تاثیر رطوبت بر خودرو

هوای مرطوب می تواند باعث شود ماشین ها برای بهترین عملکرد در این مدت به توجه و مراقبت بیشتری نیاز داشته باشند، زیرا محیط های مرطوب باعث افزایش فرسودگی و پارگی قطعات می شوند. توجه به “تاثیر رطوبت بر خودرو” بسیار مهم است زیرا رطوبت وسایل نقلیه را بیشتر در معرض گرم شدن بیش از حد قرار می دهد و احتمال سایر مسائل مربوط به گرما را افزایش می دهد.

تاثیر رطوبت بر عملکرد موتور خودرو

قطعات موتور معمولاً با سرعت و سختی در حال کار هستند و همین موضوع باعث شده موتورها از قبل به گونه‌ای طراحی شده باشند که گرمای زیادی را تحمل کنند. موتور خودرو خیلی چیزها را می تواند اداره کند، ولی وقتی موضوعاتی مانند رطوبت هوا وجود داشته باشد می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد. جدا از مشکلات مکانیکی موتور در شرایطی که رطوبت وجود دارد، عملکرد آن نیز تحت تاثیر گرمای بیش از حد قرار می گیرد. روغن موتور، ضد یخ ماشین و فن های رادیاتور به حفظ دمای کارکرد مطمئن موتورها کمک می کنند، اما دما و شرایط محیط نیز در این امر نقش دارد. موتورها برای کارکرد روان و کارآمد بر نسبت دقیق هوا به سوخت متکی هستند. سوخت بیش از حد یا خیلی کم مشکل ساز است چراکه ECU میزان و کیفیت هوای ورودی را کنترل می کند و سوخت را به ترتیب تنظیم می کند. آنچه در اینجا مهم است این است که هوای سرد چگالی تر از هوای گرم و مرطوب است. این بدان معناست که در هوای مرطوب ماشین شما نسبت به زمستان، اکسیژن کمتری دریافت می کند که باعث می شود موتور در تلاش برای جبران این تفاوت، قدرت خود را از دست بدهد.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

چگونه از خودرو در برابر رطوبت محافظت کنیم

برای کمک به ماشین و مخصوصا موتور آن در مقابله با رطوبت، همیشه اطمینان حاصل کنید که روغن موتور ماشین خود را در فواصل زمانی معین تعویض می کنید و مایع خنک کننده یا ضد یخ ماشین را شارژ نگه می دارید. بدون روغن موتور و مایع خنک کننده کافی، موتور ماشین شما به سرعت تسلیم گرما و رطوبت و اصطکاک می شود و به زودی آسیب های داخلی را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، شما باید فن های رادیاتور، تسمه ها و فیلتر اتاق را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارند و به درستی کار می کنند. تمامی این قطعات برای عملکرد بهتر موتور ضروری هستند و مشکلات مربوط به موتور خودرو جلوگیری می کنند.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.7/5 - (4 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *