مواد افزودنی سوختی

 افزودنی های اکسیژن دار برای اهدافی مانند افزایش عدد اکتان , بهبود عوامل عملکردی موتور و کاهش آلاینده های خروجی, به بنزین پایه افزوده می شوند. در ایران از متیل ترشیاری بوتیل اتر به عنوان افزودنی بنزین پایه استفاده شده که بدلیل آثار مخرب زیست محیطی, کشور ما نیز مانند دیگر کشورهای پیشرفته, باید به دنبال جایگزینی برای این افزودنی باشد. ترکیب بنزین پایه و افزودنی های سوختی بیش تر شامل محدودیت هایی از قبیل افزایش میزان فراریت, فشار بخار بنزین و کاهش ارزش حرارتی سوخت حاصله است. سوپر اکتان بوستر جدیدترین محصول تولید شده با فناوری نانو می باشد که با قدرت روان کنندگی بالا پس از ترکیب با بنزین باعث روان تر شدن حرکت پیستون داخل سیلندر میشود. محلول نانو سوپر اکتان بوستر با جلوگیری از تولید کربن و دوده و ممانعت از رسوب ناخالصی های بنزین در محفظه احتراق نقش مهمی در محافظت از محفظه داخل سیلندر(محفظه احتراق) و سوپاپ ها (دریچه های سوخت و دود ) و افزایش طول عمر موتور دارد.

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
(Super Octane Booster)

بهترین مکمل سوخت
مخصوص خودروهای توربو، GDI و تقویت شده

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و روانکاری موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید


انواع مکمل‌های سوخت

مکمل سوخت انواع مختلفی دارد. از اصلی‌ترین مکمل‌ها می‌توان به پاک‌کننده‌ها، روان‌کننده‌ها، تقویت‌کننده اکتان (اکتان بوستر) و تثبیت‌کننده‌ها اشاره کرد. به‌جز این موارد، گاهی ترکیبی از این مکمل‌ها هم در بازار موجود است. انتخاب نوع مکمل سوخت به نوع موتور و برنامه شما برای استفاده از ماشین بستگی دارد.
به‌طورکلی، همه انواع مکمل بنزین را می‌توان در دو دسته جای داد: آنهایی که برای بهبود عملکرد موتور در زمانی که مرتب از ماشین استفاده می‌کنید طراحی شده‌اند و دسته دوم آنهایی که برای خودروهایی طراحی شده‌اند که هر از گاهی از آنها استفاده می‌کنید یا مدتی طولانی در پارکینگ بلااستفاده می‌مانند.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

انواع اصلی مکمل سوخت

انواع مختلفی از مکمل‌های سوخت وجود دارند اما برخی از اصلی‌ترین آنها عبارت‌اند از:

۱. افزاینده کیفیت سوخت

این مکمل که با عنوان Gas treatments شناخته می‌شود، با پلی ایزو بوتان فرموله می‌شود و به همین دلیل ارزان و در دسترس است. این مکمل‌ها با از بین بردن رسوبات مضر کربن به خروج مایعات و تجزیه ذرات آب که باعث رقیق‌شدن سوخت می‌شود کمک می‌کنند که در نتیجه کیفیت سوخت را بالا می‌برد.

۲. تثبیت‌ کننده سوخت

وقتی بنزین به مدتی طولانی راکد بماند (مانند زمانی که ماشین مدتی طولانی در جا کار می‌کند یا زمانی که بنزین می‌خرید و ذخیره می‌کنید)، کیفیت سوخت به‌مرور کاهش می‌یابد. تثبیت‌کننده سوخت که با fuel stabilizer شناخته می‌شود، با جذب آب و کاهش سرعت روند اکسیداسیون و تجزیه شیمیایی سوخت به حفظ کیفیت آن کمک می‌کند. در صورتی که بنزین ذخیره کرده باشید، تثبیت‌کننده سوخت آن را به‌مدت نسبتا طولانی تازه نگه می‌دارد. برخی از فرمول‌های مدرن تثبیت‌کننده شامل ترکیباتی هستند که از خوردگی که باعث خراب‌شدن موتور می‌شود جلوگیری می‌کنند.

۳. پاک‌ کننده سیستم سوخت

بخش عظیمی از بیشتر مکمل‌های سوخت امروزی را پاک‌کننده‌ها تشکیل می‌دهند. بسیاری از پاک‌کننده‌ها به این منظور طراحی شده‌اند که فقط قسمت‌های خاصی از موتور را هدف قرار دهند. برای مثال پاک‌کننده انژکتورهای سوخت صرفا برای اطمینان از اینکه انژکتورها مسدود یا کند نباشند طراحی شده است. پاک‌ کننده‌های سیستم سوخت، کربن و سایر مواد زاید که در سیستم سوخت جمع می‌شوند شستشو می‌دهند.

۴. روان‌کننده‌ها

روان‌کننده برای جلوگیری از فرسودگی اجزای موتور پس از مدت طولانی که از خودرو استفاده می‌کنید طراحی شده است. مانند بسیاری از مکمل‌های دیگر، روان‌کننده‌ها هم هدفمند هستند و به رانندگان کمک می‌کنند مشکلات موجود در بخش‌های مختلف موتور را برطرف کنند.

۵. تقویت‌کننده اکتان

تقویت‌کننده یا افزایش دهنده اکتان که به اکتان بوستر (octane booster) معروف است، سطح اکتان سوخت را افزایش می‌دهد. تقویت‌کننده سطح اکتان به پاک‌سازی رسوبات کربن از سیستم سوخت‌رسانی کمک می‌کند. سطح بالاتر اکتان، انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید از اکتان بوستر استفاده کنید، همیشه قبل از بنزین زدن باید آن را در باک بریزید.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


5/5 - (10 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *