پاکسازی کاتالیست اگزوز

خودروهای امروزی، همگی مجهز به کاتالیزور هستند. این قطعه بخش مهمی از سیستم اگزوز است که آلودگی و ذرات کربن آن را به شدت کاهش می‌دهد. کاتالیزورها مونوکسید کربن، هیدروکربن‌ها، اکسیدهای نیتروژن و سایر گازهای خروجی اگزوز را به ترکیبات کمتر مضر تبدیل می‌کنند تا به انسان‌ و محیط‌زیست آسیبی نرسانند. مکمل سوپر بریز نانو یکی از محصولات منحصر بفرد گروه مدپا می باشد که در دسته تمیز کننده ها قرار دارد و تمرکزش پاکسازی بخش انتهایی مسیر سوخت رسانی است. این محصول شگفت انگیز و ویژه، به راحتی می تواند کاتالیست شما را احیا کند. پس با استفاده از این محلول علاوه بر افزایش طول عمر کاتالیست، بهبود عملکرد موتور را نیز شاهد خواهید بود.

سوپر بریز نانو
(Super Breathe Nano )

قدرت اثر بخشی بالا بر روی کاتالیست
بهترین مکمل شستشوی کاتالیست

بهبود عملکرد سنسور اکسیژن
پاک سازی مسیر خروجی دود
اثربخشی بالا بر روی کاتالیست
احیاء و افزایش طول عمر کاتالیست
کاهش دهنده گاز های آلاینده HC و CO
شبیه ساز عملکرد بخارشور از منیفولد دود

قیمت مکمل سوپر بریز نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


کاتالیزور خودرو چیست و چگونه عمل می‌کند؟

پاکسازی کاتالیست اگزوز
مبدل کاتالیزوری

استانداردهای آلایندگی و سوخت که توسط سازمان حفاظت از محیط‌زیست تعیین شده‌اند، سختگیرانه و البته درست هستند. حمل‌ونقل، منبع مهم آلودگی در جهان امروز است. کاتالیزور یا کاتالیست، وظیفه کاهش بخارات سمی منتشرشده از خودرو را دارد. داخل محفظه عایق آن، معمولا به شکل یک شبکه لانه زنبوری است که از فلزات گرانبهایی مانند پلاتین، پالادیوم، رودیوم و …ساخته شده است. این فلزات به‌عنوان کاتالیزور عمل می‌کنند و ترکیبات مضر موجود در دود اگزوز خودرو، مانند مونوکسید کربن و هیدروکربن‌ها را به شکل دی‌اکسید کربن و بخار آب درمی‌آورند. همچنین اکسیدهای نیتروژن که موادی مضر و سمی هستند، در نهایت به اکسیژن و نیتروژن تبدیل می‌شوند. نتیجه این است که گازها و مواد مضر با عبور از مبدل کاتالیزور به گازهای بسیار کم‌خطرتر درمی‌آیند.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

چرا شستشوی کاتالیزور نیاز است؟

کاتالیزورها معمولا عمری به اندازه عمر مفید خودرو دارند. اما گاهی اوقات در اثر عوامل مختلف، دچار گرفتگی می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند. در چنین شرایطی ممکن است اتفاقات زیر رخ دهد:
.کنترل ناکارآمد گازهای خروجی از اگزوز خودرو
.انتشار گازهای سمی و خطرناک در محیط زیست
.کاهش عملکرد موتور خودرو
.آسیب به سایر عملکردهای خودرو

علائم خرابی کاتالیزور

پاکسازی کاتالیست اگزوز
دلایل احتمالی مبدل کاتالیزوری آسیب دیده

وقتی کاتالیزور مشکل پیدا می‌کند، علائم و نشانه‌هایی بروز می‌دهد که با تشخیص به‌موقع آن می‌توانید از مشکلات دیگر جلوگیری کنید. برخی از علائم خرابی کاتالیست عبارت‌اند از:

۱. روشن‌شدن چراغ چک موتور

اگر سیستم رایانه اتومبیل هر گونه خطایی را در موتور تشخیص دهد، چراغ چک موتور را روشن می‌کند و مشکل را به شما اطلاع می‌دهد. ازآنجاکه مشکلات زیادی باعث روشن‌شدن چراغ چک می‌شوند برای اینکه بفهمید مشکل از کاتالیست است باید از اسکنر استفاده کنید و کد مربوط به آن را بخوانید.

۲. افت‌کردن قدرت ماشین

اگر کاتالیزور خودرو درست کار نکند، اتومبیل ممکن است دچار تکان‌ها و لرزش ناگهانی شود و به آن اندازه که باید، کشش نداشته باشد. دلیلش این است که توان مبدل کاهش یافته است و به‌دلیل تخریب‌شدن و داغ‌شدن سلول‌ها و نیز مسدودشدن راه عبور گازهای اگزوز، موتور نمی‌تواند به‌خوبی تنفس کند. در نتیجه ماشین قدرت کافی ندارد و این را به‌خوبی حس خواهید کرد.

۳. شنیدن صداهای غیرطبیعی از زیر ماشین

اگر در دور موتور بالا یا هنگام استارت زدن صدای ضربه می‌شنوید، به کاتالیست شک کنید. این زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های سرامیکی تجزیه می‌شوند و ذرات آنها تحت‌تأثیر جریان گاز و نیروهای گریز از مرکز به دیواره کاتالیزور برخورد می‌کنند و این صدا آن‌قدری بلند هست که آن را بشنوید.

۴. اشکال در خروج گازهایی که از صداخفه‌کن اگزوز می‌آیند

اگر کف دستتان را در مقابل لوله اگزوز ماشینی که کاتالیست آن سالم است قرار دهید، حس خواهید کرد که جریان گاز خروجی حالت لرزشی یا نوسانی دارد. دلیلش این است که دریچه‌های خروجی به نوبت کار می‌کنند. اگر حس می‌کنید که جریان خروجی این گازها ضعیف است یا حالت موجی ندارد، سلول‌های کاتالیست از بین رفته‌اند. این‌طور نیست که کاتالیست خودرو بلافاصله و یک شبه خراب شود. معمولا قبل از خرابی کامل کاتالیزور، عملکرد آن دچار نقص می‌شود که با تشخیص به‌موقع این نشانه‌ها می‌توانید جلوی خسارت‌های بیشتر را بگیرید.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


5/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *