هواگیری باک بنزین

هواگیری باک بنزین آیا لفظ صحیح و درستی میتواند باشد یا خیر ؟ آیا واقعا باک بنزین نیاز به هواگیری دارد؟

هواگیری باک چیست؟

در زمان هایی که گاز زیادی درون باک بنزین تجمع می شود، رسوبات در انتها آن ته نشین می شود و در نهایت شرایطی ایجاد می شود که بنزین نیاز به هوا گیری دارد.

علت هواگیری باک

وقتی گازهای زیادی داخل باک بنزین جمع می‌شود و رسوبات زیادی در آنجا ته‌نشین می‌شود، باک بنزین به هواگیری احتیاج دارد. یکی دیگر از علت‌های هوا گرفتن باک بنزین، مسدود شدن منافذ و سوراخ‌های ریز درون باک خودرو است.

چرا لازم است که خودرو ها هوا گیری باک بنزین را انجام دهند؟

اگر به هر دلیلی باک بنزین شما هوا گرفته باشد شما قادر نخواهید بود به میزان لازم سوخت گیری کنید و بنزین به خارج و بر روی زمین می ریزید. این موضوع اگر به صورت مکرر اتفاق بیفتد سبب خراب شدن منافذ موجود درون باک می شود و همواره شما با مشکل سوخت گیری روبرو هستید. اما این تمام موضوع نیست، اگر میزان تجمع گاز ها درون باک بنزین شدت پیدا کند، خطر آتش سوزی خودرو وجود دارد.

آیا هواگیری باک واقعا صحت دارد ؟

بصورت کلی در باک هوا وجود دارد و این هوا با سوخت گیری خارج میشود . اما هنگامی که نازل بنزین به دفعات قطع شود به اشتباه میگویند که باک بنزین هوا گرفته است در صورتی که این مشکل بخاطر خرابی نازل است . پس خرابی نازل باعث قطع شدن جریان بنزین زدن میشود و هیچ ارتباطی به هوای درون باک ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *