دلایل سر و صدای بدنه خودرو

برای همه افرادی که صاحب خودرو هستند بارها پیش آمده است که در اتومبیل‌شان، صداهایی غیرعادی جدا از صداهای طبیعی خود اتومبیل شنیده‌اند. ازآنجا که صداهایی مانند صدای موتور درحال کارکردن به‌ گوش‌تان آشناست، مسلما کوچکترین صدای غیرعادی توجه‌تان را جلب می‌کند. هر یک از این صداها می‌توانند نشانه وجود مشکل در بخشی از اتومبیل‌تان باشند که باید آنها را برطرف کنید. سوپر اکتان بوستر مدپاتکس با افزایش خواص اکتان افزایی یک مکمل بسیار قدرتمند است که در دسته مکمل های شتاب دهنده قرار دارد. با استفاده از مکمل سوپر اکتان بوستر به طور چشمگیری کاهش صدا و لرزش موتور خودرو خود را حس خواهید کرد.

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

بهترین مکمل سوخت
بهترین اکتان بوستر ایرانی

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


عوامل اصلی ایجاد صدا در اتاق خودرو

دلایل سر و صدای بدنه خودرو
دلایل سر و صدای بدنه خودرو

در این بخش سعی داریم به مهمترین عواملی که باعث ایجاد سر و صدا در داخل کابین خودرو می‌شوند، بپردازیم.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

صدای نویز در موتور

صدای نویز در موتور
صدای نویز در موتور

به‌عنوان یک نقطه شروع، یکی از راهکارهای رفع صداهای داخل خودرو اطمینان از سلامت موتور مکانیکی خودرو است. هر نوع مدل ماشینی با موتورهایی مانند دیزل، CNG و بنزینی دارید باید صدای نرمال در دورهای بالا و پایین را بشنوید. این عملکرد صحیح موجب جلوگیری از ورود صدا به کابین می‌شود. در غیر این صورت اگر موتور دارای سروصدای زیاد در بخش جلوی خودرو باشد، باگذشت زمان صدا را به داخل کابین انتقال می‌دهد.

صدای اگزوز

اگر تصمیم دارید اگزوز را به‌عنوان صدا خفه کن به کار ببرید، بهتر است بدانید که اگزوز تمایل زیادی به زنگ زدن دارد. درنتیجه حفره‌های کوچکی در این قطعه تولید می‌شود که موجب ایجاد سروصداهای نامتعارف در کابین می‌شود.

صدا در قطعات تعلیقی

میله‌های اتصال واشر، اتصالات بلبرینگ و توپی نمونه‌هایی از بخش‌های تعلیقی هستند. یکی از منابع تولید صدا در اتاق خودرو این قطعات است. اگر به این بخش اهمیتی ندهید و چکاپ نکنید باعث تولید صدا می‌شود.

صدای بادی شکل ناشی از سرعت بالا

سروصداهای تولیدی به‌وسیله رانندگی با سرعت بالا در اکثر خودروها قابل‌اجتناب نیست. این پدیده در خودروهای سبک‌تر بیشتر مشاهده می‌شود. بااین‌حال، برای به حداقل رساندن این نویزها به بررسی انواع صدای ماشین و دلایل صداهای داخل خودرو بپردازید تا علت صدای کابین خودرو را پیدا کنید. همچنین می‌توانید تغییرات موردنیاز را اعمال کنید. یکی از راه‌های صداگیری اتاق خودرو استفاده از پوشش در بخش نواری درب‌ها و سقف است. این پوشش مانند عایق، از ورود صدا به کابین جلوگیری می‌کند. نکته اصلی، نصب درست عایق به‌منظور کم کردن صدا در اتاق خودرو و افزایش بهره‌وری است.

صدای جاده

دلایل سر و صدای بدنه خودرو
اهمیت کارکرد اصولی

برای کم کردن صدای ناشی از جاده می‌توانید از راه‌حل‌هایی که در ادامه به آن می‌پردازیم، استفاده کنید. یکی از روش‌ها، به کار گرفتن لاستیک‌های نرم‌تر است. این نوع از لاستیک‌ها می‌توانند کشیدگی نسبت به برخورد با سطح جاده را به حداقل نویز برساند. روش دیگر استفاده از کف‌پوش ضخیم و مستحکم می‌تواند تا حد زیادی از ورود صدا به کابین پیشگیری کند.

عملکرد اشتباه قطعات

فرسودگی و خوردگی قطعاتی مانند موتور، انژکتور، بخاری و … می‌تواند باعث از بین رفتن تمرکز راننده شود. بنابراین برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات و خطرات، باید چکاپ انجام دهید.

درست کار نکردن قطعات ترمیمی

بخش‌های داخلی خودرو به‌عنوان قسمت‌های ترمیمی خودرو هستند. تغییر دما نیز در خوردگی ساختار قطعات ترمیمی اثر دارد. بنابراین کیفیت محصولات و قطعات در ایجاد صدا در کابین مؤثر است. نصب نادرست تجهیزات مختلف و آچار چرخ نیز می‌تواند عاملی در ایجاد سروصدای کابین شود.

سروصدای سیالات

خودروهای مایعاتی به دلیل نقص شارژ، صداهای ناهنجار در قسمت زیر داشبورد تولید می‌کنند. علاوه براین نقص در رادیاتور نیز باعث ایجاد صدای آب می‌شود. درصورتی‌ که خرابی‌های قطعات بخش جلوئی کابین را نادیده بگیرید ممکن است موجب به بار آمدن هزینه‌های بیشتری شود. یکی از مشکلاتی که می‌توان به آن شاره کرد پاره شدن دسته گیر بکس و موتور است. این عامل می‌تواند در واژگونی خودرو مؤثر باشد. محکم نبودن قطعات نگه‌دارنده به شاسی، کشیده شدن زیاد سیم‌ها را در پس دارد. بنابراین می‌تواند در قطع ارتباط با ECU و سیم‌کشی موتور منجر شود.

صدای سوت لنت

قرار نداشتن چراغ‌خطر در لنت ترمز باعث می‌شود که در صورت تمام شدن آن، صدای سوت لنت شنیده شود.

صدای تسمه‌ها

شل بودن تسمه‌ها می‌تواند در زمان شتاب گیری، یکی از دلایل پرسروصدا بودن کابین اتومبیل باشد.

لق زدن فرمان هیدرولیک

خرابی در قسمت پمپ یا کم بودن روغن خودرو باعث لرزش فرمان می‌شود. این صدا می‌تواند به قسمت کابین نیز منتقل شود.

صدا از چرخ عقب

خرابی بلبرینگ عقب موجب ایجاد زوزه از عقب اتومبیل می‌شود. بهتر است بدانید که با گریس کاری و عوض کردن بلبرینگ، کاری از پیش نخواهید برد.

صدا تولیدی ناشی از باز بودن درب موتور

عدم رگلاژ درست و فراموشی بستن درب باعث سروصدا می‌شود. تا اینجای مقاله علت صدای کابین خودرو را توضیح دادیم. همچنین تا حدودی به بررسی انواع صدای ماشین و دلایل صداهای داخل خودرو پرداختیم. در ادامه بیشتر به این موارد خواهیم پرداخت.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


5/5 - (6 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *