پاکسازی و رسوب در باک بنزین

رسوبات، خاک و حتی سنگها ممکن است در شرایط مختلف وارد باک بنزین خودرو شما شوند. در هنگام رانندگی اغلب کثیفی بر روی خودرو ایجاد می شود که هنگام سوختگیری می تواند به باک خودروی شما راه پیدا کند، در نتیجه نفوذ خاک به باک بنزین، رسوبات در باک شما جمع شده و هنگامی که این اتفاق می افتد ، رسوبات باید تمیز شوند. سوپر کلینر نانو جدیدترین و قوی ترین محصول مخصوص پاکسازی کامل مسیر سوخت رسانی می باشد. این محلول که در دسته تمیزکننده ها قرار دارد، تمرکزش کاملا بر پاکسازی سیستم سوخت رسانی و شستشوی باک بنزین خودرو می باشد.

سوپر کلینر نانو
Super Cleaner Nano

پاکسازی سوپاپ ها، انژکتور ها، سرشمع ها
حجم خالص: 280 میلی لیتر

شستشوی کامل انژکتورها
پاکسازی داخل محفظه احتراق
پاک سازی سوپاپ ها و سر شمع ها
شستشوی کامل مسیر سوخت رسانی
افزایش طول عمر مفید موتور خودرو
پاک سازی باک بنزین و پمپ بنزین خودرو
هر ۵۰۰۰ کیلومتر یک بار استفاده شود

 قیمت مکمل سوپر کلینر نانو
تاییدیه کیفیت
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره
فروش و مشاوره

فروش و مشاوره

اخطار: از خرید محصولات ارزان قیمت و بدون تاییدیه در بازار اکیدا خودداری نمایید. اکثر محصولات ارزان قیمت و فاقد تاییدیه رسمی، تقلبی و با موادی بی کیفیت تولید شده است که شدیدا به موتور خودرو شما آسیب وارد می نماید.


روش پاکسازی و تمیز کردن و رسوب گیری باک بنزین
ورود به فروشگاه
اینستاگرام پترونانو
صفحه جدید اینستاگرام پترونانو

خاک موجود در مخازن سوخت

خاک موجود در مخازن سوخت
خاک موجود در مخازن سوخت

هنگامی که می دانید مقدار زیادی رسوب که از طریق پالایشگاه و یا جایگاه های سوخت رسانی به مخازن نفوذ می کند در باک بنزین خودرو شما وجود دارد، باید آن را تمیز کنید. اگر ماشین شما در طول زمان در معرض گرد و غبار، خاک یا رسوب زیاد قرار گیرد و عملکرد خوبی از ماشین خود مشاهده نکنید، ممکن است در نتیجه رسوبات موجود در باک باشد. قبل از اینکه باک را بردارید و آن را تمیز کنید، ابتدا فیلتر سوخت خود را از نظر آلودگی اضافی روی فیلتر بررسی کنید. در بعضی موارد، تغییر ساده فیلتر سوخت در بیشتر مواقع به کاهش رسوب در مخزن در طول زمان کمک می کند. این یک رفع مشترک برای این مشکل است. راه حل دیگر، برداشت کامل مخزن و شستشوی آن با اسید کلریدریک است.

آب ناشی از رطوبت هوا به خصوص در مناطق شرجی

آب ناشی از رطوبت هوا
آب ناشی از رطوبت هوا

هیچ سوختی نمی تواند آب ایجاد کند و آب وارد شده به باک بنزین که به آن معمولا آب آزاد می گویند شامل باران و رطوبت هوا و تراکم ناشی از ترکیب روزهای گرم و عصرهای خنک، یا هوای گرم بالای سطح زمین و دمای خنک زیر زمین است.
ماندن آب در باک بنزین می تواند به خودرو خسارت وارد کند و با آسیب رساندن انژکتورهای سوخت به مرور زمان، آبی که برای مدت طولانی از طریق پمپ بنزین خودرو وارد می شود می تواند باعث زنگ زدگی در سیستم و موتور شود.

نحوه بررسی وجود آب در مخزن سوخت

در صورت وجود آب، رنگ سوخت تیره تر به نظر می رسد.
آب موجود در مخزن سوخت می تواند بوی بدی را منتشر کند.
اگر مخزن سوخت خودروی شما آب داشته باشد، ماشین ممکن است با مشکلات مربوط به احتراق، شتاب و توقف ناگهانی روبرو شوند.

سایر ناخالصی ها و مواد معلق در بنزین

آسیب رسوب به انژکتور
آسیب رسوب به انژکتور

بیشتر ذرات و ناخالصی ها توسط صافی روی پمپ سوخت رهگیری می شوند. ناخالصی های جزئی که با سوخت مخلوط شده اند، از طریق خط سوخت به فیلتر سوخت می رسند. اینجاست که فیلترهای مناسب و ناخالصی های سوخت تصفیه می شوند.

آسیب رسوب به انژکتور

آسیب رسوب به انژکتور
آسیب رسوب به انژکتور

اگر ذرات معلق و ناخالصی ها بتوانند از فیلتر هوا عبور کنند مستقیماً به انژکتورها می رود و به تدریج در فضای داخلی آنها جمع می شود. در نهایت کار مناسب انژکتور قطع می شود. باز نشدن کامل سوزن و آلودگی نازل تزریق، کیفیت پاشش و اتمی سازی سوخت با هوا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین جمع شدن بیش از حد آلودگی در داخل انژکتور منجر به خطاهای جدی تری می شود. به این دلیل است که سوزن مسدود شده انژکتور قادر به حرکت آزادانه نخواهد بود، بنابراین انژکتور نه باز می شود و نه کاملاً بسته می شود. برای شستشوی انژکتور میتوانید از محصول مدپاتکس استفاده کنید.

حذف رسوب در باک بنزین

حذف رسوب در باک بنزین
حذف رسوب در باک بنزین

در خودروها، رسوب در باک ها ممکن است به یک مشکل تبدیل شود که حذف آن بسیار دشوار است، از جمله منجر به احتراق بیش از حد، دود بیش از حد از لوله اگزوز و مشکلات بی شماری در راه اندازی موتوری می شود که در موارد شدیدتر می تواند دریچه سوزن را از بین ببرد. عاقلانه است که همزمان هم هزینه از بین بردن رسوبات و احتمال آسیب رسیدن به خودرو را در نظر بگیرید. اگرچه خودروها دارای فیلترهای سوخت هستند که برای از بین بردن رسوبات موجود در بنزین طراحی شده اند، اما احتمال رسوب در موتور وجود دارد. این باعث عملکرد ضعیف می شود و ممکن است به قطعات حساس موتور شما آسیب برساند. با این حال، برای از بین بردن رسوب باید کل باک بنزین خودرو را برداشته و پس از برداشتن باک، رسوبات داخل آن رامی‌توان به راحتی پاک نمود، سپس کل سیستم باید دوباره نصب شود. بیشتر فیلترهای سوخت مقدار زیادی از رسوبات موجود در یک باک های بنزین را می گیرند و تمیز می کنند.

چرا همیشه باید نصف باک خودرو پر باشد؟

1/4 مخزن بنزین
1/4 مخزن بنزین

برخی از کارشناسان ادعا می کنند که هرگز نباید اجازه دهید سطح بنزین به زیر 1/4 باک کاهش یابد. در گذشته، این توصیه به دلیل تشکیل رسوب در ته باک بنزین بود. اما اخیراً، اعتقاد بر این است که بنزین به خنک نگه داشتن پمپ سوخت موجود در باک بنزین مدرن کمک می کند و رفتن به زیر 1/4 باک بنزین را کمتر دردسرساز می کند. با این حال، پمپ بنزین خودرو بخشی حیاتی از سیستم سوخت خودرو شماست، زیرا اطمینان حاصل می کند موتور شما سوخت مورد نیاز برای ادامه کار را تأمین می کند. بنابراین، در اینجا به همین دلیل است که شما باید اجازه ندهید سطح سوخت در ماشین شما خیلی کم شود.

رسوب زدگی

رسوب زدگی
رسوب زدگی

باک بنزین خودروی شما، بنزین را در خود نگه می دارد و از طریق خطوط سوخت آن را به موتور می رساند. این یک قسمت حیاتی از سیستم سوخت خودرو می باشد. در وسایل نقلیه قدیمی ، تولید شده قبل از دهه 1990، باک های بنزین عمدتا از فلز ساخته می شدند و به مرور زمان زنگ می زدند. اگر پمپ بنزین هرگونه رسوب درون باک بنزین را مکیده و به موتور بفرستد، این می تواند مشکلی ایجاد کند. این رسوب زنگ زده علاوه بر اینکه می تواند پمپ بنزین را با مشکل روبرو کند، می تواند خطوط سوخت و همچنین فیلتر هوا را به برق خودرو متصل کند و به خود موتور آسیب برساند. خوشبختانه باک های بنزین جدید از پلاستیک با چگالی بالا ساخته شده اند و زنگ زدگی ایجاد نمی کنند. این بدان معنا نیست که رسوبات هنوز نمی توانند در باک های بنزین شما قرار بگیرند. این می تواند، معمولاً از سوخت بی کیفیت حاصل شود ولی احتمال وقوع این اتفاق بسیار بعید است.

پمپ بنزین خودرو

پمپ بنزین خودرو، بنزین را از باک بنزین به موتور پمپ می کند. علاوه بر انجام این عملکرد، همچنین باعث می شود که سوخت هنگام حرکت به سمت موتور تحت فشار باقی بماند. در اتومبیل های مدرن پمپ بنزین در باک خودرو قرار دارد و زمانی که به دلیل فرسودگی و یا کار زیاد و بازه های زمانی طولانی و نیز بالاخره رسوبات موجودی که در مسیر سوخت رسانی ایجاد می‌گردد، مشکلات در پمپ بنزین رخ می‌دهد.

راه تمیز کردن باک

بسیار مهم است که قبل از نصب پمپ بنزین خورو، آلاینده ها و زنگ زدگی و رسوبات از بین بروند زیرا باعث مسدود شدن فیلتر، گیر انداختن پمپ توربین یا کاهش قابل توجه جریان سوخت در اثر تجمع می شوند.
پمپ بنزین را از مخزن خارج کنید (از ریختن پسماندهای باقی مانده در باک جلوگیری کنید). شیلنگ را در باک بنزین قرار داده و شروع به ریختن یک جریان آب گرم و تمیز کنید. در حالی که آب پر می شود، مواد شوینده ملایم را در باک اسپری کنید جریان آب را متوقف کنید.
آب را به اطراف بچرخانید تا اطمینان حاصل شود که همه بقایا گرفته شده است.
آب آلوده کثیف را درون یک ظرف بریزید و مطمئن شوید که مایعات را گرفته اید.
با استفاده از پارچه ای بدون پرز، مخزن را کاملا پاک کنید.
باک را با هوای فشرده کاملا خشک کنید.
مخزن را از نظر زنگ زدگی یا آسیب فیزیکی بررسی کنید، در صورت وجود مشکل و خرابی، مخزن باید تعمیر یا تعویض شود.
بعد از خشک شدن مخزن، اجازه دهید 30 دقیقه بماند.
پاک کننده آب (ضد یخ) را برای کمک به جذب هرگونه رطوبت باقیمانده اضافه کنید

دلایل خرابی پمپ بنزین خودرو

دلیلی خرابی پمپ بنزین خودرو

یکی از دلایل اصلی خرابی پمپ بنزین و فیلتر سوخت مربوط به باک بنزین می‌باشد. اگر کمی به آن فکر کنید، سالانه هزاران گالن بنزین از باک خودروهایمان عبور می کند لذا تجمع برخی از رسوبات در باک خودرو اجتناب ناپذیر می باشد و به احتمال زیاد زنگ زدگی نیز ایجاد می شود. تمیز کردن باک بنزین وظیفه مهمی است که به شما کمک می کند تا هم به سالم ماندن فیلتر سوخت و هم به طور کلی عمر باک بنزین شما نیز طولانی گردد.
آلودگی باک معروف به لجن گازوئیل، ماده ای است شبیه جلبک که در آن سلول ها روی سطح با مخلوط شدن با قطرات آب ناشی از دمای باک خودرو به یک دیگر میچسبند و در ته باک قرار می‌گیرد و می تواند عبور سوخت از مسیر فیلتر آن را مسدود کند. در این حالت با یک افزودنی سوخت استاندارد مطمئن می توان به رسوبات لجن نفوذ کرده و آن ها را حل نموده و فیلتر سوخت رسانی را پاک کرد.
بنا به گفته دیزل گرافت، سوخت پاک شده NOX ( اکسید های نیتروژن)، مونوکسیدکربن و انتشار ذرات کمتری خواهد داشت. دود سیاه ناشی از احتراق ضعیف از بین می رود، و اینکه از رشد بیولوژیکی بیشتر جلوگیری می شود و همچنین هزینه اقتصادی سوخت را نیز می توان افزایش داد. آلودگی های میکروبی اغلب با لجن به وجود می آید که می تواند به خطر تخریب باک بنزین، کاهش کارایی تجهیزات و از طرفی افزایش هزینه ها را در بر داشته باشد.
لجن باک یکی از رایج ترین مشکلاتی است که صاحبان باک بنزین خودرو تجربه می کنند. لجن می تواند در پایین مخزن سوخت شما جمع شود که به سختی قابل تشخیص است. با لجن، آلودگی های میکروبی اغلب وجود دارند که می توانند خطر تخریب باک بنزین، کاهش کارایی تجهیزات و افزایش هزینه ها را افزایش دهند.

تمیز کردن مخازن سوخت

تمیز کردن مخازن سوخت
تمیز کردن مخازن سوخت

برای جلوگیری از خرابی های احتمالی، باید سیستم های سوخت را با مواد افزودنی ویژه سوخت تمیز کنیم. در هنگام سوخت گیری خودرو، ترجیحاً درست قبل از پر کردن مخزن، به سادگی ماده افزودنی را به مخزن بریزید. به این ترتیب با سوخت مخلوط می شود و در ادامه مسیر سوخت از مخزن ، سیستم را تمیز می کند. سپس، سوخت به داخل سیلندرها تزریق می شود و انژکتورهای سوخت، سوپاپ ها و محفظه احتراق را تمیز می کند. به یاد داشته باشید که نوع مواد افزودنی سوخت به نوع متفاوتی از آب و هوا و همچنین نوع دیگری از موتور (مجهز به بنزین یا دیزل) بستگی دارد.



محصولات مدپاتکس


انواع اکتان بوستر، مکمل بنزین و انژکتور شور با تکنولوژی نانو


4.8/5 - (62 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *