تأثیر مواد افزودنی سوخت در موتورهای دیزلی

موتورهای دیزل، به دلیل بهره وری خوب از سوخت، اکثر خودروهای تجاری را به قدرت رسانده اند. مقدار بیشتری از آلاینده ها از خودروها ساطع می شود. عمده ترین آلاینده ها اکسیدهای نیتروژن، ذرات معلق، هیدروکربن و مونوکسیدکربن هستند که اثرات شدید بر سلامتی و محیط زیست می گذارند. در این مقاله سعی شده است با افزودن مواد افزودنی سوخت به سوخت دیزل، روند احتراق اصلاح ( بهتروکاملتر) شود. مواد افزودنی سوختی بر پایه پراکسید و هیدروکربن به همراه سوخت دیزل به نسبت های مختلفی استفاده می شود. نتایج نشان می دهد که سوخت با مواد افزودنی بر پایه پراکسید عملکرد بهتری نسبت به مواد افزودنی تولید می کند. سوخت با حجم 0.15٪ مواد افزودنی، کارایی بهتری دارد و مقدار قابل توجهی کمتر اکسیدهای نیتروژن و ذرات معلق منتشر می کند.

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

بهترین مکمل سوخت
مخصوص خودروهای توربو، GDI و تقویت شده

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و روانکاری موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت سوپر اکتان بوستر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید


تاثیر سوخت بی کیفیت بر آلودگی

درسالهای اخیرآگاهی جهانی درموردآلودگی محیط زیست به طرزخارق العاده ای افزایش یافته است. امروزه موتورهای احتراق داخلی منبع اصلی آلودگی محیط زیست هستند. تخمین زده می شود که حدود 30٪ از آلودگی هوا ناشی از انتشار خودروها می باشد. افزایش ناگهانی آلودگی خودروها صدمات زیادی به محیط زیست وارد كرده و شدت آلودگی هوا را در بیشتر شهرهای بزرگ افزایش داده است.
مقررات آلایندگی باعث ایجاد تغییراتی در موتور مانند چرخش گازهای خروجی اگزوزو موتورشده، دفع حرارت کم شده و باعث دود بالاترمیشود. محتوای بالاتر دوده و ذرات، منجربه معرفی فیلترهای ذرات دیزل می شود که به راحتی مسدود میشوند و کارایی را خراب می کنند. سوخت دیزل سوختی بسیار پیچیده است. این ساختار شیمیایی، درمدتی که از پالایشگاه خارج میشود تا زمان پمپاژ در مخازن نگهداری و در جایگاه سوخت تا زمان پمپاژ درسیستم تغییر میکند. مولکول های سوخت اکسید می شوند و ساختار را تغییر میدهند و انرژی در واحد حجم سوخت می تواند در طی این فرآیند تغییر کند و می تواند بر عملکرد موتور تأثیر بگذارد. استفاده ازمواد افزودنی با اثرات تخریب سوخت مقابله میکند، مقدار ستان سوخت را افزایش می دهد، انتشار را کاهش می دهد و به موتور اجازه می دهد تا انرژی بیشتری از سوخت دیزل استخراج کند. منبع عمده تأمین سوخت گازوئیل مستقیم و بدون مقطر از روغن اکسید جدا شده است.

اهمیت مواد افزودنی بر کیفیت بنزین

سوخت دیزل حاصل از تقطیرهای ترک خورده معمولاً دارای درجه ستان نسبتاً کمی است و ممکن است منجربه احتراق ناقص،افزایش مصرف سوخت و افزایش انتشاردود اگزوز شود. تأكید بر كاهش انتشارو صرفه جویی در مصرف سوخت، انگیزه جدیدی برای مطالعه استفاده ازمواد افزودنی سوخت درموتورهای احتراق داخلی فراهم كرده است.
طیف افزودنیهای شیمیایی فرموله شده برای بنزین و سوخت دیزل و اثرات آنها ، عملکرد خاص و مزایای مواد افزودنی سطح استفاده معمول و روشهای آزمون را برای ارزیابی توصیف می کند. تحقیقاتی با استفاده از انواع دیزل انجام شده است برای تولید آزمایش انژکتور که فعالیت شوینده مواد افزودنی مختلف را ارزیابی و سوخت میگیرد. آنها دریافتند که موادافزودنی شوینده باعث کاهش اتصال انژکتور میشود. این افزودنی برای نشان دادن فعالیت سطح و همچنین جلوگیری از تشکیل رسوب در دمای بالا استفاده شد. نوبورو میاموتو و همکارانش تأثیر عوامل اکسیژنه بر میزان انتشار و عملکرد موتورهای دیزلی را مطالعه کرده اند. آنها گزارش کرده اند که با افزودن اکسیژن کافی به سوخت دیزل معمولی ، پیشرفت قابل توجهی در دود ، ذرات معلق ، NOx ، HC و بازده حرارتی حاصل شده است. آنها همچنین گزارش داده اند که بهبود در انتشار گازهای خروجی و بازده حرارتی به محتوای اکسیژن موجود در سوخت ها بستگی دارد. آنها نتیجه گرفته اند که افزودنی سوخت بر پایه هیدروکربن محلول ترکیب پیکرات آهنی و نیترو آلیفاتیک با آنتی اکسیدان ها و خوردگی در هوبریس است. وقتی به سوخت دیزل اضافه می شود ، مواد فعال آن در طی اولین مراحل احتراق تجزیه می شوند تا اختلاط آشفته را افزایش دهند و در مدت زمان کوتاه مجاز چرخه آتش سوزی ، اکسیداسیون کامل تری ایجاد کنند. این افزودنی دارای پایدار ، خورنده و کم هزینه و جلبک و قارچ در مخزن ذخیره سوخت است.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.7/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *