لرزش در خودروهای کیا

همه خودروها به‌طور طبیعی کمی لرزش دارند و این به‌دلیل چرخش مداوم میل گاردان، چرخ‌دنده‌های گیربکس و سایر بخش‌های متحرک موتور است. اما اگر این لرزش‌ها شدید باشند، به‌ طوری‌ که ماشین را تکان دهند، نباید آنها را نادیده گرفت. در این مطلب درباره دلایل لرزش در خودرو های کیا صحبت خواهیم کرد. مکمل سوپر اکتان بوستر با توانایی افزایش چشمگیر عدد اکتان تا حداکثر 12 واحد RON و تا 4 واحد MON کمک به حذف ناخالصی های بنزین می تواند علاوه بر کاهش ناک و لرزش و صدای موتور، کاهش مصرف بنزین و افزایش قدرت و شتاب موتور را نیز به همراه داشته باشند. کیفیت و میزان عدد اکتان در بنزین مهمترین عامل عملکرد موتور در قسمت داخل محفظه احتراق است.

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

بهترین مکمل سوخت
بهترین مکمل بنزین برای خودرو کیا

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر
تاییدیه کیفیت

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید

بهترین مکمل بنزین برای خودرو کیا
ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

دلایل مهم برای لرزش ماشین

لرزش در خودروهای کیا
دلایل لرزش در خودروهای کیا

1.مشکلات موتور

در موتورخودرو چند قسمت وجود دارد که در صورت خرابی خودرو میتواند باعث تکان خوردن آنها شود. اینها شامل شمع و فیلتر هوای موتور است.
شمعها و اتصالات آنها را بررسی کنید.

لرزش در خودروهای کیا
مشکلات موتور
به عنوان یک قاعده کلی، شمع ها بسته به نوع و مدل خودروی شما حدود 60،000 تا 100،000 کیلومتر می توانند کارایی داشته باشند که درخودروهای ایرانی این رقم 20،000 تا25،000 کیلومتر است. اگر شمع ها خوب هستند و اتصالات آنها سالم به نظر میرسد، فیلتر هوای خود را در مرحله بعد بررسی کنید. فیلتر هوای باعث جلوگیری از گرد و غبار می شود و هوای تمیز را وارد موتور میکند اگر فیلتر هوا کثیف شده باشد، نمیگذارد هوا به اندازه کافی وارد موتور شده و احتراق مناست ایجاد نمی شود و اصطحلاک خودرو بیشتر شده و مصرف سوخت افزایش پیدا می کند.

2. مشکلات ترمز

اگر هنگام استفاده از ترمز، ارتعاشی رخ می دهد، احتمالاً این مشکل مربوط به مکانیزم ترمز جلو خودرو است. زیرا هنگام فشار دادن روی پدال ترمز جلو بیشترین فشار به خودرو وارد میشود. لنت ها و روتورها در ترمزهای دیسکی جلو وجود دارند که هر چند وقت یکبار باید تعویض شوند.
روتور، دیسک فلزی گرد است که به چرخ متصل میشود. با گذشت زمان میتواند در اثر سایش و نازک شدن و احتمال ترک خوردگی، شکاف بردارد یا پاره شود و خودرو را دچار مشکل نماید.

لرزش در خودروهای کیا
مشکلات ترمز
لنت هایی وجود دارند که به منظور کاهش سرعت خودرو به روتور فشار میاورند و این پدها برای کارکرد صحیح باید ضخامت خاصی داشته باشند. اگرلنت ها خیلی فرسوده شده باشند، می تواند باعث لرزش خودرو شود. کالیپر به فشردن پدها به روتور کمک می کند تا سرعت خودرو کاهش یابد و متوقف شود. همه خودروها از نظر زمان بندی و نوع استفاده برای تعویض لنت ترمزها متفاوت هستند. به طور متوسط، آنها باید هر 50،000 مایل جایگزین شوند ، اما بسیاری از مدل ها می توانند بیشتر عمر کنند. برای اطلاع از زمان دقیق تر برای تعویض، از دفترچه راهنمای وسیله نقلیه خود مشورت بگیرید. علاوه بر این، هر زمان که تعویض روغن می کنید، از مکانیک خود بخواهید وضعیت لنت ها و روتورهای شما را به صورت بصری بررسی کند. این متخصصان می توانند تصور بهتری در مورد زمان تعویض ضروری لنت ها داشته باشند.

3.مشکلات AXLE

اکثر خودروها دارای 2 محور هستند:
1-محوری که چرخ های جلو را به هم متصل میکند.
2- محوری که چرخ های عقب را به هم متصل میکند.
اگر یکی از محورها خم شده یا خراشیده شود، (ممکن است در تصادف ها رخ داده شده باشد) باعث لرزش می شود. اگر مشکل مربوط به محور باشد، لرزش معمولاً با افزایش سرعت افزایش می یابد.

لرزش در خودروهای کیا
مشکلات اکسل خودرو
همچنین اتصالات CV و محور محرک را از نظر مشکلات احتمالی بررسی کنید.
اگر مفاصل CV فرسوده باشد، می تواند گرد و غبار و سایر مواد زائد که میتواند به مفاصل آسیب برساند را وارد اکسل خودرو کند.

4.مشکلات چرخ

اگر هنگام رانندگی فرمان شما تکان میخورد، این نیز می تواند مشکلات ارتعاشی ایجاد کند.

لرزش در خودروهای کیا
مشکلات چرخ
ممکن است به این معنی باشد که، یکی از چرخ ها به درستی نمی چرخد، یا ممکن است به یاتاقان های چرخ، انتهای میله کراوات یا اتصالات توپ مربوط باشد.

5. لاستیک

بسته به نوع ارتعاش خاصی که راننده احساس می کند، مشکل می تواند مربوط به لاستیک باشد و می شود به روش های مختلف آن را برطرف کرد. اگر لرزش با سرعت خاصی احساس می شود، ممکن است نیاز به تعادل لاستیک ها باشد.

لرزش در خودروهای کیا
مشکلات لاستیک
اگر تایرها به طور ناهموار فرسوده شده و باعث لرزش خودرو شوند ، ممکن است راننده به چرخش تایر (جا به جایی لاستیک ها) نیاز داشته باشد. در برخی موارد، راننده ممکن است برای حل مشکل لرزش خودروی خود نیاز به لاستیک های جدید داشته باشد.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.9/5 - (12 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *