علت لرزش های تویوتا کمری

همه خودروها به‌طور طبیعی کمی لرزش دارند و این به‌دلیل چرخش مداوم میل گاردان، چرخ‌دنده‌های گیربکس و سایر بخش‌های متحرک موتور است. اما اگر این لرزش‌ها شدید باشند، به‌ طوری‌ که ماشین را تکان دهند، نباید آنها را نادیده گرفت. در این مطلب درباره دلایل لرزش تویوتا کمری صحبت خواهیم کرد. مکمل سوپر اکتان بوستر با توانایی افزایش چشمگیر عدد اکتان تا حداکثر 12 واحد RON و تا 4 واحد MON کمک به حذف ناخالصی های بنزین می تواند علاوه بر کاهش ناک و لرزش و صدای موتور، کاهش مصرف بنزین و افزایش قدرت و شتاب موتور را نیز به همراه داشته باشند. کیفیت و میزان عدد اکتان در بنزین مهمترین عامل عملکرد موتور در قسمت داخل محفظه احتراق است.

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
Super Octane Booster

بهترین مکمل سوخت
بهترین مکمل بنزین ایرانی

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت سوپر اکتان بوستر پترونانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

مهم ترین دلایل لرزش خودرو تویوتا

در این مقاله سعی شده چند دلیل برای لرزش های شایع موتور تویوتا کمری ACV-40 یعنی کمری های مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ با موتور چهار سیلندر ذکر گردد. موتور چهار سیلندری که بر روی کمری نصب شده از نوع 2AZ-FE تویوتا است و با حجم ۲.۴ لیتری، موتور کم استهلاک و با بازدهی متوسط است.

عدم سرویس دوره ای

مهمترین عامل، عدم سرویس های دوره ای سیستم کنترلر موتور است، در واقع در هفتاد درصد موارد؛ این لرزش به دلیل پیری و خستگی کنترلر موتور ایجاد می شود. شمع ها، وایر های کوچک انتهای کویل های کمری، سوزن ها، مدارات سوخت رسانی، صافی بنزین و خصوصا دریچه گاز؛ در صورت مستهلک شدن و اتمام تاریخ مصرف، و یا کثیفی و جرم گرفتگی، باعث می شوند یونیت کنترل موتور با ناک شدید مواجه شود و با سنسور هایی که در اختیار دارد خصوصا سنسور مپ و اکسیژن، تزریق بنزین برای جلوگیری از افت دور موتور را بالا می برد، اما این افزایش نیز نمیتواند جلوی لرزش را بگیرد و در انتها موتور تسلیم می شود.

ایراد در توربین گیربکس

عامل دیگری که گاها سبب ایجاد لرزش در موتور تویوتا کمری می شود وجود ایراد در توربین گیربکس یا به اصطلاح علمی تورک کانورتور است. در این حالت عموما موتور در دور درجا عادی بوده اما زمانی که شما از N به R یا D شیفت می نمایید موتور وارد لرزش می شود. این ایراد نیز در خودروی کمری شایع بوده و می بایست توسط یک کارشناس فنی مجرب کنترل گردد.

گرفتگی کمپرسور کولر

ایراد لرزشی دیگری که در تابستان با آن مواجه می شوید گرفتگی کمپرسور کولر است، زمانی که کمپرسور کولر بار اضافی بگیرد موتور با افت قدرت مواجه شده و وارد همان بحث افت دور موتور و لرزش خواهد شد. در این زمان باید کمپرسور کولر چک شود.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


لطفاً امتیاز دهید post

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *