خرابی کمک فنرها

کمک فنر یکی از قطعات مکانیکی مهم سیستم تعلیق خودرو است که در نزدیکی چرخ‌های خودرو نصب می‌شود. کاری که کمک فنر انجام می‌دهد این است که نوسانات و ضربات وارد شده به خودرو را جذب می‌کند. به‌عنوان مثال، ضرباتی که به‌دلیل دست‌اندازها و پستی‌ و بلندی‌های جاده حین رانندگی از جاده به خودرو منتقل می‌شود، توسط کمک فنرها کنترل و دفع می‌شود. اگر این سیستم به‌خوبی کار نکند، خودرو بر اثر این ضربات خیلی زود مستهلک می‌شود. اهمیت وجود کمک فنر در خودرو به قدری است که حتی چند دقیقه رانندگی بدون آن را نمی‌توان تصور کرد.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

علائم خرابی کمک فنر

خرابی کمک فنرها
علایم خرابی کمک فنرها

کمک فنر نقش مهمی در کنترل خودرو و ایمنی آن دارد، به همین دلیل، هنگام مشاهده علائم خرابی باید هرچه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کرد. در اینجا به مهم‌ترین نشانه‌های خراب شدن کمک فنر اشاره کرده‌ایم.

1-ضربه زدن با سر و صدا

درهنگام عبور از دست اندازهای مختلف، سرعت گیرها یا چاله ها وصدای ضربه ای که به گوش می رسد درحقیقت به این معنی است که از کمک فنر استفاده کرده اید. نقاط موجود در انتهای هر کمک فنر حاوی بوشهای لاستیکی میباشد.

خرابی کمک فنرها
ضربه زدن با سر و صدا
تنها چیزی که لازم است ، شکافی دربوش لاستیکی ایجاد شود تا منجر به صدای ضربه ای شود که هر زمان در هنگام رانندگی به یک دست انداز برخورد می کنید، آن را بشنوید.

2-لرزش فرمان

کمک فنر، دارای دریچه ها و مهرو موم پیستون در داخل خود است. اگر هر یک ازآنها بیش ازحد فرسوده شود، جریان مایعات کنترل نمیشود وازطریق مهرو موم پیستون و یا دریچه حرکت می کند.

خرابی کمک فنرها
لرزش فرمان
به محض افتادن این اتفاق، صرف نظر از بزرگ یا کوچک بودن، هر بار که از روی دست انداز رانندگی می کنید، فرمان لرزش خواهد داشت.

3-نشت مایعات

بدنه کمک فنر دارای مهروموم است تا از نشت آن محافظت کند. پس از مدتی ، این مهروموم ها شروع به نشت مایع در کنار بدنه کمک فنر می کنند تا زمانی که روی زمین بریزد.

خرابی کمک فنرها
نشت مایعات
اگر شوک (کمک فنر) مایعات زیادی از دست بدهد، دیگر نمی تواند به درستی کار کند.

4–انحراف ماشین در هنگام شتاب گیری

اگرهنگام چرخش روی پدال ترمز پا بگذارید، ممکن است دچار انحراف شوید. وقتی کمک فنر معیوب باشد، هنگام چرخش، وزن ماشین شما در جهت مخالف حرکت می کند.

خرابی کمک فنرها
انحراف ماشین در هنگام شتاب گیری
این کار باعث انحراف شما می شود و فقط برای رفع چرخش به سمتی که می خواهید بروید زمان بیشتری طول می کشد.

5-ترمزها به آرامی واکنش نشان می دهند

اگر بر روی پدال ترمز پا بزنید و ماشین شما کمی طول بکشد تا سرعت خود را کم کند و متوقف شود، دراین صورت احتمال دارد که کمک فنر شما معیوب باشد.

خرابی کمک فنرها
ترمزها به آرامی واکنش نشان می دهند
این میتواند ناشی ازاین باشد که طول میله پیستون توسط خودرو به سرعت کافی گرفته نشده است بنابراین، خودرو به زمان بیشتری برای انجام این کار نیاز دارد.

6-ساییدگی لاستیک ناهموار

از آنجا که کمک فنر بد باعث می شود زاویه لاستیک های خودروی شما ناهموار در جاده قرار بگیرند، درهنگام رانندگی بدلیل همان زاویه ایجاد شده نوعی صدای چسبندگی لاستیک با سطح آسفالت به گوش برسد و روی ماشین شما شروع به پریدن می کند.

خرابی کمک فنرها
ساییدگی و خرابی ناهموار
در این حالت فقط بعضی از قسمتهای لاستیک شما واقعاً جاده را لمس می کنند ، که در نتیجه به فرسوده شدن این مناطق نسبت به مناطقی که جاده را لمس نمی کنند، منجر می شود. بنابراین ساییدگی ناهموار لاستیک خواهید داشت.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.4/5 - (10 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *