مکمل سوخت و اکتان بوستر ها و تاثیر آنها در کاهش مصرف سوخت و قدرت موتور خودرو

مکمل سوخت و اکتان بوستر و تاثیرات آن در خودرو ها

آیا مکمل های سوخت و اکتان بوستر ها تاثیری بر کاهش مصرف سوخت و پیمایش بیشتر خودرو ها دارند؟

یکی از رایج ترین و مهم ترین مشخصه هایی که دارندگان و خریداران خودرو به آن دقت بسیار می کنند و برای آنها مهم است میزان مصرف سوخت و مصافت پیموده شده با یک باک پر است.

یکی از نقاط قوت خودرو سازان برای عرضه و معرفی یک خودرو میزان مصرف سوخت یک خودرو است. در بعضی مواقع این موضوع به قدری برای کاربران حائز اهمیت است که می تواند بر روی تصمیم آنها در انتخاب خودرو تاثیر گذار باشد.

در هر صورت تفاوتی نمی کند که از چه خودرویی در حال استفاده هستید، در هر صورت طبق تحقیقات به عمل آمده در صورت استفاده از مکمل های سوختی مناسب و باکیفیت به احتمال بسیار زیاد با کاهش مصرف سوخت و افزایش پیمایش وسیله نقلیه خود مواجه خواهید شد.

مکمل سوخت و اکتان بوستر و تاثیرات آن در خودرو ها

تاثیر استفاده از سوخت با عدد اکتان بالا

استفاده از سوختی که دارای عدد اکتان بالای 91 به جای سوخت های موجود در بازار که اکثراً دارای عدد اکتان زیر 86 بوده و کیفیت خوبی نیز ندارند، می تواند قطعاً باعث کاهش مصرف سوخت و همچنین کارکرد بهتر موتور خودرو شما شود.

این که چه نوع بنزین و سوختی و با چه کیفیتی در باک خودرو پر و استفاده شود همیشه موضوع بحث بین خودرو سواران بوده، البته این موضوع که سوخت با کیفیت تر و یا سوختی که در آن مکمل های سوخت با کیفیت استفاده شده، همیشه بهره وری بیشتری برای خودرو داشته بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از رانندگان انواع خودرو ها بر این موضوع تاکید دارند.

قدرت و کارآمدی موتور خودرو با سوخت و مکمل سوخت با کیفیت

از نظر قدرت، موتور خودرو شما نیروی خود را از سوزاندن سوختی که در باک خودرو وجود دارد می گیرد. به زبان ساده سوخت در محفظه سیلندر خودرو فشرده و مشتعل می‌شود. این اشتعال باعث حرکت پیستون ها و سپس گشتاور لازم برای حرکت را به خودرو می‌دهد.

به گفته بیشترعلاقه مندان به خودرو، سوخت با اکتان بالاتر یا سوختی که از مکمل های با کیفیت استفاده شده باعث می شود خودروی شما عملکرد بهتری داشته باشد، خودرو ناک نداشته باشد و قدرت، سرعت و شتاب بیشتری داشته باشد، زیرا سوخت در دمای بالاتر مشتعل می شود و زمان بیشتری را برای فشرده شدن سوخت فراهم می کند و در نهایت قدرت کارآمدتری به موتور شما می دهد. به زبان ساده تر مکمل های سوخت نقطه احتراق در سیلندر موتور خودرو را تنظیم کرده و موتور خودرو را کارآمد تر می کنند.

مکمل سوخت و اکتان بوستر و تاثیرات آن در خودرو ها

پاکسازی سیستم سوخت رسانی به واسطه مکمل های سوختی

یکی دیگر از مزایایی که برای استفاده از مکمل سوخت بیان شده است پاکسازی سیستم سوخت رسانی توسط مکمل های سوخت است.

پاکسازی اجزای سیستم سوخت رسانی به وسیله مکمل سوخت

سیستم سوخت رسانی شامل اجزاء و قطعات زیاد و همچنین بعضاً گران قیمتی هستند که ممکن است در طول زمان توسط سوخت بی کیفیت دچار کثیفی، جرم و در نهایت آسیب شوند. یکی از مهمترین کاربرد های مکمل های سوخت و اکتان بوستر ها در درجه اول بالا بردن کیفیت سوخت، از بین بردن ناخالصی ها و در نهایت پاکسازی سیستم سوخت رسانی از تمامی کثیفی ها و آلودگی ها است.

مکمل سوخت و اکتان بوستر و تاثیرات آن در خودرو ها

مکمل سوخت و اکتان بوستر، یک انتخاب پر سود

به این ترتیب ممکن است با صرف هزینه ای جزئی و استفاده از مکمل های سوخت و اکتان بوستر ها، از آسیب های جدی و پر هزینه جلوگیری کنید. استفاده از مکمل سوخت به جهت بالابردن کیفیت سوخت بسیار مفید است و به دنباله آن کارکرد موتور خودرو را نیز بهبود می بخشد و از صرف هزینه های زیاد جلوگیری می کند.

5/5 - (8 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *