علت مصرف زیاد بنزین

میزان مصرف بنزین دغدغه مشترک همه صاحبان خودرو است. اگر شما هم می‌بینید بنزین خودرویتان زود به زود تمام می‌شود و مرتب به پمپ بنزین سر می‌زنید احتمالا یک مشکل جدی در خودرو یا سبک رانندگی‌تان وجود دارد. سوپر اکتان بوستر مدپاتکس با افزایش خواص اکتان افزایی یک مکمل بسیار قدرتمند است که در دسته مکمل های شتاب دهنده قرار دارد. این مکمل نانوتک عدد اکتان قطعی (MON) را تا 4 واحد می تواند افزایش داده و مصرف سوخت را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

بهترین مکمل سوخت
بهترین مکمل بنزین ایرانی

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


مهم ترین دلایل مصرف زیاد بنزین

بالا رفتن مصرف سوخت می تواند دلایل بسیار زیاد و متعددی داشته باشد که در این مقاله ما به برسی تک تک آن ها می پردازیم .

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

فیلتر هوای کثیف

دلایل زیادی برای داشتن فیلتر هوای پاک وجود دارد، اما یک دلیل مهم این است که از مصرف سوخت مناسب برخوردار باشید. اگر فیلتر هوای شما مسدود یا کثیف است، هوای کمتری به محفظه احتراق راه پیدا می کند و باعث می شود موتور برای تأمین نیازهای راننده آسیب ببیند. بنابراین، به یاد داشته باشید که فیلتر هوا را در فاصله زمانی توصیه شده توسط سازنده خودرو تغییر دهید. دفترچه راهنمای وسیله نقلیه شما دارای این اطلاعات است.

فیلتر هوای کثیف
فیلتر هوای کثیف

فشار باد لاستیک

لاستیک های وسیله نقلیه شما باید به میزان مناسب باد شوند، معمولاً بین 32 PSI و 34 PSI در اکثر وسایل نقلیه مرسوم است. فشار سنج تایر پیشنهاد ما به شما است. اگر در حال رانندگی با وسیله نقلیه ای هستید که فشار لاستیک آن روی یکی یا همه لاستیک ها کم است، این باعث فرسایش و مقاومت بیشتر آن تایرها می شود. این باعث می شود موتور برای جبران مقاومت اضافی بیشتر کار کند، این بدان معناست که برای تأمین انرژی موتور نیاز به سوخت بیشتری است.

فشار باد لاستیک
فشار باد لاستیک

حسگر اکسیژن خراب

موتور شما دارای سنسورهای اکسیژن است که مخلوط هوا و سوخت را در محفظه احتراق داخلی کنترل می کنند. بر اساس آنچه حس می کنند، به ماژول کنترل پیشرانه می گویند تا مقدار صحیح سوخت را اضافه کند. اما اگر سنسور اکسیژن معیوب باشد، حتی اگر موتور به آن نیازی نداشته باشد، ممکن است سیستم به طور خودکار سوخت بیشتری اضافه کند.

حسگر اکسیژن خراب
حسگر اکسیژن خراب

روغن موتور قدیمی

با کارکرد موتور و گذشت زمان روغن موتور ضخیم تر شده و جریان عملکرد آن دارای خصوصیات متفاوتی می‎‌گردد به این دلیل، مقاومت بیشتری در اجزای موتور شما به وجود می‌آید، این امر منجر به مصرف سوخت بیشتر برای حرکت وسیله نقلیه می‌شود هرچند در این چرخه می‌بایست شمع ها نیز از فرم خوبی جهت احتراق (جرقه زدن) برخوردار باشند.

روغن موتور قدیمی
روغن موتور قدیمی

تغییر دنده نامناسب

این وضعیت به خصوص در سیستم انتقال قدرت دستی کاملا صدق می کند اما در اتوماتیک با توجه به حالت های خودکار خودرو و فشار پدال گاز مشخص می‌شود، لذا دنده ها را خیلی زود یا دیر عوض نکنید. اگر می خواهید در دور پایین موتور از سرعت بالایی استفاده نمایید، موتور باید بیشتر کار کند تا شتاب بگیرد. متناوباً، اگر از قدرت اضافی بهره مند می شوید، به طور مداوم اجازه می دهید موتور شما در محدوده دور بالای RPM کار کند، به یاد داشته باشید که شما در حال استفاده از سوخت بسیار بیشتری نیز هستید.

تغییر دنده نامناسب
تغییر دنده نامناسب

رانندگی خیلی سریع

باور کنید یا نه، تفاوت بین 80 MPH و 70 MPH می تواند به معنای مصرف 25٪ سوخت بیشتر باشد. دو عامل مهم در این امر مقاومت در برابر باد و نسبت دنده است. به همین دلیل همیشه بهتر است فقط سرعت مجاز را کنترل کنید یا تا حد ممکن به آن نزدیک باشید. در غیر این صورت، شما بیش از میزان مورد نیاز سوخت مصرف خواهید کرد. علاوه بر این، هر وقت چراغ سبز شد، سریع شتاب نگیرید. شتاب آرام باعث صرفه جویی در مصرف سوخت شما می شود.

رانندگی خیلی سریع
رانندگی خیلی سریع

تهویه مطبوع

هنگام استفاده از کولر، تقاضای بیشتری برای تامین انرژی از موتور ایجاد می‌شود. در نتیجه، برای تأمین این تقاضا باید سوخت بیشتری بسوزاند. در صورت امکان از تهویه استاندارد دمنده استفاده کنید یا هنگام رانندگی با سرعت کم مانند خیابان های معمولی شهر، پنجره های خود را باز کنید. به خاطر داشته باشید که رانندگی با پنجره های باز نیز باعث مصرف سوخت بیشتر می شود زیرا دهانه ها باعث ایجاد اثر کشیدن می شوند که سرعت خودرو را کند می کند. این امر خصوصاً در سرعتهای بالاتر مانند بزرگراه بیشتر صدق می کند. در آن صورت، استفاده از AC گزینه بهتری است.

تهویه مطبوع
تهویه مطبوع

مهم ترین علت مصرف زیاد بنزین

یکی از مهم ترین علت های مصرف زیاد بنزین استفاده از بنزین با کیفیت پایین و عدد اکتان پایین است که علاوه بر آسیب رساندن به موتور و سیستم سوخت رسانی، به دلیل تاثیر منفی بر احتراق موتور باعث مصرف زیاد بنزین و آلودگی هوا می شود. از آنجایی که متاسفانه کشور ما جز کشور هایی است که از بنزین با کیفیت پایین استفاده می کند، این مسئله تاثیر منفی بسیاری بر خودرو های ما گذاشته است؛ پیشنهاد ما استفاده از مکمل ها و اکتان افزا های مدپاتکس است.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.8/5 - (5 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *