بهترین مکمل گازوئیل ایرانی

کیفیت پایین سوخت گازوئیل و میزان گوگرد بالای آن باعث خوردگی اجزا مدار سوخت‌رسانی، رینگ و پیستون‌ها می‌گردد. این امر باعث می شود، خودروهای دیزلی خیلی زود مستهلک‌شده. سوخت ورودی به باک خودروها بلافاصله پس از ذخیره شروع به تجزیه شدن می­‌کند. تجزیۀ سوخت سبب ایجاد لخته‌های کوچک و رسوبات در انژکتور می­‌شود. این رسوبات می‌­توانند خطوط سوخت را مسدود کنند و به دیواره‌ها بچسبند. مکمل گازوئیل مدپا مانع از تجزیه و تخریب سوخت می‌­شوند و با جلوگیری از خوردگی بدنه موتور عمر آن­ را افزایش می‌­دهد. می‌توانید مکمل گازوییل مدپا را در مخازن ذخیرۀ سوخت بریزید تا کیفیت سوخت افزایش‌ یافته و درون مخزن، رسوب ایجاد نشود.

مکمل  گازوئیل

مکمل گازوئیل مدپا

مکمل گازوئیل مدپا محصولی مبتنی بر زیست و کاملا سازگار با محیط زیست است. این محصول باعث بهبود عدد ستان، روانکاری موتور و تمیز کردن انژکتور در موتورهای دیزلی می شود. مصرف سوخت را کاهش می دهد و باعث کاهش شدید آلاینده ها و صدای موتور می شود.

مهم ترین ویژگی های مکمل گازوئیل مدپا

.ساخت ایران
.ستان بوستر موتور دیزلی
.روان کاری موتور
.شوینده انژکتور دیزلی
.افزایش کیفیت احتراق
.افزایش عمر و توان موتور
.استارت سریع و راحت صبحگاهی
.رفع نقص دود و ذرات معلق در تست معاینه فنی
.زداینده و از بین برنده مؤثر جرم‌ها و کثیفی‌های داخل موتور

عدد ستان چیست؟

عدد ستان یک معیار اندازه‌گیری برای نشان دادن زمان تاخیر احتراق سوخت در موتورهای دیزل است. این عدد زمان تاخیر میان شروع پاشش به داخل محفظه احتراق و شروع احتراق سوخت را نشان می‌دهد. در طی این تاخیر زمان، سوخت جمع شده و سپس محترق می گردد و این احتراق به صورت انفجار صورت می‌گیرد تا بتواند یک ضربه قدرت تولید نماید. هر چه زمان تاخیر کمتر باشد احتراق یکنواخت تر خواهد بود. حداقل عدد ستان برای نفت گاز باید ۵۰ باشد. میزان عدد ستان بستگی به فرایندی دارد که نفت گاز از آن تولید می‌شود.

افزایش عدد ستان با استفاده از مکمل گازوئیل مدپا

مکمل گازوئیل مدپا پمپ انژکتور و انژکتور را به‌خوبی تمیز می‌کند و تمامی رسوب‌های ناشی از خوردگی را حل کرده و از بین می‌برد؛ و تضمین‌کننده‌ی احتراق پاک و خنثی‌کننده آب و تراکم‌های اسیدی هست و درعین‌حال محافظ سیستم سوخت از خوردگی است همچنین پاک‌کننده و محافظ مخزن سوخت بوده و باعث افزایش عدد ستان گازوئیل گردیده و بهترین ماده کاهش‌دهنده کوبش (ناک) موتور است. مکمل گازوئیل مدپا کاملاً با سوخت بین‌المللی سازگار هست. با استفاده از این مکمل استارت صبحگاهی موتور بسیار راحت بوده و صدای سوزن انژکتورها به‌طور قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. دود سیاه حاصل از احتراق ناقص موتور به‌طور چشم‌گیر کاهش می‌یابد.

بیودیزل چیست؟

بیودیزل به یک سوخت دیزل مبتنی بر روغن گیاهی یا چربی حیوانی اطلاق می شود که از استرهای آلکیل (متیل، پروپیل یا اتیل) با زنجیره بلند تشکیل شده است. بیودیزل معمولاً با واکنش شیمیایی لیپیدها(به عنوان مثال روغن گیاهی، چربی حیوانی (پیه) با یک الکل ساخته می شود. بیودیزل به منظور استفاده در موتورهای دیزل استاندارد است و بنابراین متمایز از روغن‌های گیاهی و ضایعاتی است که برای سوخت موتورهای دیزلی تبدیل‌شده استفاده می‌شوند. بیودیزل را می توان به تنهایی یا مخلوط با پترودیزل استفاده کرد. به عبارتی دیگر بیودیزل همان گازوئیل زیستی است که وجود ۵ درصد از آن در گازوئیل می تواند درصد آلایندگی گازوئیل را تا ۸۳ درصد کاهش دهد. می توان این سوخت را نوعی سوخت پاک دانست که منبع تولید کننده آن، تجدید پذیر است.

تولید بیودیزل یا سوخت زیست دیزل

برای به دست آوردن سوخت زیست دیزلی، روغن های گیاهی یا چربی را با الکل هایی مانند اتانول و یا متانول ترکیب می کنند. سه فرایندی که برای تولید این سوخت به کار می رود، ترنس استری فیکشن کاتالیست بازی روغن، ترنس استری فیکشن مستقیم اسیدی روغن و تبدیل روغن به اسیدهای چرب و سپس به بیودیزل است. از بین این سه فرایند به علت اقتصادی بودن از فرایند ترنس استری فیکشن کاتالیست بازی روغن بسیار استفاده می شود. علاوه بر این، این فرایند دارای میزان بازدهی بالایی بوده و دما و فشار این واکنش پایین است. تنها عیب این روش، حساسیت کاتالیزورهای قلیایی با خلوص ماده خام است.

مراحل تولید بیودیزل

به طور کلی برای تولید سوخت زیست دیزلی ۵ مرحله انجام می شود.

مرحله اول، مخلوط الکل با کاتالیست

کاتالیستی که در فرایند تولید سوخت زیست دیزل استفاده می شود، به طور عمده هیدروکسید سدیم و یا هیدروکسید پتاسیم است. در این مرحله ابتدا مخلوط الکل با کاتالیست را به ظرف روغن و یا چربی اضافه می کنند. نکته ای که در این مرحله باید دقت کرد، ظرف واکنش بسته و ایزوله باشد تا مانع هدر رفتن الکل شود. واکنش در این مرحله باید در دمایی بالاتر از نقطه جوش الکل انجام می شود تا وقوع آن صورت گرفته و همچنین سرعت انجام نیز بالا رود. مدت زمانی که طول می کشد این واکنش انجام شود، ۱ تا ۸ ساعت است.
در این مرحله الکل اضافی به کار برده می شود تا تمام چربی و روغن به استر تبدیل شود. همچنین کنترل نسبت آب و اسیدهای چرب آزاد موجود در روغن یا چربی صورت گیرد. اگر میزان سطح آب یا سطح اسید چرب آزاد بالا باشد، امکان تشکیل صابون وجود داشته و همچنین محصولات جانبی گلیسیرین جدا می شود که این به عنوان مشکل در این مرحله تلقی می شود.
در نهایت و بعد از کامل شدن واکنش، محصولات تولید شده گلیسیرین و بیودیزل است. این دو ماده مقدرا اضافی الکل دارند و باید این الکل حذف شود.

مرحله دوم، حذف الکل

فرایند تبخیر فلاش یا تقطیر برای جداسازی الکل اضافی موجود در دو محصول تولید شده گلیسیرین و سوخت زیست دیزلی به کار برده می شود. الکل در سیستم های دیگر حذف شده و خنثی سازی مخلوط ها قبل از جدا شدن گلیسیرین و استرها صورت می گیرد. الکل اضافی در هر دو حالت می تواند با کمک فرایند تقطیر بازیافت شده و مورد استفاده مجدد قرار گیرد. به نکته ای که در این مرحله باید دقت کرد، اطمینان از جمع شدن آب بر جریان الکل بازیافتی است.

مرحله سوم، خنثی سازی گلیسیرین

با کمک اسید می توان گلیسیرین حاصل شده از ترکیب کاتالیست و صابون مصرف نشده را خنثی سازی کرد و محصول را به عنوان گلیسیرین خام ذخیره کرد. نمکی که در این فاز تشکیل می شود، گاهی به عنوان کود بازیافت می توان به کار برده شود. برای این که گلیسیرین ۸۰ تا ۸۸ درصد تولید شود، آب و الکل اضافی حذف می شود تا گلیسیرین خام مورد استفاده قرار گیرد. در برخی از کاربردها مانند کاربرد در لوازم آرایشی و دارویی، گلیسیرین تولید شده به درصد خلوص ۹۹ و حتی بیشتر تقطیر می شود.

مرحله چهارم، شست و شوی متیل استر

در برخی از مواقع وقتی که بیودیزل از گلیسیرین جداسازی می شود، با آب گرم شست و شو انجام می شود تا کاتالیست و و صابون باقی مانده خشکانده و انبار شود. وجود این مرحله در برخی از فرایندهای تولید سوخت زیست دیزلی، لازم نیست. بعد از اتمام فرایندهای تولید سوخت زیست دیزلی، مایعی زرد کهربایی به دست می آید که چسبندگی مانند گازوئیل دارد.

مرحله پنجم، کیفیت و ثبت محصول

ابعاد مختلفی بعد از تولید محصول نهایی برای بررسی کیفیت آن مورد تجزیه قرار می گیرد. واکنش کامل، حذف گلیسیرین، حذف کاتالیست، حذف الکل و عدم وجود اسیدهای چرب آزاد در این محصول مورد بررسی قرار می گیرد.

مزایای استفاده از بیودیزل

• سوخت تجدید پذیر، به دست آمده از روغن های گیاهی یا چربی های حیوانی
• سمیت کم در مقایسه با سوخت دیزل
• سریعتر از سوخت دیزل تجزیه می شود و پیامدهای زیست محیطی را به حداقل می رساند
• انتشار کمتر آلاینده ها: مونوکسید کربن، ذرات معلق، چند حلقه ای هیدروکربن های معطر
• عدم انتشار دی اکسید گوگرد (SO2)
• نقطه اشتعال بالاتر (حداقل 100_C)
ممکن است به هر نسبت با سوخت دیزل مخلوط شود. هر دو سوخت ممکن است مخلوط شوند ،در هنگام سوخت رسانی به خودروها
• خواص عالی به عنوان روان کننده
• این تنها سوخت جایگزینی است که می تواند در موتورهای دیزل معمولی استفاده شود، بدون تغییرات

معایب استفاده از بیودیزل

• مصرف سوخت کمی بیشتر به دلیل ارزش حرارتی پایین بیودیزل
• انتشار اکسید نیتروژن (NOx) کمی بیشتر از سوخت دیزل
• نقطه انجماد بالاتر از سوخت دیزل. این ممکن است در سرما ناخوشایند باشد
• پایداری کمتری نسبت به سوخت دیزل دارد و بنابراین ذخیره سازی طولانی مدت (بیش از ششماه) مصرف بیودیزل توصیه نمی شود
• ممکن است در صورت استفاده خالص، واشرها و شیلنگ های پلاستیکی و لاستیکی طبیعی را تخریب کند
• رسوبات و سایر آلاینده های ناشی از سوخت دیزل را در داخل حل می کند. مخازن ذخیره سازی و خطوط سوخت، که سپس توسط سوخت زیستی به داخل تخلیه می شود.موتور، جایی که آنها می توانند مشکلاتی را در سوپاپ ها و سیستم های تزریق ایجاد کنند. که در نتیجه، تمیز کردن مخازن قبل از پر کردن با بیودیزل است.
نکته:
باید توجه داشت که این معایب زمانی به طور قابل توجهی کاهش می یابند که بیودیزل در ترکیب با سوخت دیزل استفاده می شود.
مزایای قابل توجهی در استفاده از بیودیزل به عنوان جایگزین گازوئیل وجود دارد.
روغن های گیاهی مورد استفاده به عنوان مواد خام را می توان از روغن های مختلف به دست آورد. محصولاتی که ممکن است در محیط های متنوعی کشت شوند که برخی از آن ها عبارتند از:
برای تولید محصولات کشاورزی سنتی مناسب است. ریزجلبک های رشد کرده در استخرها و…
رآکتورهای فتوبیولوژیک نیز پتانسیل بالایی برای تولید روغن دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

2 دیدگاه‌

  1. سپهر گفت:

    سلام مکمل گازوییل موجود دارین؟

    • sadegh karimi گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله مکمل مخصوص موجود است لطفاً با شماره 09012589134 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *