شستشوی سوزن انژکتور پراید

انژکتور قطعه‌ای مهم در سیستم سوخت‌رسانی خودرو است و با پاشش سوخت، آن را به محفظه احتراق وارد می‌کند. به‌ مرور زمان کربن در انژکتورها رسوب می‌کند و باعث مسدود شدن آن می‌شود. انسداد انژکتورها می‌تواند جزئی، متوسط یا کامل باشد. سوپر کلینر نانو جدیدترین و قوی ترین محصول مخصوص پاکسازی کامل مسیر سوخت رسانی می باشد. این محلول که در دسته تمیزکننده ها قرار دارد، تمرکزش کاملا بر پاکسازی سیستم سوخت رسانی و انژکتور خودرو می باشد.

سوپر کلینر نانو
Super Cleaner Nano

پاکسازی سوپاپ ها، انژکتور ها، سرشمع ها
حجم خالص: 280 میلی لیتر

شستشوی کامل انژکتورها
پاکسازی داخل محفظه احتراق
پاک سازی سوپاپ ها و سر شمع ها
شستشوی کامل مسیر سوخت رسانی
افزایش طول عمر مفید موتور خودرو
پاک سازی باک بنزین و پمپ بنزین خودرو
هر ۵۰۰۰ کیلومتر یک بار استفاده شود

قیمت مکمل سوپر کلینر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

۱. انسداد جزئی انژکتورها باعث می‌شود سوخت‌رسانی به‌درستی صورت نگیرد و درنتیجه با عملکرد ضعیف موتور مواجه خواهیم شد.
۲. انسداد متوسط می‌تواند مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای را افزایش دهد، روغن موتور را رقیق کند و به مبدل کاتالیست آسیب برساند.
۳. در نهایت اگر انژکتورها کاملا مسدود شوند، استارت‌زدن سخت می‌شود، موتور به‌ شکلی خشن کار می‌کند و درنتیجه، به عملکرد ضعیف و آلایندگی بیشتر منجر خواهد شد.

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

وظیفه انژکتور

وظیفه انژکتورها این اســـت کـــه سوخت را در زاویه مناسب و به مقدار موردنیاز برای کارکرد بهینه موتور به داخل آن بپاشند. و از آنجاکـــه در هر موتور چندین انژکتور وجود دارد کـــه باید سوخت را به‌صورت یکنواخت بپاشند، تنها یک انژکتور کثیف ميتواند در عملکرد موتور تأثیر بگذارد. دیر یا زود انژکتورهای موتور انژکتوری خودروی شما کثیف خواهند شد یا تا حدی مسدود ميشوند. این موضوع به‌خصوص در خودروهایی کـــه در سیکل‌های کوتاه‌مدت حرکت ميکنند، بیشتر اتفاق ميافتد (مانند پیمودن مسافت‌های کوتاه در شهر) زیرا روشن و خاموش کردن مکرر موتور، گرفتگی انژکتورها را افزایش ميدهد. این موضوع یکی از مسائل غیرقابل‌اجتناب در قلمرو عملکرد موتورهای انژکتوری اســـت. مگر این کـــه از خودروی خود به‌درستی نگهداری کنید.

علائم گرفتگی و کثیف شدن سوزن انژکتورها

علائم اولیه خرابی انژکتور همیشه قابل تشخیص نیستند، زیرا موتورهای مدرن حسگرهای درونی و کامپیوترهایی دارند که می‌توانند نسبت سوخت و هوا را به نحوی اصلاح کنند تا مشکلات جزئی جبران شوند و راننده، اثر آن‌ها را احساس نکند. این موضوع باعث می‌شود مراحل اولیه گرفتگی انژکتورها قابل‌تشخیص نباشد. هنگامی‌که گرفتگی انژکتورها به حدی شدید شود که ECU نتواند با تنظیم یا اصلاح نسبت سوخت و هوا آن را جبران کند، موتور خودرو به‌تدریج دچار مشکلات زیر می‌شود:

تأخیر، مکث یا ریپ زدن هنگام دور گرفتن موتور:

بدون مخلوط سوخت و هوای مناسب احتراق داخل سیلندرها به تأخیر می‌افتد.

احتراق نامنظم:

مخلوط سوخت و هوای فقیر (هوای زیاد و بنزین کم) در سیلندرها منجر به احتراق ناقص می‌شود. ممکن است یکی از گام‌های احتراق در سیلندر رخ ندهد که باعث کاهش قدرت آنی موتور می‌شود و صدای محسوسی تولید می‌کند. با شدت گرفتن این مشکل، راننده از موتور یا سیستم انتقال قدرت، ضربه و لرزش ایجاد‌شده را احساس می‌کند.

افت عملکرد موتور:

موتور برای احتراق مناسب و قوی نیاز به سوخت کافی دارد. اگر احتراق به تأخیر بیفتد یا جلوی آن گرفته شود از قدرت موتور کاسته می‌شود و خودرو شتاب کافی نخواهد داشت.

لرزش موتور یا حالت واماندگی (توقف ناگهانی موتور) هنگام کارکرد در دور آرام

پاشش سوخت به‌صورت نامساوی بین سیلندرها باعث می‌شود که دور موتور خیلی پایین بیاید و حالت واماندگی رخ دهد.

رد شدن در آزمون آلایندگی:

افت راندمان احتراق منجر به سوختن ناقص و ناهماهنگ سوخت و افزایش تولید آلاینده‌ها می‌شود. بنابراین خودروی معیوب در آزمون‌های معاینه فنی، مردود می‌شود.

افزایش مصرف سوخت:

شستشوی سوزن انژکتور
مصرف بیش از حد سوخت

وقتی راندمان احتراق افت کند، اغلب مجبور می‌شوید بیشتر گاز بدهید و سوخت بیشتری مصرف کنید تا سطح عملکرد دلخواه شما حاصل شود. وقتی متوجه این علائم در یک موتور انژکتوری شدید، استفاده از مواد تمیزکننده انژکتور، یکی از گزینه‌های آسان و در دسترس است. هرچند بهتر است پیش از بروز مشکل، به‌صورت اصولی و منظم از انژکتورشورها (هم افزودنی‌های مایع و هم کیت تمیزکننده دستی) استفاده کنید. پیشگیری بهتر از درمان است.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.9/5 - (12 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *