مکمل افزایش اکتان بنزین 95 مخصوص موتورهای توربو

مکمل بنزین و اکتان بوستر ایرانی مدپا برای افزایش اکتان بنزین بهترین مکمل اکتان بنزین برای موتورهای توربو است که تولید شده در داخل ایران و مناسب برای ترکیب با انواع بنزین های تولیدی در داخل ایران می باشد. این مکمل سوپر اکتان برای افزایش اکتان بنزین تا بیش از اکتان 95 می باشد. مکمل بنزین ایرانی با خواص اکتان افزایی ( اکتان بوستر تا 10 واحد افزایش RON ) مخصوص بنزین های داخل ایران و همچنین کاهش فشار بخار بنزین RVP باعث بهسوزی – بهتر سوختن و کامل تر سوختن بنزین – در داخل محفظه احتراق خودرو می شود.بنزین های معمولی تولید شده در داخل ایران دارای عدد اکتان RON از 85 تا 87 می باشند. سوپر اکتان بوستر توانایی افزایش عدد اکتان RON را تا 95 الی 96 دارد و مناسب ترین مکمل بنزین برای موتورهای توربو می باشد.

پترونانو بهترین مکمل سوخت ایرانی
حس خوب نظرات مشتریان عزیز
اولین مکمل سوخت اختصاصی برای موتورهای توربو، GDI و TGDI در ایران

بهترین مکمل بنزین ایرانی
سوپر اکتان بوستر
مکمل بنزین اکتان 95 بهترین مکمل موتورهای توربو

بهترین مکمل برای موتورهای توربو
بهترین مکمل بنزین ایرانی

افزایش شتاب و توان خودرو 
محافظ مخصوص موتور خودرو 
کاهش صدا و لرزش موتور خودرو 
کاهش فشار بخار بنزین داخل باک
مخصوص موتور های توربو، GDI و TGDI
تنظیم نقطه احتراق و محافظت از موتور خودرو 
افزایش خواص اکتان افزایی مشابه بنزین سوپر

قیمت مکمل بنزین سوپر اکتان بوستر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو
ورود به فروشگاه

بهترین اکتان افزا یعنی سرب را چرا از بنزین حذف کردند؟

سال‌ها بود بشر برای افزایش کیفیت بنزین، یک ماده سرب‌دار به آن اضافه می‌کرد. این ماده « تترااتیل سرب» (CH٣CH٢)٤Pb)) نام دارد. ویژگی این ماده آن است که باعث بهسوزی بنزین می‌شود. در حقیقت موتور خودروهایی که از بنزینی بدون تترااتیل سرب استفاده می‌کردند، هنگام کار لرزش داشت و صدایی شبیه تق ‌تق تولید می‌کرد، اما افزودن این ماده صدای تق‌تق را از بین می‌برد؛ به‌همین‌ دلیل به این ماده ضد تق ‌تق یا ضد کوبش هم می ‌گویند. دلیل اصلی کوبش بنزین بدون سرب این است که بنزین یک ماده خالص نیست؛ بلکه مخلوطی از هیدروکربن‌ها با فرمول شیمیایی تقریبا مشابه است. وقتی بنزین وارد موتور خودروها می ‌شود، همه اجزای این مخلوط در آنِ واحد محترق نمی‌ شوند، بلکه در زمان ‌های متفاوتی منفجر می ‌شوند؛ در نتیجه موتور می ‌لرزد و صدای تق ‌تق دارد.

افزایش اکتان

چگونگی ارزیابی کیفیت بنزین

برای ارزیابی کیفیت بنزین‌ ها از معیاری به ‌نام عدد اکتان استفاده می‌ کنند. در این روش به بنزینی که کیفیت نازلی داشته باشد، عدد صفر و به بنزینی که کیفیت مطلوبی داشته باشد، عدد صد اختصاص می ‌دهند. کیفیت بقیه بنزین ‌ها را نیز با مقایسه این دو عدد معین می ‌کنند. در دهه ١٩٢٠، دانشمندان دریافتند افزودن ترکیبات سرب‌دار به بنزین باعث می‌ شود چند واحد به عدد اکتان بنزین اضافه شود؛ یعنی کیفیت بنزین بالاتر رود؛ اما در میانه دهه ١٩٧٥ میلادی، مشخص شد این ماده برای سلامت انسان زیان‌آور است؛ البته در ایالات متحده، از دهه ١٩٢٠، استانداردهایی وجود داشت که استفاده از بنزین سرب‌دار را محدود می ‌کرد. با این‌ حال، اولین‌ بار در سال‌ ١٩٧٣، قوانین مربوط به ممنوعیت استفاده از سرب در بنزین اجرا شد. از یکم ژانویه سال ‌١٩٩٦، سازمان هوای پاک، فروش سوخت سرب‌دار مورد استفاده وسایل نقلیه جاده‌ ای را ممنوع کرد؛ البته ممکن است استفاده از بنزین سرب‌دار در برخی مناطق جهان، همچنان ادامه داشته باشد(مثل ایران).

اثرات سرب

سرب، فلزی سمی است که به پیوندهای عصبی آسیب می ‌رساند (به‌ویژه در کودکان) و موجب بیماری‌های خونی و مغزی می‌ شود. تماس طولانی با این فلز یا نمک‌ های آن می‌ تواند باعث بیماری ‌های کلیوی و دردهای شکمی شود. در انسان، بیشترِ سرب وارد شده به بدن، در استخوان‌ ها جمع می ‌شود. این عنصر همچنین از سنتز هموگلوبین در سلول‌ ها جلوگیری می ‌کند. بررسی‌ های مختلف نشان می ‌دهند افزایش سرب از مصونیت بدن می‌ كاهد و در فعالیت بسیاری از آنزیم‌ها دخالت می ‌كند.
از جمله بیماری‌ های ناشی از قرارگیری در معرض سرب می ‌توان به نابینایی، كم ‌خونی (از راه جانشین ‌شدن سرب به ‌جای آهن)، كمبود كلسیم (از راه جمع ‌شدن سرب در استخوان ‌ها)، فشارخون، یبوست و اسکیزوفرنی اشاره کرد. علاوه ‌بر ‌این مقدار زیاد سرب ممکن است باعث سقط جنین در زنان باردار شود.
تغییر شكل ستون فقرات، اختلال در سیستم عصبی (به ‌ویژه در کودکان)، اختلال در کار خون و مغز، از‌دست‌ رفتن حس جهت ‌یابی، بی ‌خوابی، ناراحتی ‌های معده و مسمومیت، افزایش فشارخون، دردهای عصبی، دردهای عضلانی، كاهش وزن و سرگیجه نیز از علائم و نشانه‌ های آلودگی به سرب است. با توجه به آثار زیان‌ آور سرب بود که از دهه ١٩٨٠، استفاده از این ماده در بنزین کم شد. اکنون بیشترِ کشورها، تولید سوخت سرب ‌دار را متوقف کرده‌ اند و افزودنی ‌های مختلف را جانشین ترکیب‌ های سرب‌ دار کرده ‌اند.

بنزین بدون سرب با اکتان 95
بنزین بدون سرب با اکتان 95


محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.2/5 - (25 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *