنید. گاز‌های دی اکسیدکربن و مونواکسیدکربن، جزو آلاینده‌های خطرناک است که اگر میزان زیاد آن برای خودرو تشخیص داده شود، باعث مردود شدن معاینه ماشین خواهد شد.

بررسی کمک فنرها

کمک فنر‌ها با دستگاه مخصوص بررسی می‌شود که نتیجه آزمون را به صورت عددی و شکل گرافیکی ثبت می‌کند. در این آزمون، تمام کمک‌های عقب و جلو خودرو بررسی خواهند شد و اگر مشکلی برای کمک فنرها وجود داشته باشد، ممکن است که ماشین در پیچ جاده‌ها دچار حادثه شود و به همین منظور تست و بررسی فنرهای خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

تست ترمز

شتاب گیری خودرو تا حد نهایی آن بررسی خواهد شد تا ترمز‌ها ارزیابی شوند. علاوه بر این موضوع، بررسی عملکرد ترمز دستی در این مرحله هم انجام می‌شود. دقت کنید که لنت‌های نو و استفاده از روغن ترمز باکیفیت و مناسب می‌تواند به سلامت ترمز‌ها کمک کند.

آزمون سیستم تعلیق

در مرحله آزمون سیستم تعلیق خودرو، با دستگاه این سیستم را تحت فشار قرار می‌دهند تا عملکرد آن بررسی شود. باید اتصالات و قطعات این سیستم محکم باشد تا گواهی این مرحله برای گواهی معاینه فنی خودرو سپری شود.

سلامت چراغ‌ها

بهتر است که قبل از مراجعه برای دریافت معاینه فنی خودرو، چراغ‌های ماشین را بررسی کنید تا انحراف نور نداشته باشند. این مرحله در معاینه فنی به وسیله رایانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هم راستایی چرخ‌ها

در مرحله هم راستایی چرخ‌ها اگر میزان انحراف جانبی خودرو در هر ۱۰۰۰ متر بیشتر از ۷ متر باشد، گواهی صدور معاینه فنی به خودرو تعلق نمی‌گیرد. در حقیقت هنگام رانندگی اگر فرمان خودرو را رها کنید، نباید جلوبندی و فرمان خودرو بیشتر از ۷ متر، منحرف شود.

صدور گواهی

اگر خودرو تمام مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارد، برچسب گواهی معاینه فنی خودرو برای ماشین صادر می‌شود. به طور معمول اعتبار یکساله برای این گواهی در نظر گرفته شده‌است.

چرا ماشین در معاینه فنی مردود می‌شود؟

اگر خودرو در یکی از مراحل گفته‌شده برای صدور گواهی معاینه فنی، مشکلی داشته باشد، مردود اعلام خواهد شد. برخی از مشکلات خودرو که باعث مردود شدن ۱۰۰ درصد معاینه فنی خودرو می‌شود عبارتند از:
.آزمون آلایندگی
.ترمزها
.هم راستای چرخ‌ها
.وضعیت ظاهری
هنگامی ‌که خودرو برگه معاینه فنی را تحویل نگیرد و مردود شود، ۱۵ روز زمان دارد تا چک لیستی که در برگه نتایج اعلام شده بررسی و برطرف کند تا مجدد برای اخذ معاینه فنی اقدام کنید. بعد از بررسی‌های انجام شده سلامت خودرو مجدد بررسی می‌شود و برچسب معاینه فنی بر روی خودرو نصب خواهد شد.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *