تقویت موتور پراید، ارزان و آسان

تقویت موتور خودرو به‌منظور افزایش میزان گشتاور و نیروی تولیدی موتور و یا اصلاح این دو مورد است. همچنین در بسیاری از مواقع تولید گشتاور بیشتر در یک موتور در دور موتور پایین‌تر نیز به‌عنوان تقویت موتور ارزیابی می‌شود. هدف کلی از انجام این کار بهبود یا اصلاح عملکرد موتور برای رسیدن به شتاب بهتر و همچنین توانایی رسیدن به سرعت‌های بالاتر است. سوپر اکوکتان با توجه به فرایند پیشرفته محلول، از جمله مکمل‌های پیشنهادی برای تقویت موتور پراید می باشد. متاسفانه کیفیت سوخت موجود در کشور شدیدا به موتور پراید آسیب وارد می نماید.

حس خوب نظرات مشتریان عزیز
اولین مکمل سوخت اختصاصی برای موتورهای توربو، GDI و TGDI در ایران

سوپر اکوکتان بهترین مکمل بنزین برای تقویت موتور پراید

محلول سوپر اکوکتان نانو مدپاتکس یک مکمل کاملا اقتصادی و به صرفه می باشد که با فناوری جدید نانو تولید شده است. این محلول ویژه، با توانایی کمک به حذف ناخالصی های بنزین میتواند علاوه بر کاهش ناک و لرزش و صدای موتور، کاهش مصرف بنزین و افزایش قدرت و شتاب موتور را نیز به همراه داشته باشد کیفیت و میزان عدد اکتان در بنزین مهمترین عامل عملکرد موتور در قسمت داخل محفظه احتراق است. پایین بودن عدد اکتان و وجود ناخالصی در بنزین از مهمترین دلایل اصلی عملکرد ضعیف، کارکرد خشن و خشک موتور و همچنین انفجارهای ناهنجار در داخل موتور میباشد.

بهترین مکمل بنزین برای پراید
سوپر اکوکتان
super EcOctane

سوپر اکوکتان
بهترین مکمل بنزین برای پراید

افزایش کیفیت بنزین
کاهش ناخالصی های بنزین
بهسوزی بنزین داخل موتور
کاهش لرزش و ناک موتور خودرو
مخصوص روانکاری موتور خودرو
مناسب برای تمام خودروهای داخلی
اکسیژن رسانی ویژه به محفظه احتراق

قیمت مکمل بنزین سوپر اکوکتان
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت، تقلبی و با مواد بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


سوپر اکواکتان بهترین مکمل اقتصادی مدپاتکس

با تلاش و همت شبانه روزی تیم فنی شرکت مدپا محصول جدید و قدرتمندی، با صرفه اقتصادی مناسب برای خودرو سواران تولید شده است . اکوکتان محصولی قدرتمند و اقتصادی برای افزایش کیفیت و توانایی بنزین است. این مایع با تثبیت کیفیت بنزین ، کاهش فشار بخار بنزین ، افزایش قدرت احتراق ، کاهش صدای ناک و کاهش مصرف بنزین، خواص افزایش اکتان را شبیه سازی می کند. بسته به کیفیت بنزین ، سوپر اکوکتان می تواند خواص افزایش اکتان را در حد بنزین سوپر استاندارد بین الملل شبیه سازی کند.

حذف ناخالصی های بنزین با استفاده از مکمل های مدپاتکس

تقویت موتور پراید، ارزان و آسان
تقویت موتور پراید، ارزان و آسان

برای جلوگیری از خرابی موتور و صرف هزینه های گزاف تعمیرات حتما به توصیه کارشناسان توجه کنید. عدم تنظیم نقطه احتراق باعث خام سوزی و دیرسوزی بنزین می شود که هر دو برای موتور مضر است. بهترین مکمل بنزین برای تقویت موتور پراید می بایست قابلیت تنظیم نقطه احتراق را دارا باشد. یکی از فواید تنظیم نقطه احتراق کاهش مصرف سوخت و بالا رفتن شتاب خودرو است که با استفاده از مکمل سوخت سوپر اکوکتان این مسئله برای موتور خودرو پراید محقق می شود.حذف ناخالصی ها ی بنزین، کاهش ناک و لرزش موتور، افزایش قدرت و شتاب موتور از دیگر مزایای استفاده از این مکمل قوی و با کیفیت می باشد.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو

تاریخچه خودرو پراید

تاریخچه خودرو پراید
تاریخچه خودرو پراید

پراید خودرویی است که توسط شرکت کیا موتورز در کره جنوبی تولید شد. تولید این خودرو در ایران از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان «صبا» و «نسیم» آغاز شد. خاستگاه نخستین خودرو پراید، مدل فورد فستیوای ساخت کشور آمریکا است.[۲] مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد ولی به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد. پراید در ایران به دلیل پایین بودن هزینه ساخت و قطعات جانبی سال‌ها پرفروش‌ترین خودروی ایران بود اما با مقایسه فناوری خودروهای جدید با قیمت کمتر در کشورهای خارجی برای مثال مدل‌های هیوندای اکسنت، شورلت آویو، فورد فیستا، تویوتا یاریس، هوندا فیت، کیا فورت و نیسان سنترا باعث انتقادات فراوانی به این خودرو در سال‌های گذشته شده‌است. پس از سال‌ها جدال بر سر این خودرو، تولید پراید در تیرماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

آشنایی با انواع موتور پراید

آشنایی با انواع موتور پراید
آشنایی با انواع موتور پراید

در واقع تفاوت موتور خودروها به آرایش سیلندرها باز می‌گردد و چینش و نحوه کار آن‌ها تعیین می‌کند که هر موتور چگونه کار کند و چقدر توان و کارایی داشته باشد

موتور کاربراتوری

موتور کاربراتوری
موتور کاربراتوری

در اوایل دهه 70 پراید کاربراتوری تولید می شد اما به دلیل ایجاد آلودگی هوا، پراید کاربراتوری در سال 1383 از رده خارج شد و پراید انژکتوری جای خود را در خط تولید باز کرد. سوخت رسانی به محفظه احتراق با دو روش کاربراتوری و انژکتوری انجام می گیرد. عمده تفاوت این دو روش در این است که در موتور کاربراتوری پاشش سوخت بصورت مکانیکی انجام می شود اما در موتورانژکتوری بصورت الکترونیکی صورت می پذیرد.

اهمیت کاربراتور

کاربراتور مهم‌ترین قطعه در سیستم سوخت‌ رسانی کاربراتوری محسوب می‌شود که وظیفه اصلی آن تهیه مخلوط مناسبی از سوخت و هوا برای شرایط مختلف کاری است. برای کار کردن کاربراتور نیاز به خلا در مجرای خروجی سوخت وجود دارد، این کار توسط قسمتی از بدنه کاربراتور به نام ونتوری انجام می‌شود. زمانی‌ که صفحه گاز باز می‌شود، هوا توسط سیلندر به داخل کاربراتور وارد شده و در آن جریان پیدا می‌کند. هنگامی‌ که هوا از ونتوری عبور می‌کند به علت کاهش سطح مقطع، سرعت هوا افزایش و فشار ونتوری کاهش می‌یابد؛ این امر باعث ایجاد مکش می‌شود. با اتصال مجرای سوخت به این بخش، سوخت با هوا مخلوط شده و روانه سیلندر می‌شود تا اشتعال صورت بگیرد.

معایب‌ موتورهای کاربراتوری
معایب‌ موتورهای کاربراتوری
معایب‌ موتورهای کاربراتوری

در حال حاضر سیستم‌های سوخت‌رسانی کاربراتوری در میان سازندگان خودرو منسوخ شده است که یکی از دلایل آن توسعه سیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتوری و همچنین معایب آن‌ها بوده که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم:
1.عدم تناسب میزان مخلوط شدن هوا و سوخت
2.وابستگی شدید کاربراتور به شرایط محیطی
3.عدم توزیع یکسان سوخت به سیلندرها
4.امکان خفگی کاربراتور
5.وابستگی به نوع بنزین و عدد اکتان آن
6.عدم وجود سیستم بازگشت سوخت
7.قدرت کمتر نسبت به موتور انژکتوری
8.آلایندگی بیشتر نسبت به نمونه‌های انژکتوری
9.ارتعاشات و ضربه‌های بیشتر در مقایسه با موتور انژکتوری
10.تنظیم سخت سیستم جرقه‌زنی

مزایا موتورهای کاربراتوری
مزایا موتورهای کاربراتوری
مزایا موتورهای کاربراتوری

اگرچه سیستم‌های کاربراتوری دیگر میان خودروسازان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد ولی اغلب موتورسیکلت‌های موجود در کشور به این سیستم سوخت‌رسانی مجهز هستند. در ادامه مزایای آن را بیان می‌کنیم:
1.امکان تعمیر بدون نیاز به لوازم الکترونیکی مخصوص
2.تعمیرات راحت
3.هزینه کم تعمیرات در زمانی خرابی سیستم
4.هزینه کمتر تولید این سیستم نسبت به سیستم‌های انژکتوری

موتور های انژکتوری

موتور های انژکتوری
موتور های انژکتوری

انژکتور یک نازل برای ترزیق هوا، سوخت و بخار آب تحت فشار است که در سال 1858 اختراع شد. عملکرد کلی موتورهای انژکتوری تفاوت خاصی با موتورهای کاربراتوری ندارد ولی به علت اجزای مختلف و پیشرفته‌تر آن، این عمل دقیق و بهینه‌تر صورت می‌پذیرد. ECU نقش مهمی را در موتورهای انژکتوری برعهده دارد.در موتورهای انژکتوری شاهد حضور دو نوع سیستم تزریق سوخت هستیم. این دو نوع را سیستم سوخت‌رسانی مستقیم و سیستم سوخت‌رسانی غیر مستقیم تشکیل می‌دهند. اگرچه سیستم سوخت‌رسانی مستقیم جدیدتر است ولی در حال حاضر در اکثر خودروهای انژکتوری از سیستم سوخت‌رسانی غیر مستقیم استفاده می‌شود.

معایب موتورهای انژکتوری
معایب موتورهای انژکتوری
معایب موتورهای انژکتوری

تقریبا می‌توان گفت تمامی خودروهای تولیدی جدید به این سیستم سوخت‌رسانی مجهز هستند ولی این امر باعث نمی‌شود که با سیستمی بدون عیب روبه‌رو باشیم. به علت استانداردهای آلایندگی و همچنین افزایش قیمت سوخت، شرکت‌ها همواره به دنبال بهبود این سیستم هستند ولی با این‌حال هنوز شاهد معایبی در آن هستیم که در ادامه بیان می‌کنیم:
1.بالا بودن هزینه تولید و تعمیرات این سیستم که باعث گران شدن موتور می‌شود.
2.نیاز به ابزارهای مخصوص برای تعمیر آن
3.برای تعمیر سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری نیاز به فردی ماهر است (تعمیر آن کاری تخصصی محسوب می‌شود)
4.نیاز به نگهداری بالا
5.نیاز به صافی بنزین دقیق‌تر و بنزین باکیفیت‌ تر نسبت به سیستم کاربراتوری

مزایا موتورهای انژکتوری
مزایا موتورهای انژکتوری
مزایا موتورهای انژکتوری

1.افزایش راندمان حجمی و حرارتی موتور
2.بهبود عملکرد و افزایش گشتاور و توان خروجی موتور
3.حجم نسبتا ثابت هوای ورودی
4.کاهش مصرف سوخت به علت استفاده از سیستم‌های اندازه‌گیری دقیق الکترونیکی
5.عدم نیاز به ساسات و روشن شدن بهتر و سریع‌تر موتور در هوای سرد
6.ارتعاشات و ضربات کمتر موتور
7.کاهش تولید آلایندگی که با توجه به استانداردهای سخت‌گیرانه، مهم‌ترین مزیت این سیستم‌ها محسوب می‌شود.

منظور از ریمپ ECU چیست؟

منظور از ریمپ ECU چیست؟
منظور از ریمپ ECU چیست؟

ایسیو (ECU) یک رایانه کوچک است که به عنوان مغز متفکر خودرو عمل نموده و تمام کارکردهای موتور آن را تحت نظر دارد. این رایانه معمولا توسط شرکت خودروسازی مبدا برنامه‌ریزی می‌شود. برنامه‌ریزیش برای تمام نمونه‌های تولیدشده از یک ماشین، یکسان است و در آن توجهی به شرایط خودرو در کشورهای مختلف نشده است. این در حالی است که ماشین‌ها باید مطابق با شرایط آب و هوایی، قوانین، محدودیت‌ها و کیفیت سوخت برنامه ریزی شوند. ریمپ ECU راه‌کاری است که امروزه با آن می‌توان خودرو را مطابق شرایط تنظیم نمود. به این ترتیب با ریمپ خودرو عملکرد موتور کالیبره شده و راندمانش در شتاب‌گیری و بهینه‌سازی مصرف سوخت بالاتر می‌رود.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.8/5 - (53 امتیاز)

مطالب مرتبط

6 دیدگاه‌

  1. Reza گفت:

    سلام از این مکمل نارنجی رنگ برای موتور هم میشه استفاده کرد؟

  2. farhad گفت:

    تو تعطیلات برای خارج از شهر که کیفیت بنزین بدتر میشه استفاده کردم خوب بود

  3. محمد صادق گفت:

    این مکمل صدای ماشینم رو کم کرده انگار قبلش موتور خشک کار می کرده

    • پاسخگو مدپا گفت:

      بله درسته دقیقا همینطوره این مکمل با خاصیت روان کنندگی ای که دارد در دور بالا صدای خودرو شما را کم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *