راه های تقویت موتور پراید

هر چه به موتور خودرو شما هوای سردتر وارد شود و سوخت کمتری از اگزوز هدر رود، گشتاور و اسب بخار بهتری خواهد داشت. برخی از چیزهای به ظاهر پیش پا افتاده که در موتور خود تغییر می دهید، برای قدرت موتور شما حیاتی هستند. در این میان محصولاتی وجود دارند که به سادگی با استفاده از آن ها در موتور تمام خودرو ها قدرت بیشتری تولید خواهید کرد. مکمل سوخت سوپر اکوکتان مدپاتکس با توجه به فرایند پیشرفته محلول، از جمله مکمل‌های پیشنهادی برای تقویت موتور پراید می باشد. متاسفانه کیفیت سوخت موجود در کشور شدیدا به موتور پراید آسیب وارد می نماید.

پترونانو بهترین مکمل سوخت ایرانی
حس خوب نظرات مشتریان عزیز
اولین مکمل سوخت اختصاصی برای موتورهای توربو، GDI و TGDI در ایران

مکمل سوپراکوکتان بهترین مکمل بنزین مخصوص پراید

سوپر اکوکتان مدپاتکس یک مکمل کاملا اقتصادی و به صرفه می باشد که با فناوری جدید نانو تولید شده است. این محلول ویژه، با توانایی کمک به حذف ناخالصی های بنزین میتواند علاوه بر کاهش ناک و لرزش و صدای موتور، کاهش مصرف بنزین و افزایش قدرت و شتاب موتور را نیز به همراه داشته باشد کیفیت و میزان عدد اکتان در بنزین مهمترین عامل عملکرد موتور در قسمت داخل محفظه احتراق است.

بهترین مکمل بنزین برای پراید
سوپر اکوکتان
super EcOctane

سوپر اکوکتان
بهترین مکمل بنزین برای پراید

افزایش کیفیت بنزین
کاهش ناخالصی های بنزین
بهسوزی بنزین داخل موتور
کاهش لرزش و ناک موتور خودرو
مخصوص روانکاری موتور خودرو
مناسب برای تمام خودروهای داخلی
اکسیژن رسانی ویژه به محفظه احتراق

قیمت مکمل سوپر اکوکتان
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


تنظیم نقطه احتراق و جلوگیری از خام سوزیی با استفاده از مکمل سوپر اکوکتان

راه های تقویت موتور پراید
راه های تقویت موتور پراید

برای جلوگیری از خرابی موتور و صرف هزینه های گزاف تعمیرات حتما به توصیه کارشناسان توجه کنید. عدم تنظیم نقطه احتراق باعث خام سوزی و دیرسوزی بنزین می شود که هر دو برای موتور پراید مضر است. بهترین مکمل بنزین برای تقویت موتور پراید می بایست قابلیت تنظیم نقطه احتراق را دارا باشد. یکی از فواید تنظیم نقطه احتراق کاهش مصرف سوخت و بالا رفتن شتاب خودرو است که با استفاده از مکمل سوخت سوپر اکوکتان این مسئله برای موتور خودرو پراید محقق می شود.حذف ناخالصی ها ی بنزین، کاهش ناک و لرزش موتور، افزایش قدرت و شتاب موتور از دیگر مزایای استفاده از این مکمل قوی و با کیفیت می باشد.

ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو

مهم ترین روش های تقویت موتور پراید

پراید به عنوان خودرویی که پایه و اساس طراحی ساختار آن به مزدا برمی‌گردد، قابلیت تقویت‌پذیری بالایی دارد و از آنجایی که خودرویی ارزان و در دسترس عموم مردم است، به گزینه‌ای محبوب جهت تقویت و تیونینگ توسط بسیاری از علاقه‌مندان بدل شده است. روش‌های متداول تقویت این خودرو از نظر قوای محرکه را می‌توان به چند بخش کلی تقسیم کرد که در سطور پایین تر به آن اشاره شده است.

استفاده از سوخت و روغن موتور با کیفیت

استفاده از سوخت و روغن موتور با کیفیت
استفاده از سوخت و روغن موتور با کیفیت

سعی کنید از سوخت باکیفیت و ترجیحا بنزین سوپر برای احتراق بهتر خودرو استفاده کنید. در صورت استفاده از بنزین معمولی با اکتان پایین موتور شما در زمان کارکرد در حالت تمام گاز دچار پدیده ضربه زدن در سیلندر می‌شود. بنابراین قبل از جرقه زدن شمع، مخلوط سوخت و هوا محترق شده و این هم باعث افت توان موتور و هم ضربه‌ های قوی در محدوده سر سیلندر خواهد شد.

افزایش تعداد اگزوز های ماشین

افزایش تعداد اگزوز های ماشین
افزایش تعداد اگزوز های ماشین

افزایش تعداد اگزوزها می ‌تواند گازهای خروجی حاصل از احتراق را بیشتر به سمت بیرون انتقال دهد. با خارج کردن هر چه بیشتر گازهای حاصل از احتراق در موتور خودرو، برای مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق فضای بیشتری باقی می ‌ماند. که همانطور که گفته شد، این عمل باعث افزایش توان و قدرت موتور اتومبیل شما می‌ شود.

خنک سازی موتور

خنک سازی موتور
خنک سازی موتور

یکی از فاکتورهای مهم در میزان بازدهی موتور هوای ورودی آن می باشد. در صورتی که میزان ورودی هوا مناسب و خنک باشد، به تبع اکسیژن بیشتری وارد سیلندر موتور می‌ شود. و این امر باعث ایجاد احتراق بهتر نیز می شود. که در نهایت باعث می ‌شود که قدرت موتور برای سرعت و شتاب گیری بیشتر شود. پس برای ایجاد سرعت و قدرت بیشتر در موتور خودرو، یک فیلتر هوای اسپرت مجهز به خنک‌ کننده برای اتومبیل خود تهیه کنید.

تعویض کاتالیست های کهنه و قدیمی با مدل‌های جدید

تعویض کاتالیست های کهنه و قدیمی با مدل‌های جدید
تعویض کاتالیست های کهنه و قدیمی با مدل‌های جدید

کاتالیزور خودرو که در قسمت پایانی اگزوز خودرو قرار می گیرد، با انجام واکنش های شیمیایی و تبدیل گازهای سمی به گازهای کم ضرر، از آلودگی بیشتر هوا جلوگیری می کند. که در صورت تعویض آن ها با مدل‌های جدید High-Flow علاوه بر کاهش آلودگی هوا شاهد پرقدرت شدن توان موتور شوید.

تعویض شمع خودرو

تعویض شمع خودرو
تعویض شمع خودرو

یکی از مهمترین قطعاتی که منجر به بهبود یافتن عمل احتراق می شود، تعویض شمع خودرو است. که در نهایت موجب تقویت موتور خودرو می شود. شما با تعویض شمع‌ های معمولی به شمع‌ های سوزنی و ایریدیوم می‌ توانید، عمل احتراق درون سیلندرها را بهبود ببخشید. تا مقاومت کمتری در برابر جرقه ایجاد شود و در نهایت موتور خودرو پر قدرت شود.

حجم زدن

حجم زدن
حجم زدن

حجم زدن پیشرانه استاندارد B3 پراید کاری ساده است. البته این سادگی به این معنی نیست که بلافاصله با پراید خود به نزدیک‌ترین تراشکار مراجعه کنید تا قدرتی شگفت‌آور را تجربه کنید! افزایش حجم پیشرانه عملیاتی است که به دقت، تجربه و دانش احتیاج دارد بنابراین پیش از دستکاری پیشرانه و هزینه‌ای که به ازای قدرت مورد نظر در نظر گرفته‌اید، از افراد با تجربه و متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

استفاده از توربو شارژر یا سوپر شارژر مناسب

استفاده از توربو شارژر یا سوپر شارژر مناسب
استفاده از توربو شارژر یا سوپر شارژر مناسب

یکی دیگر از روش تقویت موتور خودرو؛ استفاده از توربو شارژر یا سوپر شارژر می باشد. این ها وظیفه ی فشرده کردن هوا را بر عهده دارند. همانطور که گفته شد، هر چه میزان هوای ورودی بیشتر باشد؛ عمل احتراق بهتر انجام می شود. استفاده از سوپرشارژرها موجب می شود که اکسیژن بیشتری به موتور منتقل شود. که در نهایت موجب پر قدرت شدن موتور خودرو می شود. البته باید بگوییم که این روش، جزء پر خرج ترین روش های پرقدرت کردن موتور خودرو محسوب می شود. اما تاثیر زیادی در قدرت موتور خودروی شما دارد.

ترکیب پیشرانه با قطعات بلوک‌های بزرگ‌تر

ترکیب پیشرانه با قطعات بلوک‌های بزرگ‌تر
ترکیب پیشرانه با قطعات بلوک‌های بزرگ‌تر

پیشرانه استاندارد پراید مدل B3 از خانواده سری B مزدااست. به دلیل شباهت‌های ساختاری، بسیاری پس از افزایش حجم بلوک فابریک، به سراغ قطعات بلوک‌های بزرگ‌تر نظیر B5 رفته و قطعات بلوک بزرگ‌تر را ‌‌روی بلوک استاندارد نصب می‌کنند. طی این پروسه قطعاتی نظیر مجموعه کامل سرسیلندر، پیستون‌ها، شاتون‌ها و حتی بسته به مورد میل‌لنگ نیز ممکن است با مدل B5 تعویض شوند. تعویض مجموعه سرسیلندر نیاز به تغییر کامل سیستم سوخت‌رسانی (انژکتور و برنامه و یا تغییر کاربراتور) جهت تامین سوخت اضافی داشته و نیازمند مچ‌کردن پورت‌هاست. مدار روغن و آب نبز باید تغییر کند.

نصب پیشرانه‌های قدرتمندتر

نصب پیشرانه‌های قدرتمندتر
نصب پیشرانه‌های قدرتمندتر

بسیاری ترجیح می‌دهند به جای صرف هزینه، وقت و اعصاب! ‌روی پیشرانه استاندارد پراید، به‌سادگی سراغ پیشرانه‌های قدرتمندتر سری B و یا سایر پیشرانه‌های موجود نظیر پیشرانه‌های فورد و نیسان بروند. دلیل اصلی این موضوع، به‌صرفه بودن هزینه صورت گرفته نسبت به بازدهی به دست آمده و البته سادگی کار است چرا که محفظه پیشرانه پراید به سادگی می‌تواند پذیرای پیشرانه‌های قدرتمند 2 لیتری باشد و البته گیربکس استاندارد پراید نیز با ضرایب مناسب و طراحی خود به‌سادگی قابل نصب ‌روی این پیشرانه‌هاست.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *