خرابی اکسل خودرو

به میله یا شفتی که چرخ‌ها را می‌چرخاند و وزن خودرو را تحمل می‌کند محور یا اکسل خودرو (اکسل ماشین) می‌گویند. وجود این اکسل‌ها موجب می‌شود تا اجزای ضروری هر وسیله نقلیه به درستی در کنار یکدیگر قرار گرفته و کار کنند. اکسل‌ها می‌توانند نیرویی که چرخ‌ها را می‌چرخاند هدایت کنند و وجود آنها برای هر وسیله نقلیه‌ای که نیازمند عملکرد صحیح بوده لازم است.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

نشانه های خرابی اکسل خودرو

در حالت کلی علائم مختلفی وجود دارد که مشاهده آنها در خودرو می‌تواند نشان از خرابی اکسل خودرو باشد. به عنوان مثال عادت‌های اشتباه در حین رانندگی می‌تواند از جمله عواملی باشد که می‌تواند منجر به خرابی اکسل خودرو شود.

1-شنیدن صدا در هنگام پیچیدن

صدایی که درهنگام پیچیدن ازخودرو شنیده میشود مربوط به خرابی سیبک هاست. این صدا معمولا با افزایش شتاب خودرو و بالا رفتن سرعت بیشتر می شود. افزون براین، اتصالات داخلی پلوس و سیبک نیز میتواند صدایی شبیه به کوبش (دنگ دنگ) ایجاد کند که به خاطر بروز تکان ها و حرکات اضافه در آنهاست.

2-لرزش فرمان

لرزش فرمان نیزمیتواند نشان ازخرابی پلوس یا سیبک CV باشد.خرابی اتصالات پلوس لرزش هایی به همراه دارد که نه تنها با دست که حتی با چشم نیز قابل مشاهده هستند.
اگر خرابی اتصالات سیبک ها نیز به آن اضافه شود، این لرزش در پیچ ها بیشتر نیز خواهد شد به طوری که کنترل خودرو سخت می شود

3-نشت گریس

معمولا خرابی پلوس یا سیبک ها با نشتی گریس بر روی لبه داخلی چرخ ها همراه است. این گریس اگر بر روی ترمز پاشیده شود می تواند خطرات زیادی ایجاد کند.
نشتی گریس معمولا ناشی از پارگی گردگیرهای پلوس است که با بررسی چشمی یا دست کشیدن و لمس کردن آن می توانید آن را بیابید. پارگی گردگیر پلوس در بیشتر موارد نزدیک بست ها ایجاد می شود

4-پارگی و پوسیدگی بوش اکسل عقب خودرو

ممکن است دراثرفشارپارگی اتفاق بیفتد که باعث ازکارافتادن اکسل خودرو شود.

5-خرابی پلوس خودرو

مهمترین علل خرابی پلوس پاره شدن گردگیر است که در این صورت، ذرات معلق و گرد و غبار به راحتی وارد محفظه پلوس شده و سبب آسیب دیدن پلوس می شود.
بنابراین اگرعلائمی که گفته شد را در خودرو مشاهده کردید، توصیه می‌کنیم به تعمیرگاه تخصصی خودرو مراجعه کنید تا در صورت تشخیص خرابی اکسل، نسبت به تعویض آن اقدام شود.

عوامل خرابی اکسل و پلوس خودرو

عادت های غلط رانندگی بیشترین عوامل خرابی پلوس و اکسل خودرو هستند. این عوامل عبارتند از:
•پارگی گردگیر پلوس
•حرکت با دنده نامناسب
•روشن کردن مداوم خودرو با هل دادن
•رها کردن پدال کلاج و وارد شدن ضربه ناگهانی به خودرو
•استفاده مداوم از ترمز و ترمز دستی
•بکسل کردن خودرو یا وسیله ای با وزن بیشتر از خودرو شما

تعداد اکسل در خودرو چند عدد است ؟

تعداد اکسل خودرو ها با یکدیگر متفاوت بوده و این تعداد بستگی به نوع خودرو دارد. اکثر خودروها دارای 2 اکسل هستند. هر چه تعداد چرخ های یک وسیله نقلیه بیشتر باشد، تعداد اکسل نیز بیشتر خواهد بود. پس میتوان نتیجه گرفت که هر دو چرخ خودرو دارای یک محور اکسل خواهد بود.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


لطفاً امتیاز دهید post

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *