راه های کم کردن مصرف سوخت BMW

راندمان سوخت (fuel-efficiency) توانایی خودرو در تبدیل‌کردن سوخت به انرژی است. هرچه خودرو انرژی بیشتری تولید کند، راندمان سوخت آن نیز بالاتر خواهد بود. راندمان سوخت با میزان مصرف سوخت رابطه معکوسی دارد. خودروهایی که راندمان سوخت بالایی دارند، سوخت کمتری نیز مصرف و حمل می‌کنند. بهترین مکمل بنزین برای بی ام و باید قابلیت بالا بردن خواص اکتان افزایی و تنظیم نقطه احتراق را داشته باشد. یکی از فواید تنظیم نقطه احتراق کاهش مصرف سوخت و بالا رفتن شتاب خودرو است که با استفاده از مکمل سوخت نانو سوپر اکتان بوستر مدپاتکس این مسئله برای موتور خودرو BMW محقق می شود.

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

بهترین مکمل سوخت
بهترین مکمل بنزین ایرانی

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نمایند.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

با رعایت نکات ساده زیر می‌توانیم مصرف سوخت خودروی خود را کاهش دهید

در اینجا ما لیستی از نکاتی برای کمک به شما در صرفه جویی هزینه BMW mpg و افزایش مسافت پیموده شده بنزین داریم. بسیاری از این نکات برای همه برندهای خودرو قابل اجرا هستند، حتی اگر صاحب BMW نباشید.

1. بنزین درجه یک استفاده کنید

بنزین درجه یک می تواند تا 4 درصد در مصرف سوخت افزایش یابد و بهترین انتخاب برای موتورهای عملکرد محور است. طبق گفته Manuel مالک BMW، بنزین درجه یک برای سوخت رسانی به BMW توصیه می شود.
این ممکن است برخلاف صرفه جویی در هزینه به نظر برسد، اما در درازمدت، شما به طور کلی در حال صرفه جویی در هزینه از حفظ وضعیت خوب BMW خود و محافظت از موتور آن هستید.

2.آرام گاز دهید

سبک و رفتار رانندگی تاثیر بسزایی در مصرف سوخت خودروی شما دارد. به عنوان مثال، رفتن در اتوبان با سرعت ثابت 80 کیلومتر در مقابل 100 کیلومتر در ساعت می تواند به طور متوسط حدود یک گالن بنزین را در یک هفته رفت و آمد صرفه جویی کند.

3. در BMW ECO Pro Mode رانندگی کنید

رانندگی BMW خود در حالت ECO PRO می تواند تا 20 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی کند. حالت ECO PRO بخشی از BMW EfficientDynamics است که مفهوم اصلی صرفه جویی در انرژی در پشت تمام جدیدترین مدل های BMW است.
حالت ECO PRO همه سیستم‌های داخلی BMW را کنترل می‌کند تا به صرفه‌جویی در مصرف سوخت دست یابد، و تنظیمات را می‌توان از طریق BMW iDrive سفارشی کرد.

4. از عملکرد مسیر BMW ECO PRO استفاده کنید

عملکرد ECO PRO Route با سیستم ناوبری BMW کار می کند تا از راننده می خواهد مسیر پیشنهادی سیستم را انتخاب کند که کمترین میزان سوخت را مصرف می کند.
این یک راه عالی برای صرفه جویی در مسافت پیموده شده بنزین در دراز مدت است بدون اینکه کار زیادی از جانب شما انجام شود. عملکرد ECO PRO Route یک تنظیم در حالت ECO PRO است که می تواند از طریق BMW iDrive انتخاب شود.

5. بازسازی انرژی ترمز BMW

عملکرد بازسازی انرژی ترمز BMW به عنوان بخشی از ECO PRO می تواند صرفه جویی در مصرف انرژی را بدون به خطر انداختن عملکرد به حداکثر برساند. هنگامی که حالت ECO PRO فعال می شود، بازسازی انرژی ترمز همراه با سایر تنظیمات صرفه جویی در مصرف انرژی در حالت ECO PRO کار می کند تا با دقت، مصرف انرژی را کاهش دهد و در عین حال به کارآمدترین درایو دست یابد.
این راه اندازی تضمین می کند که قدرت سیستم الکتریکی خودرو در هنگام ترمزگیری تولید می شود، بنابراین می توان به مصرف سوخت بهینه دست یافت.

6. مزایای واحد فرعی بر اساس تقاضای BMW

واحد فرعی بر اساس تقاضای BMW به عنوان بخشی از عملکرد ECO PRO بیشتر به صرفه جویی در انرژی در BMW کمک می کند.
این سیستم شامل اجزای صرفه جویی در مصرف انرژی مانند پمپ خنک کننده درخواستی، پمپ روغن کنترل شده با نقشه، سیستم فرمان برقی و کمپرسور تهویه مطبوع ویژه است که همگی در جهت به حداقل رساندن تخلیه انرژی کار می کنند.

7. از عملکرد ساحلی BMW استفاده کنید

عملکرد BMW Coasting نیز بخشی از سیستم ECO PRO است که به محض توقف فشار دادن راننده روی پدال گاز، سوخت را قطع می کند. این سیستم نکات مفیدی برای صرفه جویی در مصرف انرژی برای اجرای کارآمدتر درایو ارائه می دهد.
مصرف سوخت و محاسبه مسافت پیموده شده تخمینی که می تواند توسط سوخت موجود انجام شود در صفحه نمایش مرکزی برای خواندن آمار آسان نشان داده شده است. عملکرد راحت BMW Coasting همچنین برای کاهش مصرف موتور با جدا کردن خودکار موتور (در حالت آرام) از گیربکس هنگام حرکت با سرعت بالاتر در شیب رو به پایین کار می کند.

8. از عملکرد استارت و توقف خودکار BMW استفاده کنید

عملکرد استارت-ایست خودکار در BMW به وسیله نقلیه کمک می کند تا با خاموش کردن موتور خودرو به جای قرار دادن آن در حالت آرام در هنگام توقف کامل، از مصرف بیش از حد سوخت جلوگیری کند.
هر دو حالت Auto Start-Stop و ECO PRO به عنوان بخشی از BMW EfficientDynamics با هم کار می کنند تا به کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار آلایندگی BMW تا 20٪ کمک کنند.

9. دستیار رانندگی فعال BMW را دریافت کنید

دستیار رانندگی فعال BMW در جدیدترین مدل های BMW موجود است. این سیستم با همکاری با BMW Navigation System Professional در حالت ECO PRO، می تواند سبک رانندگی ایده آلی را برای کاهش مصرف بنزین محاسبه و تجزیه و تحلیل کند.
پیشرانه به طور خودکار با وضعیت رانندگی و مسیریابی سازگار می شود تا سیستم بتواند توصیه هایی را برای رانندگانی که مناسب ترین و کم مصرف ترین سبک های رانندگی را دارند ارائه دهد. هشدارهایی مانند هشدارهای مربوط به تغییرات منطقه سرعت آتی و توقف های احتمالی در پیش رو می تواند برای حداکثر بهره وری سوخت به راننده پیشنهاد شود.

10. با برنامه تعمیر و نگهداری BMW همراه باشید

مطمئن شوید که BMW شما با برنامه تعمیر و نگهداری منظم خود به روز است. نگه داشتن BMW خود در شرایط کارکرد خوب برای اطمینان از کارکرد بازده سوخت بهینه ضروری است.
شما می توانید تاریخ سررسید تعمیر و نگهداری BMW خود را از طریق iDrive که توسط سیستم مبتنی بر شرایط BMW یا به اختصار CBS کنترل می شود، بررسی کنید. همچنین راهنمای کامل ما در مورد آخرین تعمیر و نگهداری و گارانتی BMW را ببینید.

11. تنظیمات تهویه مطبوع را تنظیم کنید

گرمای تابستان می تواند احساس خفگی کند. ممکن است وسوسه انگیز باشد که تهویه هوا را در ماشین به حداکثر برسانید تا خنک شود. با این حال، می‌توانید با افزایش بیشتر دمای خودرو، دمای داخل خودرو را بدون هدر دادن بنزین خنک نگه دارید.
قبل از روشن کردن تهویه مطبوع، ابتدا پنجره را باز کنید تا گرمای محبوس شده از وسیله نقلیه خود پس از توقف طولانی مدت در گرما خارج شود. تنظیم تنظیمات تهویه مطبوع در چند درجه بالاتر می تواند در طولانی مدت به صرفه جویی در مصرف گاز کمک کند.

12. فشار تایر خود را بررسی کنید

باد نگه داشتن لاستیک های BMW می تواند به شما کمک کند تا 3 درصد در مصرف بنزین صرفه جویی کنید. اگر مطمئن نیستید که فشار لاستیک بهینه چقدر است، می‌توانید سطح فشار باد لاستیک توصیه‌شده را روی برچسبی که روی درب خودروی سمت راننده BMW یا در کتابچه راهنمای مالکان BMW قرار دارد، بررسی کنید.
وقتی باد لاستیک‌های شما خالی می‌شود، باید هشداری در داشبورد BMW ظاهر شود که به شما اطلاع می‌دهد چه لاستیک‌هایی کم فشار هستند.

13. ماشین خود را سبک کنید

استفاده از خودرو به عنوان ذخیره سازی می تواند در دراز مدت منجر به مصرف سوخت بیشتر شود. سبک کردن BMW خود را به عادت تبدیل کنید و با کاهش وسایل غیر ضروری بار را کاهش دهید.
احساس بهتری در رانندگی با یک ماشین تمیز و منظم خواهید داشت. همچنین می‌توانید با یک جاروبرقی دستی، بی‌سیم و یک سازمان‌دهنده صندوق عقب، در زمان تمیز کردن و مرتب نگه‌داشتن وسایل کوچک صرفه‌جویی کنید.

14. مسیر خود را برنامه ریزی کنید و سفرها را یکپارچه کنید

اگر در مورد صرفه جویی در مصرف بنزین جدی هستید، با برنامه ریزی مسیرهای خود عادت کنید که سفرها و کارها را یکپارچه کنید. زمانی که «در راه» به مکان‌هایی که باید بروید، کارهای کوچک انجام دهید و در صورت امکان با دوستان و خانواده خود به استخر بپردازید.
به یاد داشته باشید، همیشه می‌توانید از عملکرد مسیر ECO PRO BMW خود استفاده کنید و به سیستم اجازه دهید مسیری را توصیه کند که کمترین مقدار بنزین را مصرف کند.

15:آب و هوا را در نظر بگیرید

آب و هوا را در نظر بگیرید
آب و هوا را در نظر بگیرید

در طول تابستان، این فکر هوشمندانه است که باید کولر را تا آنجا که ممکن است کم روشن نگه دارید، زیرا مدت طولانی کار با آن می تواند مصرف بنزین شما را بالا ببرد. فقط در هنگام رانندگی با سرعت بالا مانند بزرگراه از کولر استفاده کنید. در غیر این صورت، پنجره خود را پایین بیاورید تا مقداری از هوای خنک تر وارد شود. برای پایین نگه داشتن دمای داخلی اتومبیل و کاهش نیاز به استفاده از کولر، پارک کردن در یک مکان سایه دار را در نظر بگیرید. اگر در ماه های آب و هوای گرم با یک ماشین الکتریکی رانندگی می کنید، هنگام شارژ کردن باتری، کولینگ را از قبل خنک کنید.
با این حال، وقتی نوبت به زمستان می رسد، می توانید خودرو را در فضای گرمتری مانند گاراژ پارک کنید تا موتور و فضای داخلی خودرو را در دمای مناسب نگه دارید. ضمن اینکه باید در استفاده از بخاری یا یخ زدایی اجتناب کرد مگر اینکه کاملا ضروری باشد برای ماشین های الکتریکی، هنگام گرم کردن کابین داخلی، باتری را شارژ نگه دارید.
در نهایت، شما می خواهید اتومبیلی را انتخاب کنید که مصرف بنزین خوبی داشته باشد. با این حال، روش های زیادی وجود دارد که می توانید بازده سوخت هر وسیله نقلیه در جاده، از جمله BMW خود را افزایش دهید.

راههای كم كردن مصرف سوخت BMW
راههای كم كردن مصرف سوخت BMW

توصیه ما به شما

یکی از مهم ترین علل مصرف زیاد بنزین، استفاده از آن با کیفیت نامطلوب و عدد اکتان پایین می باشد.این مشخصات همان بنزینی است که در داخل کشور وجود دارد. این بنزین علاوه بر اینکه برای موتور و سیستم سوخت رسانی ماشین مانند سم است ، در آلودگی هوا نقش بسزایی دارد و همچنین باعث مصرف زیاد بنزین میشود. بگذارید خیالتان را راحت کنم بنزین های سوپر بی تاثیر نیستد اما نقش بسزایی هم در بهبود وضعیت سوخت ندارند. این سوال پیش می آید که پس باید چه کرد؟ بهترین راه استفاده از اکتان افزا ها و مکمل هایی مانند مدپاتکس است.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *