روش پاکسازی و تمیز کردن و رسوب گیری باک بنزین

از آنجایی که بنزین ارائه شده در کشور معمولا با نا خالصی هایی همراه بوده و استفاده مستمر از آن در طول زمان از یک طرف و دمای هوا و رطوبت و گرد و غبار محیط از طرفی دیگر پمپ بنزین و باک بنزین (مخزن سوخت) را کثیف و مسیر سوخت رسانی را دچار رسوب و مشکل می نماید. سوپر کلینر نانو جدیدترین و قوی ترین محصول مخصوص پاکسازی کامل مسیر سوخت رسانی می باشد. این محلول که در دسته تمیزکننده ها قرار دارد، تمرکزش کاملا بر پاکسازی سیستم سوخت رسانی خودرو می باشد.

تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

 

سوپر کلینر نانو

(Super Cleaner Nano)

روانکاری سیستم سوخت

 

شستشوی کامل انژکتورها

پاکسازی داخل محفظه احتراق

پاک سازی سوپاپ ها و سر شمع ها

شستشوی کامل مسیر سوخت رسانی

افزایش طول عمر مفید موتور خودرو

پاک سازی باک بنزین و پمپ بنزین خودرو

هر ۵۰۰۰ کیلومتر یک بار استفاده شود

 

قیمت مکمل بنزین سوپر کلینر نانو

تمیزکردن باک بنزین


شاید استفاده از روشهای سنتی برای از بین رفتن تمامی رسوبات موجود در باک خودرو شود اما باز کردن موتور خودرو و شست و شوی قطعات آن از لحاظ اقتصادی چندان به صرفه نبوده است و زمان نسبتا زیادی را میگیرد، بنابراین پیشنهاد می شود که به جای هزینه های سنگین از روشهای سنتی برای پاکسازی رسوبات موتور از مکمل بنزین کلینر استفاده کنید که در مقایسه با روشهای سنتی بسیار مقرون به صرفه بوده و اثر گذاری بیشتر و سریعتری خواهد داشت.


تمیز کردن باک بنزین
تمیز کردن باک بنزین


با عدم استفاده درست، مخزن سوخت میتواند زنگ زده، کثیف و پر از لجن شود. بهترین راه برای تمیزکردن مخزن، یک فرآیند چند مرحله‌ای است که آلودگی را از بین می‌برد و فلز را دربرابر مواد خورنده جدیدی که ممکن است باعث زنگ زدگی یا آسیب مجدد مخزن شوند، مهروموم میکند.
هنگام تمیز کردن مخزن سوخت فلزی، رعایت تمام اقدامات احتیاطی مهم است. لذا همیشه در مکانی با تهویه مناسب یا در فضای باز کار کنید و از وسایل ایمنی مناسب استفاده نمایید.

مرحله 1


باقی مانده بنزین (سوخت) را تخلیه و گاز داخل مخزن را پاک سازی (سیفون) کنید. اگرسوخت آلوده است آن را دور بریزید و یا اگر برای استفاده مجدد ایمن است آن را در جای مناسب کنار بگذارید تا دوباره ازآن بتوان استفاده نمود.

مرحله 2


خطوط سوخت را که از باک به موتور منتهی می شود جدا کنید. مخزن را از براکت های نگهدارنده مخزن باز کنید وآن را به یک سطح کار تمیز و صاف ببرید.

مرحله 3


فرستنده سوخت را با چرخاندن آن درخلاف جهت عقربه های ساعت از بالای باک خارج کنید تا آزاد شود. اگرفرستنده سوخت خراب شد، می توانید به سادگی آن را با یک فرستنده جدید در زمانی که باک تمیز است تعویض کنید.

مرحله 4


ازمحافظ چشم و دستکش لاستیکی استفاده کنید. مخزن را حدود یک سوم ازاب پر نمایید وحدود یک چهارم گالن اسید موریاتیک به اب اضافه نمایید. و از اطراف آن را تکان دهید تا اسید به تمام دیواره های داخل باک برسد. مخزن را با شلنگ بشویید تا زنگ زدگی ها جدا و در باک شناور شوند. مخزن را برگردانید تا تکه های کثیفی یا رسوبات خارج شوند، این کار را تکرار کنید تا آب تمیز از باک خارج شود.

مرحله 5


یک لیتر سیلر مخزن را داخل باک بریزید. سیلر را در اطراف مخزن بچرخانید تا تمام دیواره های داخلی آن با محلول پوشانده شود. سیلر اضافی را قبل از خشک شدن در خارج از مخزن، تمیز کنید. دو تا چهار روز قبل از اضافه کردن سوخت به داخل باک صبر کنید تا یک لایه روی دیواره داخلی مخزن برای جلوگیری از زنگ زدگی ایجاد شده باشد.

ورود به فروشگاهاینستاگرام پترونانو

چگونه باک بنزین را تمیز کنیم؟


تمیز کردن باک بنزین
زمان تمیز کردن مخزن سوخت


کثیف بودن مخزن سوخت میتواند منجر به خرابی پمپ بنزین شود. با پیروی از دستورالعمل های گام به گام برای تمیزکردن صحیح مخزن سوخت، از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. متغیرهای زیادی درخرابی پمپ بنزین نقش دارند. یکی ازرایج ترین آنها، به خصوص زمانی که پمپ بنزین جایگزین درمدت کوتاهی (پس ازنصب) ازکار میفتد، مخزن سوخت کثیف است.
بسیارمهم است که آلاینده ها وزباله های سست، ازجمله زنگ زدگی ورسوب، قبل از نصب پمپ سوخت نو حذف شوند، زیرا می توانند فیلتر و پمپ توربین را مسدود کنند، یا به طور قابل توجهی جریان سوخت را به دلیل انباشتگی کاهش دهند. تنها راه مهم برای جلوگیری این است که اطمینان حاصل کنید فرآیند تعمیرویا تعویض پمپ بنزین با مخزن سوخت را درست وتمیزوبا دقت انجام داده اید.

رسوب گیری باک بنزین


تمیز کردن باک بنزین
رسوب گیری باک بنزین


تمیزکردن مخزن سوخت یکی از مهمترین کارهایی است که میتوانید انجام دهید تا سوخت به درستی کارخود را انجام دهد.
با گذشت زمان، مخازن ذخیره سوخت می توانند ذرات و رطوبت ناشی از پرشدن مکرر را جمع کنند.

خطرات مخازن سوخت کثیف


تمیز کردن باک بنزین
خطرات مخزن سوخت کثیف


رسوبات و رطوبت میتوانند به طور قابل توجهی برعملکرد سوخت و موتورهای ناوگان شما تأثیر بگذارند. علاوه براین، باقی مانده سوخت احتمال آتش سوزی یا انفجار مخزن را افزایش می دهد. ضمن اینکه، تجمع آب می تواند مخازن سوخت فولادی از داخل به بیرون را زنگ بزند و باعث نشت شود. تمیز کردن مخزن سوخت باید پس ازاستفاده طولانی مدت یا قبل ازدفع انجام شود.

4.3/5 - (21 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *