سوخت سربدار یا سوخت بدون سرب؟

بنزین مصرفی ما از نفت خام گرفته می شود. در پالایشگاه، نفت را تصفیه می کنند (یعنی نفت را به اجزای مختلفی که آن را به وجود آورده اند، تجزیه اش می کنند) و یکی از این اجزا، بنزین است. امروزه بنزین نقش بسیار مهمی در زندگی ما انسان ها دارد زیرا به عنوان سوخت برای به حرکت در آوردن اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی بنزین یک سوخت مایع محسوب می گردد و مخلوطی از هیدروکربن های گوناگون است. هیدروکربن ها موادی هستند که از ترکیب اتم های هیدروژن و کربن تشکیل شده اند. هیدروکربن ها مایعات سبک وزنی هستند که در درجه حرارت های پایین به جوش می آیند. کربن و اکسیژن (تقریباً مانند آهن و آهنربا) به سوی یکدیگر جذب می شوند. وقتی کربن با اکسیژن ترکیب می شود، عمل سوختن آغاز می گردد. این سوختن تولید انرژی حرارتی می کند. وقتی بنزین می سوزد، هیدروژن به اکسیژن متصل می شود و بخار آب را تشکیل می دهد.

 بهترین مکمل بنزین ایرانی

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

="بهترین
بهترین مکمل بنزین ایرانی

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

 قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نمایند.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

اکتان چیست؟

در هنگام تصفیه نفت خام در پالایشگاه، زنجیره های هیدروکربن با طول های متفاوت تولید می شود که این زنجیره ها با ترکیب شدن با یکدیگر، سوخت های متفاوتی تولید می کنند. عدد اکتان مقیاسی است برای نشان دادن مقاومت بنزین و یا دیگر سوخت ها در مقابل گرما، فشار و شروع احتراق خود بخود (بدون جرقه). عدد اکتان بنزین عبارت است از درصد ایزواکتان در نرمال هپتان که دارای خاصیت ضد کوبشی برابر با بنزین مورد آزمایش در شرایط آزمون استاندارد باشد. به زبان ساده هر چه عدد اکتان یک سوخت بیشتر باشد آن سوخت در مقابل پدیده احتراق مخرب فشار و گرما مقاوم تر است.

تقویت کننده اکتان

اکتان در بنزین
اکتان در بنزین

اکتان سوخت به ثبات سوخت خودرو تحت فشار کمک می کند. به عنوان مثال، درجه بندی اکتان بالاتر نشان می دهد که شما مقاومت بهتری در برابر انفجار و ضربه موتور دارید. خرید تقویت کننده اکتان به شما کمک می کند تا از وسایل نقلیه خود درمقابل اکتان محافظت کنید.
این امر باعث می شود که راندمان کلی موتور خودرو بهبود پیدا کند. افزودن تقویت کننده اکتان به موتور اطمینان حاصل می کند که اتومبیل شما بهترین درجه سوخت را برای حداکثر توان خروجی و نیرو گرفته است.

سرب افزاینده ای مخرب!

سرب
سرب

در اوایل قرن بیستم، تولیدکنندگان خودرو در جستجوی ماده شیمیایی بودند که می تواند ضرب موتور را کاهش دهد.
در سال 1921، مهندسان خودروسازی كه در جنرال موتورز كار می كردند دریافتند كه سرب تترا اتیل (معروف به سرب) اكتان را به بنزین می رساند و از ضربه موتور جلوگیری می كند. در حالی که هیدروکربن های معطر (مانند بنزن) و الکلها (مانند اتانول) نیز در آن زمان ارائه دهندگان اکتان شناخته شده بودند، به دلیل هزینه تولید پایین تر، سرب انتخاب ارجح بود. بنزین سرب دار نوع اصلی سوخت در ایالات متحده بود.
اما در دهه 1970 اژانس محیط زیست ایالات متحده به دلیل تاثیرات جدی بهداشتی اثابت شده ی EPA شروع به حذف تدریجی ان (بنزین سرب دار)نمود

سرب و انواع فرآورده های نفتی بیش از 100 سال اکتان بنزین را تأمین می کردند، اما تحولات بهداشتی و نگرانی های زیست محیطی باعث شد سیاست گذاران در استفاده گسترده از بسیاری از این ترکیبات تجدید نظر کنند.
از آنجا که ایالات متحده به دنبال کاهش شدت گازهای گلخانه ای در بخش حمل و نقل است، افزایش ارزش اکتان بنزین راهی امیدوارکننده می باشد. اما تأثیرات بهداشتی و زیست محیطی منابع اکتانی که استفاده می شود نیز باید مورد توجه قرار گیرد. با افزودن اتانول به بنزین که “مخلوط پاششی” نامیده می شود، می توان با کاهش همزمان اکتان های سمی، درجه بندی اکتان را افزایش داد.
وزارت انرژی تشخیص می دهد که افزایش محتوای اتانول بنزین راهی بالقوه برای افزایش درجه اکتان در عرضه بنزین است. یک ترکیب اتانول سطح متوسط ​​می تواند موتورهای بسیار کم مصرف را تغذیه کند که مصرف نفت را به میزان قابل توجهی کاهش داده وانتشار گازهای گلخانه ای در چرخه عمر را نیز کم میکند و همچنین به استانداردهای بالاتر مصرف سوخت کمک می کند.
تولیدکنندگان خودرو در حال بررسی منابع اکتان پاک به عنوان راهی برای دستیابی به مقررات بهره وری و گازهای گلخانه ای هستند. در اینجاست که می توان در کوتاه مدت بیشترین سود برای سلامتی، محیط زیست و کارایی وسایل نقلیه را تحقق بخشید.
و اما در نهایت!
بهترین انتخاب ما برای بهترین تقویت کننده اکتان، شتاب دهنده سوخت سوپر اکتان بوستر است. تقویت کننده اکتان مدپاتکس محصولی با کیفیت است که می تواند با سایر مواد افزودنی ترکیب شده و در طیف گسترده ای از تنظیمات موتور به خوبی کار کند.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *