کیفیت پایین بنزین

یکی از عوامل بسیار موثر و مهم در افزایش طول عمر موتور خودرو سوخت با کیفیت می باشد. متاسفانه کیفیت سوخت موجود در کشور شدیدا به موتور خودرو آسیب وارد می نماید. برای جلوگیری از خرابی موتور و صرف هزینه های گزاف تعمیرات پیشنهاد می شود حتما به توصیه کارشناسان توجه نمایید. عدم تنظیم نقطه احتراق باعث خام سوزی و دیرسوزی بنزین می شود که هر دو برای موتور مضر است. محلول های سری جدید نانو با توانایی افزایش چشمگیر عدد اکتان تا حداکثر 12 واحد RON و تا 4 واحد MON کمک به حذف ناخالصی های بنزین می توانند علاوه بر کاهش ناک و لرزش و صدای موتور، کاهش مصرف بنزین و افزایش قدرت و شتاب موتور را نیز به همراه داشته باشند.

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
Super Octane Booster

بهترین مکمل بنزین ایرانی
بهترین اکتان بوستر ایرانی

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و روانکاری موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره


تاییدیه کیفیت

ورود به فروشگاه

نانو سیلور
Nano Silver

بهترین محلول دو کاره نانو مدپاتکس
بهترین مکمل دوکاره مدپاتکس

کاهش دهنده مصرف سوخت
افزایش شتاب و توان خودرو
افزایش طول عمر مفید خودرو
شستشو دهنده انژکتور و سوپاپ ها
افزایش خواص ویژه اکتان افزایی
کاهش دهنده ضربات و لرزش خودرو
محلول ویژه سرویس های میان دوره ای
پاکسازی محفظه احتراق و سیستم سوخت رسانی
مناسب برای استفاده هر ۲۵۰۰ کیلومتر یکبار

قیمت مکمل بنزین نانو سیلور
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

تأثیر عدد اکتان بر قدرت موتور

استفاده از سوخت بی کیفیت
تأثیر عدد اکتان بر قدرت موتور

تأثیر عدد اکتان بر قدرت موتور به فناوری های موتور بستگی دارد. تعداد اکتان بالا تأثیر منفی بر میزان مصرف سوخت و میزان انتشار دارد. با افزایش محتوای الفین ، میزان تولید گازهای گلخانه ای موجود درموتوربه طورقابل توجهی کاهش یافت.
نتایج آزمایش خودروهمچنین نشان داد که مقدارزیادالفین میزان انتشارTHC را تا حد زیادی کاهش می دهد. محتوای معطر تأثیر کمی بر انتشار و بازده تبدیل کاتالیزورداشت. درطی فرآیند استارت سرد، با افزایش RVP، میزان انتشار THC کاهش می یابد، اما با موتورهای مختلف تأثیردرانتشار CO تغییر میکند. گوگرد اثر کمی بر بازده تبدیل کاتالیزور تازه دارد، اما بر عملکرد پیری کاتالیزور تأثیر داشته است.

تاثیرات سوخت بی کیفیت بر آلودگی

مهمترین مسئله کیفیت در این زمینه آلودگی است که عمدتا از خاک و آب است. آلودگی ذرات، قبل از فیلتراسیون سیستم سوخت ، باید کمتر از 50 میلی گرم در هر گالن (15 میلی گرم در لیتر) باشد. بیشتر منبع آلودگی و آب از مخازن ذخیره محل،انتقال به مخازن سوخت تجهیزات وخود مخازن سوخت سرچشمه می گیرد. عمر انژکتور با محتوای آب 0/05٪ (ppm 500) در مقایسه با 0/02٪ ppm 200 تقریباً به نصف کاهش مییابد. محتوای آب باید به طور مطلوب زیر 0.02٪ باشد. هنگامی که سوخت حاوی 0/05 درصد باشد شروع به تیرگی می کند. مقدار آب در 0 یا 0/05 درصد به سیستم تزریق سوخت آسیب می رساند. همچنین رطوبت با جابجایی سوخت بر خصوصیات روانکاری سوخت دیزل تأثیر منفی می گذارد. وقتی رطوبت باعث کاهش اشتعال سوخت و گرم شدن آن در آب محفظه احتراق میشود، بلافاصله به بخار تبدیل میشود و به سیستم انژکتور آسیب می رساند. آلودگی مداوم آب باعث خوردگی سیستم های سوخت و همچنین رشد باکتری ها می شود که به سیستم های فیلتر سوخت متصل می شود. رطوبت بیش از حد دردمای پایین محیط میتواند سیستم های سوختی را بدلیل تشکیل یخ متصل کند، به خصوص هنگامی که تشکیل موم در اطراف بلورهای یخ رشد می کند.
پایداری سوخت یک نگرانی مداوم است، به ویژه با استفاده از سوخت در گردش مجدد درسیستم سوخت. سوختهای ناپایدار آسفالتن های نامحلول را تشکیل میدهند. به دلیل انژکتورهای آسیب دیده، سوخت نا مناسب همراه با ذرات آسفالتین برای احتراق کامل به دما و فشرده سازی بیشتری نیاز دارد. این همیشه در طول چرخه احتراق طبیعی قابل دستیابی نیست. سوختی که تخریب یا بی کیفیت باشد نیز می تواند اسیدی شود که باعث خوردگی اجزای سیستم موتور شود. با ورود بیودیزل به بازار، نیاز به اندازه گیری میزان اسید افزایش یافته است.

کیفیت پایین بنزین
تاثیرات سوخت بی کیفیت بر آلودگی
خصوصیات فیزیکی ضعیف سوخت همچنین می تواند بر قابلیت اطمینان و عمر مفید موتورها تأثیر بگذارد. سوخت برای خنک سازی و روانکاری سیستم های تزریق سوخت در نظر گرفته شده است. روانکاری ضعیف منجر به فرسودگی بیش از حد و خرابی زودرس انژکتورها و پمپ سوخت می شود. روانکاری ضعیف می تواند نتیجه استفاده از نور زیاد برش تقطیر یا خاصیت روانکاری ضعیف ذاتی سوخت تولید شده باشد. پردازش شدید که برای کاهش گوگرد ومواد معطردرسوخت های امروزی استفاده میشود، میزان مواد محافظ سطح در سوخت را کاهش میدهد که باعث کاهش روانکاری میشود. درفرآیند ساخت مواد افزودنی مناسب حفظ خواص روانکاری مورد نیاز است. کاهش شدیدتر سوخت می تواند رسوبات محفظه احتراق را ایجاد کند که باعث کاهش عمر حلقه ها و آسترهای سیلندر می شود. تعداد اکتان کم نیز می تواند باعث آسیب دیدگی موتور در طول زمان شود. اگر تعداد اکتان سوخت کم باشد، کوبیدن موتور و مشکل روشن شدن می تواند ناشی از تاخیردراحتراق باشد.
هنگامی که عناصر فیلتر و انژکتورها به طورمعمول دردوره های زمانی زودتر برای عمر مفید تعویض می شوند، این نشانه ای از سوخت بی کیفیت است که باید بررسی شود. انژکتورها به طور کلی باید 15000 ساعت دوام داشته و عناصر را 1000 ساعت یا بیشتر فیلتر کنند.
اگرچه سوخت معمولاً با همان فركانس روانكارهای حین كار تست نمی شود، اما توصیه میشود هنگام بروز مشكلات قابلیت اطمینان موتور كه میتواند نتیجه كیفیت پایین سوخت یا مشكل به یكپارچگی محصول باشد،آن را مورد بررسی قراردهید. آزمایش استاندارد میتواند بدنبال خواص فیزیکی مناسب مانند تراکم، دامنه تقطیر ویسکوزیته، نقطه اشتعال باشد. آزمایش آلاینده ها می تواند آب و ذرات معلق، رشد میکروبی و فلزات نامطلوب را گزارش کند. تخریب سوخت، آسفالتن ها و پایداری ذخیره را می توان با آزمایش های مناسب بررسی کرد.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو


محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


5/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *