علت مصرف زیاد بنزین در پژو 206

میزان مصرف سوخت خودرو برای راننده ها اهمیت زیادی دارد. وجود برخی از ایرادها در خودرو می تواند میزان مصرف سوخت خودرو را افزایش دهد. سوپر اکتان بوستر با توجه به فرایند پیشرفته محلول، از جمله مکمل‌های پیشنهادی برای بالا بردن کیفیت سوخت خودرو پژو 206 می باشد. متاسفانه کیفیت سوخت موجود در کشور شدیدا به موتور 206 آسیب وارد می نماید و مصرف سوخت را بالا می برد.

پترونانو بهترین مکمل سوخت ایرانی
حس خوب نظرات مشتریان عزیز
اولین مکمل سوخت اختصاصی برای موتورهای توربو، GDI و TGDI در ایران

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

="بهترین
بهترین مکمل بنزین ایرانی مخصوص خودرو پژو 206

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نمایند.


ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

پژو 206 در یک نگاه

پژو 206 در یک نگاه
پژو 206 در یک نگاه

بيش از 5 ميليون دستگاه پژو 206 در سراسر دنيا توليد و عرضه شده است و شركت ايران خودرو يكي از مهم ترين پايگاه هاي توليد اين خودرو در جهان به شمار مي رود. پژو 206 به خاطر چالاكي و قابليت هاي ديناميكي بالا، سازگاري با محيط زيست و مصرف سوخت پايين، قيمت مناسب و مطابقت با استانداردهاي روز جهان محبوبيت ويژه اي چه در ميان جوانان و چه در ميان خانواده ها به دست آورده است. در طراحي و توليد اين خودرو از آخرين دستاوردهاي فني و مهندسي دنيا استفاده شده و فهرست تجهيزات استاندارد آن در تيپ هاي مختلف، توجه هر مشتري را به خود جلب مي كند.

معماری و آیرودینامیک پژو 206

پژو 206اس دی
مدپاتکس بهترین مکمل سوخت برای خودرو های ایرانی و خارجی

به علت اینکه این مدل 206 در قالب یک هاچ بک 3 یا 5 در، به عنوان یک تیپ خاص و ظاهر کوپری کابریولت و SW به صورت روز افزون به بازار عرضه شده است . ضمن ارائه siluettes های مختلف، به لطف زیبایی ظاهری مناسب و تشکیل شده از خطوط محکم، پیچیده و منحنی های مدل شده، ظرافت در کار بدنه این خودروها همیشه مورد توجه بوده است. مدل چهار درب جدید، پژو 206 «بوت شده» دارای طراحی عقب هوشمندانه و ایمنی است و آن را به وضوح به عنوان نوعی 206 قرار می دهد، که از نظر ظاهری و طراحی جلوی «جذاب» شناخته شده است. در واقع ترکیب طراحی هوشمندانه  سقف، پنل های عقبی، صفحه جلوی شیشه جلوی ماشین، بالها در جلوی و کنارهای 206 با هم ادغام شده و باعث شده  که به راحتی توسط شیشه جلوی ماشین همه چیز قابل تشخیص و رویت باشد.

قسمت عقب و چراغهای پژو 206

قسمت عقب و چراغهای پژو 206
قسمت عقب و چراغهای پژو 206

در قسمت عقب، چراغ های مشابه با چراغ های هاچ بک دور بال برای بیشتر شدن ظرافت این خودرو، به کار رفته است. در عین اینکه ماشینی امروزی و  کاربردی است،  کاربر پسند نیز هست، این آخرین نوع ماشین  به رنج 206،  می باشد و سبکی را نشان می دهد که از نظر طراحی عقب ماشین الهام گرفته از مدل 607 است و با ویژگی های طبیعی هر 206 مدل کاملاً مطلوب است.

اتاق پژو 206

اتاق پژو 206
اتاق پژو 206

جدیدترین نسخه از سری 206 در پوشش و اتاقک ارتقاء یافته و  از وضعیت کلاسیک، فضای زیاد و مطلوبی را اشغال می کند و یک نمای کلی جذاب به لطف استفاده از طراحی حاصل شده طبق سبک پژو، به دست آورده است. در داخل اتاق همه خودروهای 206 روان بودن فرم و فضای سخاوتمند آن و همچنین تعداد زیادی از مکانهای ذخیره سازی، یک فضای پذیرایی را ایجاد می کند. و سرنشینان یک اتومبیل جادار را تجربه می کنند و از آن لذت می‌برند و به لطف کیفیت تجهیزات استاندارد که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، راحتی و آسایش حاصل می‌شود.
طراحی پژو 206 با یک رشته توان نصب شده عرضی در محفظه موتور و ساختار یک تکه از فولاد، سفت و سخت شده است. این معماری حداکثر فضای را برای اتاقک مسافر و پنج سرنشین فراهم نموده است، آزار می دهد و در صورت بروز ضربه با حفاظت از مناطق طراحی شده، به حفاظت از سرنشینان در برابر ضربات کمک می کند. این خودرو با موتورهای بنزینی و دیزلی و گیربکس دستی و اتوماتیک در دسترس می باشد.

مشخصات موتور انژکتوری پژو 206

پژو 206 با دو موتور انژکتوری 4 سیلندر – TU3 با ظرفیت 1360 cm3 و TU5 با ظرفیت 1586 cm3 در بازار عرضه شده است. این موتورهای مدرن  ماشین، از فن آوری انژکتوری پاشش چند نقطه ای بهره می برند و دارای یک درایو کمربند دندانه دار برای میل بادامک – یک میل بادامک بالای سر و هشت دریچه برای TU3A – دو میل بادامک بالا و 16 سوپاپ برای TU5JP4 می باشند. هر دو موتور این ماشین پر قدرت،  قادر به کار با سوخت هایی با رتبه های مختلف هستند.
به عنوان مثال، TU3A حداکثر توان 55 کیلو وات (حدود 75 اسب بخار) را در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 120 نیوتن متر در 3400 دور در دقیقه با صرف نظر از سوخت مورد استفاده، تولید می کند. مقادیر گشتاور به ترتیب 147 نیوتن متر یا 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. این موتورها ی تولید شده برای پژو206 با مدیریت الکترونیکی یکپارچه ای که دارند، مقررات لازم را در کشورهای مختلف که در آن ها عرضه می شوند، خصوصاً استاندارد یورو 4 را رعایت می کنند.

سیستم سوخت رسانی پژو 206

سیستم سوخت رسانی پژو 206
سیستم سوخت رسانی پژو 206

منیفولد چیست؟(سیستم تنظیم هوا)

منیفولد چیست؟(سیستم تنظیم هوا)
منیفولد چیست؟(سیستم تنظیم هوا)
منیفولد ورودی یا منیفولد هوا(inlet)

با فشردن پدال گاز، دریچه گاز باز میشود و هوا به داخل منیفولد وارد میشود. هوای ورودی را به سیلندرها وارد می کند تا میزان مشخصی از هوا با مقدار تعیین شده ای از سوخت با یکدیگر ترکیب شوند. بیشتر موتورهای احتراق داخلی در فرایند چهار مرحله ای عمل می کنند و در طی اولین مرحله (به نام مرحله مکش) هوا از ورودی منیفولد توسط سوپاپ داخل سیلندر می شود. سپس این سوپاپ های ورودی برای سه مرحله دیگر (تراکم، احتراق و تخلیه) بسته شده و هنگامی که چرخه دوباره شروع شود دوباره باز می شوند. منیفولد ورودی مسئولیت دارد که از ورود هوای کافی در زمان باز شدن سوپاپ اطمینان پیدا کند و به علاوه میزان برابری هوا را به همه سیلندرها انتقال دهد.

منیفولد خروجی یا منیفولد دود(outlet)

وظیفه منیفولد دود هدایت دودهای حاصل از احتراق است که پس از انفجار حاصله از ترکیب سوخت و هوا بلافاصله می بایست از محفظه احتراق و سیلندر خارج شود.

انژکتور چگونه کار می کند؟(سیستم سوخت رسانی)

انژکتور که وظیفه آن سوخت رسانی به محفظه احتراق خودرو( سیلندر) می باشد قطعه ای مکانیکی و الکترونیکی است که با قرار گرفتن در ورودی سیلندر عملیات پاشش سوخت را طی یک زمانبندی مشخص بصورت پودری انجام می دهد. بعد از این مرحله که سوخت وارد محفظه سیلندر شد، هوا هم همزمان توسط منیفولد وارد سیلندرمی شود سپس این دو با یکدیگر ترکیب شده و به محض بالا آمدن پیستون و متراکم شدن سوخت و هوا وارد مرحله جرقه زنی شمع می شویم که عمل احتراق را انجام می دهد.احتراق ایجاد شده در پیستون ها باعث ایجاد انرژی لازم برای حرکت خودروی شما خواهد شد و اگراین تراکم بدرستی ایجاد نشود احتراق خود بخودی یا اصطلاحا خودسوزی صورت می گیرد که این امر موجب ضربه های ناگهانی به موتور می شود چون پیستون در بالاترین حد خود نرسیده تا احتراق انجام شود.

روش کار سیستم ECU(کامپیوتر خودرو)

روش کار سیستم ECU(کامپیوتر خودرو)
روش کار سیستم ECU(کامپیوتر خودرو)

واحد ECU یا Engine Control Unit از مهم ترین قطعات الکترونیکی خودروهای انژکتوری است که همچون مغز انسان بعنوان کامپیوتر کوچکی در خودروی شما مسئول هماهنگی و کنترل بخش های مختلف را بر عهده دارد.تصمیم‌ گیری بر بهترین زمان جرقه‌زنی شمع‌ها یا مدت زمان باز بودن انژکتور بر عهده‌ی کامپیوتر خودرو است تا آلایندگی و مصرف سوخت در بهترین شرایط باشد. همچنین از دیگر وظایف این قطعه تحلیل اطلاعات سنسورهای موتور می باشد که هشدارهای مربوط به تنظیم درجه پاشش سوخت در انژکتور، تنظیم میزان آلایندگی، تنظیم مصرف سوخت را به راننده اعلام می کند. اما در کل مهم ترین وظیفه اش تنظیم درجه و پاشش سوخت توسط انژکتور خودرو می باشد و اگر این قطعه بدرستی کار نکند منجر به عملکرد بد موتور و ناقص عمل کردن احتراق می شود که آلایندگی زیادی را تولید می کند و به موتور هم آسیب می زند.

عدد اکتان و مصرف سوخت پژو 206

تقویت اکتان پژو 206
مدپاتکس بهترین مکمل بنزین برای خودرو های ایرانی و خارجی

مطابق عدد اکتان مورد استفاده ، موتور TU5JP4، متناسب با موقعیتهای مختلف، 80 کیلووات در 5800 دور در دقیقه حدود 110 اسب بخار قدرت تولید می کند و این در حالی که با عدد اکتان زیر RON 95 ،78 کیلووات حدود 105 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه تولید می کند.

مصرف سوخت در پژو 206 تیپ 5

206  در نمونه های  تیپ 5  (TUF) در مسیرهای شهری و پرترافیک مصرف سوختی برابر 8.8 لیتر بنزین داشته و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف 206 TU5 برابر 5.4 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر خواهد بود که بدین ترتیب، این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی تقریباً مصرفی برابر با 6.6 لیتر بنزین را به‌خود اختصاص می‌دهد.

مصرف سوخت در پژو 206 تیپ 2

بهترین مکمل سوخت مدپاتکس برای پژو 206
مدپاتکس بهترین مکمل بنزین برای خودرو های ایرانی و خارجی

در سوی دیگر، پژو  206 تیپ 2  از پیشرانه‌ای 1300 سی‌سی بهره می‌برد که در مسیرهای شهری و پرترافیک مصرفی برابر با 8.9 لیتر و در مسیرهای خارج شهری واتوبان مصرفی برابر با 5 لیتر بنزین را از خود به جای می‌گذارد که بدین ترتیب، میزان مصرف سوخت 206 تیپ 2 به‌صورت ترکیبی تقریباً برابر با 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

مصرف سوخت در پژو 206 تیپ 6

البته قبلاً نمونه‌های  دنده اتوماتیک  206 نیز تولید می‌شدند که به تیپ 6 معروف بودند. 206 اتوماتیک در مسیرهای شهری و پرترافیک مصرفی برابر با 10.1 لیتر و در مسیرهای خارج شهری واتوبان مصرفی برابر با 5.8 لیتر بنزین را از خود به جای می‌گذارد که بدین ترتیب، میزان مصرف سوخت 206 اتوماتیک به‌صورت ترکیبی تقریباً برابر با 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

جلو بندی پژو 206

جلو بندی پژو 206
جلو بندی پژو 206

هر دو موتور پژو 206 با گیربکس 5 سرعته دستی MA5 در دسترس هستند. با موتور 1.6 لیتری امکان انتخاب گیربکس اتوماتیک با مدیریت الکترونیکی و چهار سرعته AL4 نیز وجود دارد. همه گیربکس ها بدون تعمیر و نگهداری هستند.
گیربکس MA5 هم  بسته به نوع موتور که در آن تعبیه شده، مجموعه ای از دنده های مختلف را دارد و در نتیجه ویژگی های قدرت و گشتاور ویژه ای را برای هر موتور فراهم می کند. کار کردن دستی: به صورت یک اهرم دنده که بر روی کنسول میانی تعبیه شده انجام می شود. جعبه دنده‌ای هم نیز دارای وسیله‌ای است که باعث می شود راننده هنگام تغییر دنده از پنج به چهار به طور تصادفی درگیر دنده معکوس شود.
با موتوری که با سوخت اکتان پایین کار می کند، یک دنده درایو نهایی با نسبت پایین برای تسهیل در حرکت و شتاب تعبیه شده است.
گیربکس اتوماتیک AL4 در رابطه با موتور به صورت الکترونیکی مدیریت می شود. می توان از آن در حالت کاملاً اتوماتیک اهرم دنده در حالت D و یا در حالت پی‌ در پی استفاده کرد. «سیستم پورشه Tiptronic» با اهرمی که در موقعیت کنترل متوالی قرار دارد (+ -) این گیربکس AL4 همچنین دارای دو برنامه ویژه است.sport و Snow، که به سادگی با فشار دادن یک دکمه مربوط به برنامه مورد نیاز قابل فعال سازی هستند. در حالت Sport راننده می تواند از ظرفیت موتور ماشین تا حد کامل (رانندگی پویاتر) بهره ببرد در حالی که در حالت Snow می‌‌‍توان به صورت کنترل شده و در نتیجه راحت تر در شرایط محتاطانه  و حساس حرکت کند.

سیستم تعلیق پژو 206

پژو 206 ازهمان دانش قبلی پیاده سازی شده برای توقف در پژو در سراسر سیستم اتومبیل بهره می برد.
برای سیستم تعلیق، ویژگی های این خودرو شامل دو لایه از نوع McPherson در قسمت جلویی و میلگردهای wishbone  پایین با یک نوار ضد رول متصل شده وجود دارد. هر ستون جلویی از یک مارپیچ  فنری و یک دمپر هم مرکز تشکیل شده است. در قسمت عقب، دو بازوی سیستم توقف عقب، دو میله چرخشی و دو دمپر شیب دار و همانند 206 SW و RC، دو میله چفت شده، کنترل بهینه ساختار هندسی تعلیق چرخ عقب را تضمین می کنند.

سیستم ترمز پژو 206

سیستم ترمز پژو 206
سیستم ترمز پژو 206

+ افزایش 20 میلی متر در ارتفاع از سطح زمین و ارتفاع کلی خودرو که با افزایش ارتفاع فنرها بدست می آید.
+ قرارگیری مجدد دمپر با مپرهای توقف.
علاوه بر این ویژگی های منحصر به فرد، یک صفحه محافظت شده نیز وجود دارد که در زیر رشته های توان تعبیه شده است.
سیستم ترمز خلاء دو سر مدار پژو 206،  با عملکرد هر یک از دو موتور پیشنهادی سازگار است.
با موتور 1.4 لیتری، دیسک های ترمز جلو دارای قطر 247 میلی متر و ضخامت 13 میلی متر هستند. در عقب، درام هایی با قطر 8 اینچ سیستم را کامل می کنند.
عملکرد موتور 1.6 لیتری با ترمزهای دیسکی، که در قسمت جلویی و عقب نصب شده است را می بینید.
قطر دیسک های جلو تهویه شده 266 میلی متری با ضخامت 22 میلی متر است در حالی که در قسمت عقب از دیسک های غیر تهویه استفاده شده است (247 میلی متر دیسک با ضخامت 8 میلی متر).
نسخه های XT به طور استاندارد سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و همچنین کمک ترمز اضطراری (EBA)  دارند. در هنگام ترمز اضطراری ، ABS جهت و پایداری خودرو را حفظ می کند، در حالی که EBA حداکثر کمک ترمز و در نتیجه کارآیی را هر چه سریعتر در مواقع اضطراری ممکن می کند. توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBFD) در هر چرخ نیز در هر شرایطی پایداری خودرو را تضمین می کند.
در هنگام ترمز شدید، چراغ های هشدار دهنده خطر به طور خودکار روشن می شوند و با شتاب دور یا با فشار دادن کلید چراغ هشدار خطر خاموش می شوند.
مانند همه 206 ها، پژو 206 به کمک رک و فرمان چرخ دنده ای با کمک هیدرولیک مجهز شده است.

تجهیزات اصلی

پژو206 نمونه ای از خودروی جذاب و کارآمد در تراز XR و XT است. برای برآورده کردن انتظارات مشتریان مختلف تا حد امکان، کراس اوورهای شفاف و مداوم بین دو سطح قرار گرفته است.
به عنوان مثال، سری های XR منحصر به فرد با موتور TU3A با جعبه دنده دستی مجهز می باشند، در حالی که سری XT هم در موتور TU3A با گیربکس دستی و هم با موتور TU5JP4 یا با گیربکس دستی یا اتوماتیک می باشد.

تجهیزات استاندارد ارائه شده با پژو 206 شامل موارد زیر است:

سیستم ایمنی پژو 206

+ کیسه هوا 60 لیتری راننده SMART
+ کیسه هوا 90 لیتری مسافر SMART
+ کمربند ایمنی جلوی فعال (پیش فرض)
+ سه کمربند ایمنی 3 نقطه ای

امکانات جانبی پژو 206

+ فرمان برقی
+ فرمان قابل تنظیم از ارتفاع
+ پنجره های جلوی برقی
+ قفل از راه دور درب مرکزی
+ قفل خودکار درایو

+ 1.3 و -2/3 صندلی عقب تاشو

+ سی دی رادیویی با ریموت کنترل در زیر فرمان + دو بلندگو و دو صدای توییت

پژو 206 با دارا بودن ویژگی های عملی تقویت شده با ظرفیت بارگذاری زیاد، مهندسی اثبات شده و همچنین با کارایی خوب با یک سیستم تعلیق که سطح بالایی از ایمنی فعال را به همراه دارد، معرفی می‌شود. پشتیبان گیری از تجهیزات ایمنی و راحتی به طور کلی برای اتومبیل ها یک بخش بالاتر می‌باشد این  سبک خودرو در واقع یک پیشنهاد بسیار جذاب برای طیف گسترده‌ای از مشتریان در حال افزایش است.

پژو 206 تیپ 2پژو 206 تیپ 5پژو 206 تیپ 6پژو 207Iپژو 207I اتوماتیک
نوع موتورTU3ATU5TU5TU5TU5
حجم موتور (cc)13601587158715871587
حداکثر توان موتور (hp)75 اسب بخار در 5300 دور در دقيقه105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه110 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه
حداكثر گشتاور (Nm)118 نيوتن متر در 3400 دور در دقيقه142نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
نسبت تراكم9.610.510.510.510.5
تعداد سوپاپ816161616
نوع سوخت سازگاربنزين بدون سرب اكتان87 و 95بنزين بدون سرب اكتان87 و 95بنزين بدون سرب اكتان87 و 95بنزين بدون سرب با اكتان 87 و 95بنزين بدون سرب با اكتان 87 و 95
سيستم انژكتوريپاشش چند نقطه ايپاشش چند نقطه ايپاشش چند نقطه ايپاشش چند نقطه ايپاشش چند نقطه اي
استاندارد حد آلايندگييورو4 بهينه- 26031: يورو5يورو4 بهينه-26820 و 26822: يورو5يورو 3يورو4، 60006:يورو5يورو4
حداکثر سرعت (km/h)170185190190190
شتاب صفر تا 100 (ثانیه)14.111.612.611.612.6
سيستم انتقال قدرت5 دنده دستي5 دنده دستيگيربكس اتومات (AL4) با تیپ ترونیک5 دنده دستياتوماتيك
مصرف سوخت داخل شهر (Lit/100 km)8.98.810.18.89.9
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km)55.45.85.45.5
مصرف سوخت تركيبي (Lit/100 km)6.46.67.36.67.1
گنجايش مخزن سوخت (Lit)5050505050


محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


5/5 - (8 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *